Toki. Perspuoli on nyt aika jees. Jos huomenna kattoisi vielä kuinka paljon menisi keskiö/vääntiö eteen ennenkuin polkimet osuu renkaaseen. Saisi ohjaustangon lähemmäksi.
On muuten aivan kamalaa putkea hitsattavaksi.
Toki. Perspuoli on nyt aika jees. Jos huomenna kattoisi vielä kuinka paljon menisi keskiö/vääntiö eteen ennenkuin polkimet osuu renkaaseen. Saisi ohjaustangon lähemmäksi.
On muuten aivan kamalaa putkea hitsattavaksi.
Menevän näkönen peli
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sakarin yllytyksestä, päätin lyhentää romua noin viidellä sentillä.
Palastelin pyörän ylä ja alaputken uudelleen poikki ja opttelin lisää putken päittäin liittämistä. Nyt sujuu jo paremmin.
Treenasin myös suositun jikimallin tekoa = neliöputkiin kiinnitys puristimilla.
Hitsailin sitten kiinni.
Rakkine on melkein valmis muiden palikoiden asennukseen. Satulaputki ei mennyt kiinni, kun putken sisäpinnalle paloi rupia. Pitää hioa ne vielä pois.Suhkuttelin paskaa maalia raudan peitteeksi kiinnityskohtiin, ettei heti menisi ruosteeseen.
Opin taas paljon. En taida enää vieroksua pyöreää putkeakaan. Ja toihan näyttäis ihan hyvältä, näin äkkipäätä katsoen. Ei uskois Tunturiksi
Pastori kirjoitti:Sakarin yllytyksestä, päätin lyhentää romua noin viidellä sentillä.
Palastelin pyörän ylä ja alaputken uudelleen poikki ja opttelin lisää putken päittäin liittämistä. Nyt sujuu jo paremmin.
Jos sisään pistää pienen pätkän ohuempaa putkea niin onnistuu paremmin.
Kammet näyttää nyt jäävän aika ylös?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Takapyörä aika kaukana , kestääkö putket ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Joo. Laitoin sinne sisään pätkiä, sen hokasin tänään.
Keskiö on melkein normikorkeudella, pari senttiä max ylempänä. Rakkine on muuten niin matala että tehnee visuaalista kiusaa. Maastovaraa näin talvikoneeseen
Tässä vielä nykytila ja startti.
PW kirjoitti:Takapyörä aika kaukana , kestääkö putket ?
Petri
Takaosa on aika tanakka. Vanha joustomallin takaosa on siinä perustana. Liitosputket on paksumpaa. Alhaalla siis 40mm ja tuossa keskellä jokin outo mitta, Bianchi merkkisestä raadosta. Bianchin raatoa on myös yläpuyken liitoksen sisällä. Alaputkessa on sisällä se palikka minkä siitä rälläköin pois, viilto keskelle ja puristus kasaan ja kloksautin sen putken sisään.
No nyt tää olis tässä tilanteessa. Ajelin kotiin. Aika kiva on ajaa. Tieteskään tolle emäputken kulmalle ei toi haarukan offsetti taida olla paras hitaassa ajossa - pikkaisen voisi olla taivutusta enemmän. Mutta oikein kivaa on se että pysähtyessä ei tarvi hyppiä mihinkään, laskee vaan jalan maahan. Ja yllättävästi sitten ylämäessä voi vetää tangosta tukea ja kone liikkuu. Tässä on toki nyt vaan yksi vaihde kun ei ollunna vaijeria. Takavaihtaja on enemmänkin ketjunkiristin. Pinnalla on muuten toi kiinni = se vaihde valittu.
Kohtuullisen tyytyväinen olen tässä vaiheessa. Ohjaustanko on tommoinen perhonen - kumpikaan otekorkeus ei ole optimaalinen. Pitäisi saada noin puoleenväliin niitä se tanko oikeesti. Penkki on liian pieni. Siihen pitää hankkia tai tehdä parempi.
Ai niin. Hitsauskohdat tunnistaa mustasta maalista. Edit again. Ei kun teinkin pinkit nuolet merkkaamaan liitoskohtia jos jotakuta sattuis kiinnostamaan.
Näyttää hienolta, mutta ARGH tuota penkkiä...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:ARGH tuota penkkiä...
Jukka
Joo. Se vaihtuu heti. Ehken jo tänään
EDIT: Ajelin työmatkan ja penkistä huomioin että sen asento on konservatiinen palleja ajatellen. Kannikat osuu penkin leveimpään osaan. Koska tämä mun ainoa pystäripenkki on kova ja kapea. Ei sillä ajaminen nyt suorastaan mikään ilo ole. Perskannikat olivat suorastaan puuduskissa (huom. tahallinen kirjoitusvirhe).
Se Nallen linkkaama ClasOhlsonin penkki vois olla jees. Lompakko sen kestäis mutta kestääkö psyyke. Pitää mennä käymään kohta tuolla puuosastolla kysymässä saisko vähän apua vanerin taivutusjikin teossa. Persettä on mallailtu kapalevymalliin.
Seuraavien ajojen huomioita:
Onko esim. nämä satulat yli budjetin? http://www.trianglebikes.com/kuvat/saddle3iso.jpg
Meinasin itse hylätä koko cf kokeilun kun ei sopivaa penkkiä ensin löytynyt. Elektran satulan sitten ostin ja osoittautui hyväksi. Mutta kruiserini ajoasentoon se ei ihme kyllä sopinutkaan. Siksi päädyin tekemään siihen Rans- mallisen penkin itse.
Cf- pyörällä pystyy kyllä ajamaan seisten (vähän kankeasti tosin) ja hyppyyttää keulaakin. Kaksiotetangosta voi olla mäennousussa hyötyä.
Budjetti ei ole talouskysymys vaan päänsisäinen tavoite alle kympin pyörästä Ihan ookoo hinta toi voisi olla. Mä en tänään kerinnyt puupajaan, mutta käyn aamulla. Tein kapalevyn palasta ranshenkistä ideamallia. Käyn pohtimassa saisko jigin teetettyä vanerirojusta jollain opiskelijalla.
Joo. Huomasin että se kaksiotetanko on mäennousussa tosiaankin hyvä. Mulla on toinen jossa kädet on eri asennossa, voisi kokeila sitä.
Kumpaa penkiä tarkoita. Heitä YV:tä ja kerro hinta. Vois sopia mun projektiin. Tähän Rottaan.
Nyt en Nalle tajunnut kyssäriä. Enivei mä heitän yyveellä, mulla on toinen asia