30km/h kaupungeissa

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

30km/h kaupungeissa

Viesti Kirjoittaja PW »

http://www.poljin.fi/Poljin%205_2012_netti.pdf Poljin lehessä juttua aloitteesta joka tehty EU:ssa: "Kaupunkeihin 30km/h nopeusrajoitus". Tarkoituksena turvallisuuden lisääminen ja kait myös kevyenliikenteen lisääminen. Mainintoja jopa 20km/h ja 10km/h esimerkeistä :? kannattaako nojapyöräilijän tukea noin alhaisia nopeusrajoituksia ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: 30km/h kaupungeissa

Viesti Kirjoittaja mhelander »

PW kirjoitti:

http://www.poljin.fi/Poljin%205_2012_netti.pdf Poljin lehessä juttua aloitteesta joka tehty EU:ssa: "Kaupunkeihin 30km/h nopeusrajoitus". Tarkoituksena turvallisuuden lisääminen ja kait myös kevyenliikenteen lisääminen. Mainintoja jopa 20km/h ja 10km/h esimerkeistä :? kannattaako nojapyöräilijän tukea noin alhaisia nopeusrajoituksia ?

No se 30 km/h olis sellanen jossa nojakilla pysyis aika hyvin muun moottoriliikenteen mukana. Jos vähän viitsii puristaa niin 40:n rajoituksillakin varauksin. Ainakin Oulussa.

Tuollaset 20 tai 10 km/h on jo rajoituksia jonne ei pitäis moottoriajoneuvolla päästä enää lainkaan ajamaan...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

THuhtamaki
Viestit: 151
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 13:20

Re: 30km/h kaupungeissa

Viesti Kirjoittaja THuhtamaki »

hmmm... mielenkiintoisia opeusrajoitusehdotuksia... Esim. mun 2012vm Honda Fireblade moottoripyörä mene 1. vaihteella tyhjäkäynnillä 17km/h...

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: 30km/h kaupungeissa

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Meillähän on jo 30 km/h -rajoituksia isojen kaupunkien keskustoissa vaikka kuinka. Niiden valvonta tosin on vähän sitä-sun-tätä ja ainakaan Helsingissä liikennevaloja ei ole synkattu rajoituksen mukaiselle nopeudelle. Että vaikutus on yhtä tyhjän kanssa näin pyöräilijän kannalta.

Minusta kolmenkympin alueelle ei pitäisi ollenkaan tehdä erillisiä pyöräteitä. Entisetkin pois ja pyöräilijät autojen sekaan, niin joidenkin autoilijoidenkin on pakko noudattaa nopeusrajoitusta. Ja tottuvat siihen että fillari on myös liikennettä eikä vain sivusta joskus ilmaantuva autoilun este. Tämän kun saisi vielä myydyksi sille Salermolle, joka nykyisin yrittää edistää pääkaupunkiseudun kevyen liikenteen toimintaa.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Vastaa Viestiin