http://www.poljin.fi/Poljin%205_2012_netti.pdf Poljin lehessä juttua aloitteesta joka tehty EU:ssa: "Kaupunkeihin 30km/h nopeusrajoitus". Tarkoituksena turvallisuuden lisääminen ja kait myös kevyenliikenteen lisääminen. Mainintoja jopa 20km/h ja 10km/h esimerkeistä kannattaako nojapyöräilijän tukea noin alhaisia nopeusrajoituksia ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
http://www.poljin.fi/Poljin%205_2012_netti.pdf Poljin lehessä juttua aloitteesta joka tehty EU:ssa: "Kaupunkeihin 30km/h nopeusrajoitus". Tarkoituksena turvallisuuden lisääminen ja kait myös kevyenliikenteen lisääminen. Mainintoja jopa 20km/h ja 10km/h esimerkeistä kannattaako nojapyöräilijän tukea noin alhaisia nopeusrajoituksia ?
No se 30 km/h olis sellanen jossa nojakilla pysyis aika hyvin muun moottoriliikenteen mukana. Jos vähän viitsii puristaa niin 40:n rajoituksillakin varauksin. Ainakin Oulussa.
Tuollaset 20 tai 10 km/h on jo rajoituksia jonne ei pitäis moottoriajoneuvolla päästä enää lainkaan ajamaan...
Meillähän on jo 30 km/h -rajoituksia isojen kaupunkien keskustoissa vaikka kuinka. Niiden valvonta tosin on vähän sitä-sun-tätä ja ainakaan Helsingissä liikennevaloja ei ole synkattu rajoituksen mukaiselle nopeudelle. Että vaikutus on yhtä tyhjän kanssa näin pyöräilijän kannalta.
Minusta kolmenkympin alueelle ei pitäisi ollenkaan tehdä erillisiä pyöräteitä. Entisetkin pois ja pyöräilijät autojen sekaan, niin joidenkin autoilijoidenkin on pakko noudattaa nopeusrajoitusta. Ja tottuvat siihen että fillari on myös liikennettä eikä vain sivusta joskus ilmaantuva autoilun este. Tämän kun saisi vielä myydyksi sille Salermolle, joka nykyisin yrittää edistää pääkaupunkiseudun kevyen liikenteen toimintaa.
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->