Täysjousitettu off-road nojakki

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Ja punnersin vekottimen puntariin. Ei ihan tullu 15 kg:n unelmapainoa, vaaka näytti 19.95 kg. Tässähän on melkein kilon painavammat navat kuin Metassa mutta ei tämä tästä varmaan kiloa enempää kevene vaikka mitä tekisi.

Noh kevensin vekotinta vaihtamalla SPD-polkimet Time RXS mallisiin. Jos ne toimis vähän paremmin, että pysyis koivet kiinni kun tarvii. Eikä palele varpaita kun talvikengissä on Timen klossit.

Tuosta painosta vielä, kovin kevyttä ei täpäristä helpolla saa. Etuhaarukka painaa 1.8 kg (Metassa noin 0.5kg). Pitää olla levyjarrut ja niille navat. Etäohjauksesta tulee pikkasen lisäpainoa. Ja onhan siinä se takaiskarikin ja mekanisminsa.

Kunhan puran vekottimen maalausta varten niin käytän puntarissa kaikki erikseen. Selviää mihin se paino uppoaa. Päärunko ei ollut mahdottoman painava mutta punnitsin sen keskeneräisenä... ja muut osat on 90-luvun maasturista, ei mistään kevyestä päästä.

Alumiinia on vain stemmissä ja ohjaustangossa sekä takajousen kolmiossa rakenteista.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja jviirret »

mhelander kirjoitti:

Tuosta painosta vielä, kovin kevyttä ei täpäristä helpolla saa. Etuhaarukka painaa 1.8 kg (Metassa noin 0.5kg). Pitää olla levyjarrut ja niille navat. Etäohjauksesta tulee pikkasen lisäpainoa. Ja onhan siinä se takaiskarikin ja mekanisminsa.

Kunhan puran vekottimen maalausta varten niin käytän puntarissa kaikki erikseen. Selviää mihin se paino uppoaa. Päärunko ei ollut mahdottoman painava mutta punnitsin sen keskeneräisenä... ja muut osat on 90-luvun maasturista, ei mistään kevyestä päästä.

Näinhän se menee, ei pyörän paino ole yhdestä osasta kiinni, ei edes rungosta. Nuo jarrut tuo jo yhteensä helposti 500g lisää verrattuna vannejarruihin. Hitsisaumoistakin tulee satoja grammoja. Ei ole kovin iso pultti joka painaa jo 100g, näitä on kai useampia tuossa linkku/jousitus mekanismissa. Maasto kumitkin painaa?
Mun "geopyörästäkin" tuli 20kg pyörä vaikkei ole kuin takajousitus :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jviirret kirjoitti:

Näinhän se menee, ei pyörän paino ole yhdestä osasta kiinni, ei edes rungosta. Nuo jarrut tuo jo yhteensä helposti 500g lisää verrattuna vannejarruihin. Hitsisaumoistakin tulee satoja grammoja. Ei ole kovin iso pultti joka painaa jo 100g, näitä on kai useampia tuossa linkku/jousitus mekanismissa. Maasto kumitkin painaa?
Mun "geopyörästäkin" tuli 20kg pyörä vaikkei ole kuin takajousitus :roll:

Niin... mullahan on kaks neliöakseli keskiötä tässä, ne on aika painavia. Samoin "perinteinen" teräksinen satulaputki jonka kuitenkin katkasin about minimi mittaan. Ja paikallaan ei vielä ole Campy Record 1" ohjainlaakerisetti etäohjaukselle vaan Biltema-orggis.

Pultteja, varsinkin isoja, ei ole kuin neljä, M8 x noin 90mm ja kolme niistä tuossa jousituksen kolmiossa ja neljäs iskarin yläpäässä, ne on tehty rosterisesta kierretangosta. Samasta kuin etäohjauksen tanko joka onneksi on vain 30 senttiä pitkä.

Saumaa on sitten vähän enemmän, ei niitä lisäainepuikkoja kuitenkaan ihan mahdottoman montaa mennyt, hitsaustapa kun on "kaasuhitsaus" tyyppinen eli lisäaineella ei täytetä. Ehkä 5-10 puikkoa taisi kaikkiaan mennä. Alumiinikolmioihin ja stemmiin sitten menikin varmaan saman verran puikkoja, niitä taas kun hitsataan täyttäen kuin puikkokoneella.

Pyörät ei itse asiassa olisi mahdottoman painavat: jos olis WTB LaserDisc Lite etunapa ja Hope Pro 2 (tai WTB) takanapa, ohennetut pinnat ja WTB vanteet 26" eteen ja 28" taakse painaa yhteensän 1900-2000g. Gummit 550g + 535g ja sisurit 130g + 140g eli yhteensä 1355g. Noilla navoilla ja 7-lehtisellä pakalla kokonaisuus yhteensä noin 3700g. Mun Quandot on ainakin +700g ja pistoakselit päälle.

Onhan se enemmän kuin vaikkapa Metan treeni- tai kisakiekot. Niillä vaan ei ole käytännössä edes nappularenkailla asiaa maastoon, sehän tuli jo testattua.

Onneksi kuski ei pääse läskittymään, kokonaispaino lienee vertailukelpoinen paksukumipolokasun tämän vuotisten osanottajien joukossa vaikka osalla oli hiilariset alle 10 kg:n välineet haarojensa välissä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

mhelander kirjoitti:

Voipi olla että ennen kevättä tähän tulee SRAM X.7 3x9 vaihtajat, taakse pitkällä häkillä ja trigger kahvoilla. Sitten pelittää koko skaala mukisematta. 7-sarjaa koska hinta-laatu suhde on lompakkoystävällisempi kuin 9-sarjalaisen.

Nekö nyt on ne edullisimmat ja toimivat. Tosin 1x9 systeemi riittäis ehken mulle :)

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Pastori kirjoitti:
mhelander kirjoitti:

Voipi olla että ennen kevättä tähän tulee SRAM X.7 3x9 vaihtajat, taakse pitkällä häkillä ja trigger kahvoilla. Sitten pelittää koko skaala mukisematta. 7-sarjaa koska hinta-laatu suhde on lompakkoystävällisempi kuin 9-sarjalaisen.

Nekö nyt on ne edullisimmat ja toimivat. Tosin 1x9 systeemi riittäis ehken mulle :)

No ainakin X.9 ja Double Tap vehkeisiin olen erittäin tyytyväinen. Kävin paikallisessa spessu kaupassa ihmettelemässä ja aika high-end piti olla pyörän että oli edes X.7 tason vaihtajat/kahvat.

Yllättävän hyvin pelaa noin simpat nyt kun on kaksi linkkiparia otettu ketjusta pois ja isointa lehteä ei käytetä. Muuten grip shift kahvat on ikävät kun ei voi jarruttaa ja vaihtaa vaihdetta samaan aikaan...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Noh kevensin vekotinta vaihtamalla SPD-polkimet Time RXS mallisiin. Jos ne toimis vähän paremmin, että pysyis koivet kiinni kun tarvii. Eikä palele varpaita kun talvikengissä on Timen klossit.

Kävin eilen polokaseen maalin kuivumista odotellessa pikku lenkin, jotain 12 km josta 2/3 maastossa. Värkki pelaa aivan mahtavasti ! Jousitus toimii tosi hyvin, takapää ei pogota yhtään ja syväkään jousto ei tunnu polkiessa. Gummit pysyy maakontaktissa tosi hyvin. Ohjaaminen on sujuvaa ja tarkkaa.

Oli vaan Led Lenser tuikku keulilla kun ei ole soppelia kiinnitystä IQ:lle vielä, kun ei näe mutkissa kunnolla niin jäi reippaampi vauhti vähemmälle.

Seuraavaksi testilenkki paksukumipolokasun reitillä ja valoisaan aikaan. Pitää vissiin ottaa Veho Muvi kuvaamaan menoa.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Kävin eilen polokaseen maalin kuivumista odotellessa pikku lenkin, jotain 12 km josta 2/3 maastossa. Värkki pelaa aivan mahtavasti ! Jousitus toimii tosi hyvin, takapää ei pogota yhtään ja syväkään jousto ei tunnu polkiessa. Gummit pysyy maakontaktissa tosi hyvin. Ohjaaminen on sujuvaa ja tarkkaa.

Oli vaan Led Lenser tuikku keulilla kun ei ole soppelia kiinnitystä IQ:lle vielä, kun ei näe mutkissa kunnolla niin jäi reippaampi vauhti vähemmälle.

Muistin katsoa vasta tänään kuinka pitkälle oli nippusiteet liikkuneet iskareissa. Sekä edessä että takana vain vähän yli puolen joustovaran. Tarvitaan siis vieläkin kovempaa menoa että pääsee pohjaamaan 130mm:n joustovarat edessä tai noin 170mm:n varat takana.

Puuhasin nimittäin iltapuhteina rompyörän tähteistä etuvaihtajasta irroitettavan lampun paikan ja sain Ixon IQ:n paikalleen. Nyt näkee sitten pimeemmälläkin lähteä maastoon...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

No nyt on tällä ajoja 116 kilsaa, tänään ajelin kimppalenkikkä 68 lisää. Hyvin pelaa, tuolla ei pettäny kuin stemmin hitsaus :P.

Vaikka kovempaakin ryskää ei vielä olla lähelläkään joustovarojen rajoja. Pitää tehdä tilttaava stemmi vähän tujakammasta putkesta ja lähtä kokeileen kuinka kovaa kyytiä tälle voi antaa. Virpiniemeen siis paksukumi-kisan reitille. Luntakaan kun ei ole ja Racing Ralph gummit tuntuu pelittävän yllättävän hyvin liukkaillakin.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Jätän tilttistemmin teon myöhemmälle, hitsailin nykyisen takaisin nippuun. Ja vaihdoin Rossin-pystärin $himano 105 ohjainlaakerisetin etäohjaukselle, nyt on ohjaus entistäkin herkempi.

Ei viitsi tehdä pehmoalumiiniputkelle parempaa, pitää löytää lämpökäsiteltyä 6000-sarjan putkea, vaikka joku mönkkärin suora tanko tms. Vielä pari lenkkiä ja jos ei löydy runkoon korjattavaa niin viimeistelyt ja maalia pintaan.

Nyt kun mahtuu talliin maalaamaankin kunnolla :D.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5024
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja tm »

Siis mistä kohtaa stemmi petti? Heti tuosta ohjainlaakerin yläpuolelta vai lähempää ohjaustankoa? Ohjainlaakerin yläpuolelle tulee ainakin huima taivutusjännitys, jos ohjaustankoa repii ylämäessä rintaa kohti. Vipuvartta kun on reilusti. Jos tilttistemmiä ei kaipaa, niin emäputki voisi olla pitempi (jatkuisi hieman ylemmäs lähemmäs ohjaustankoa) ja rakenne sitä kautta tukevampi. Tämä siis jos puhtaalta pöydältä lähtisi vastaavanlaista pyörää tekemään, eikä "luovuttajarunkojen" rajoituksia olisi.

Sen vähän mitä Optimalla on tullut kokeiltua huonommalla alustalla, niin etupyörä on tuntunut olevan liian takana eli liiaksi kuskin alla, jotenkin kiikkerä fiilis. Tuo sun pitkäakselivälinen on varmasti ihan eri planeetalta, voi rennommin/vapaammin laskettaa menemään (niin kuin tuolla toisaalla kerroitkin).

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

tm kirjoitti:

Siis mistä kohtaa stemmi petti? Heti tuosta ohjainlaakerin yläpuolelta vai lähempää ohjaustankoa? Ohjainlaakerin yläpuolelle tulee ainakin huima taivutusjännitys, jos ohjaustankoa repii ylämäessä rintaa kohti. Vipuvartta kun on reilusti. Jos tilttistemmiä ei kaipaa, niin emäputki voisi olla pitempi (jatkuisi hieman ylemmäs lähemmäs ohjaustankoa) ja rakenne sitä kautta tukevampi. Tämä siis jos puhtaalta pöydältä lähtisi vastaavanlaista pyörää tekemään, eikä "luovuttajarunkojen" rajoituksia olisi.

Noin puoli senttiä hitsaussauman yläpuolelta. Onneksi olin paukuttanut putkea stemmin päälle pari senttiä niin ei kokonaan käteen jäänyt ja sain ajettua kotiin, kylläkin vähän huteraksi muuttu ajaminen.

Koska koko stemmi on kovin lähellä nivusia ja jos kaatuminen on lähellä tai muuten vaikea paikka niin taittuva stemmi tulisi tarpeeseen. En sellaista alun perin ajatellut tekeväni mutta nyt se tuntuu koko ajan paremmalta ajatukselta.

tm kirjoitti:

Sen vähän mitä Optimalla on tullut kokeiltua huonommalla alustalla, niin etupyörä on tuntunut olevan liian takana eli liiaksi kuskin alla, jotenkin kiikkerä fiilis. Tuo sun pitkäakselivälinen on varmasti ihan eri planeetalta, voi rennommin/vapaammin laskettaa menemään (niin kuin tuolla toisaalla kerroitkin).

Joo tää on tosi vakaa ja rento ajettava, etenkin maastossa. Kunhan vielä kuski tottuu rentouteen kun on näillä ehkä vähän kiikkerämmillä tähän asti ajanut.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Tässä pari kuvaa jotka näppäsin tänään lenkin varrelta:

Kuva

Kuva
Suureksi hämmästykseksi löytyi reitin varrelta luntakin. Yllätys kun on reilusti plussan puolella olleet kelit jo pari kolme viikkoa ja vettä satelee koko ajan. Tässä lienee osa hiihtoladusta jonka lumettivat ensimmäisille pakkasille.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Joo tää on tosi vakaa ja rento ajettava, etenkin maastossa. Kunhan vielä kuski tottuu rentouteen kun on näillä ehkä vähän kiikkerämmillä tähän asti ajanut.

Jäi laittamatta edelliseen tuosta ajettavuudesta. Hitsasin stemmin takaisin nippuun, laitoin sen kunnolla suoraan ja vaihdoin $himano 105 ohjainlaakerin pilipalin tilalle. Säädin välykset veks, lyhensin pikkasen etäohjauksen välitystankoa.

Nyt kääntyy etupyörä saman verran molempiin suuntiin, noin suurin piirtein. Ja onhan herkkä. Mutta toi höpöhöpö stemmi ei tahdo pysyä riittävän kireellä. Ei ehkä ihan optimaalinen toi mun kötöstys kun piti pultti kääntää toisin päin ja laittaa yläpäähän M8-mutteri. Pitää tuota kattella.

Mutta kyllä toi etäohjaus toimii myös maastossa. Just niin kuin oli tarkoitus. Suora stemmi niin pysyy tarkkuus touhussa kunhan vaan muistaa rennosti istua selkä penkillä eikä heilu turhia. Voi keskittyä polkemaan ja luovimaan pahimpien esteiden lomitse. Ja parempi onkin, stemmi on sen verran lähellä ettei ainakaan kannata tökätä mihinkään. Eipä ole ollu edes lähelläkään tähän mennessä.

Nyt näyttää kelitkin paremmalta, -1 ja viilenee. Eikä tänään ole satanut vettä. Vähän lisää pakkasta niin pääsee kohta maastoonkin ajamaan kun ei enää upota. Jollei sitten tule heti reippaasti lunta...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Muistin katsoa vasta tänään kuinka pitkälle oli nippusiteet liikkuneet iskareissa. Sekä edessä että takana vain vähän yli puolen joustovaran. Tarvitaan siis vieläkin kovempaa menoa että pääsee pohjaamaan 130mm:n joustovarat edessä tai noin 170mm:n varat takana.

No vähän kovempaa on eilen menty, nyt on noin 90mm etujoustoa ja 30mm takaiskarista joka on noin 90-100mm takajoustoa. Yllättävän tasaiseen on joustovaroja koeteltu ja ei pohjattu kertaakaan. Vaikka viikonloppuna tuli rymisteltyä päivän valolla hiukka enemmänkin jo.

Yllättäen penkin tuki on pelittänyt hyvin. Se ei tunnu joustavan juuri enempää kuin vaikkapa lowracerin penkki. Jousitus pehmentää muutenkin menoa niin että sekä penkki että stemmi ja etäohjaus saavat vain pienen osan höykytyksestä. Kuten arvelinkin ja oli tarkoitus.

Ja auttaahan se että moottorin rasvaprosentti taitaa olla alle viiden... parempi pitääkin noissa lukemissa, sitä auttaa tämäkin värkki, pääsee lenkille huonommallakin kelillä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

mhelander kirjoitti:

Ja auttaahan se että moottorin rasvaprosentti taitaa olla alle viiden... parempi pitääkin noissa lukemissa, sitä auttaa tämäkin värkki, pääsee lenkille huonommallakin kelillä.

Sillä on kyllä vaikutusta. :) Edellisessä elämässään keulasta otettiin normaalin työmatkan aikana suunnilleen 11-12 senttiä joustoa irti. Puolivälinkankaalla on kiva pudotus jääkiekkokentän reunalta metsäpolulle (ihan polun pintaa pitkin lentäen, korkeuseroa reilu metri). Siinä tuli yleensä otettua liikeradasta kaikki irti niin etu-kuin takajousituksestakin.... kuskilla toki rasvaprosentti huitelee parinkymmenen nurkilla.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Vastaa Viestiin