Mahtavat pyörätiet
Tähän meilläkin pitäs pyrkiä, mahtavat pyörätiet.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tähän meilläkin pitäs pyrkiä, mahtavat pyörätiet.
Nyt kun näistä talvisista pyöräteistä aina rutistaa. Olis tässä "mahoton" ratkaisu liukasteluun. Miten niin mahoton
Jos Suomeen jäisi peltilehmien teitten kunnossa pidolta yhtään rahaa. Kun sinnekään ei sitä ole riittämiin. Siksi mahoton toive yhtälö.
Moi,
Tässä pyöräilyvisioita Lontoon malliin, tällä suunnitelmalla haastetaan Amsterdamia ja Köpistä Euroopan pyöräilypääkaupungiella. Helsingin Baana oli hieno veto, mutta vastaavia juttuja eri mittakaavoissa tarttis Suomeen paljon lisää.
http://cyclelondoncity.blogspot.co.uk/2 ... hnson.html
Tampereella ja Turussa ratikkasuunnitelmat nykii eteenpäin. Toivottavasti tajuavat yhdistää pyöräilyn kuvioon mukaan, niin että ratikoissa mahtuu kuljettamaan pyöriä mukana ja pysäkkien läheisyyteen johtaa sopivia kulkuväyliä. Helsingissäkin riittää tehtävää tällä saralla.
Suomessa ei itseasiassa julkista liikennettä pysty kunnolla edes tehostamaan muutoin kuin yhdistämällä pyöräily järkevästi kuvioon mukaan. Meidän asutus on sen verran enempi hajallaan. Tehokkaat bussi ja ratikkaväylät eivät voi kiertää joka nurkkaa, mutta jos pysäkeille on alueelta hyvät kokooma väylät kevyelle liikenteelle, alkaa homma toimia paremmin. Kun pyörät saadaan mukaan, julkinen voi kerätä väkeä laajemmalta alueelta, kuin se että pysäkille tullaan vain kävelten. Tämä voisi olla ratkaisu myös paikallisjunaliikenteen laajentamiseksi Turun ja Tampereen seuduille.
T. Tatu
Tatu puhuu viisaita.
Eipä vielä tullut katottua tuota Juutuupi videota kun en ole Wlan verkossa vaan 3G jossa 4 gigan kuukausikiintiö.
Ollaan täällä Kiwimaassa monessa asiassa ajasta jäljessä
Teillä Suomessa on hyvät pyörätiet meidän pari vuotta uusiin polkuihin verrattuna.
Vanhoja käytöstä poistettuja junanratoja on muutettu pyöräteiksi vaihtelevalla tyylillä. Nelsonin alueella ne on osittain päällystettyjä mutta Otago Rail Trail etelämpänä on vaan sorapintainen joka soveltuu huonosti 3-pyöräiselle nojapyörälle. Kaksi pyörää on takuuvarmasti karkealla soralla
Monet vastarakennetut pyörä/ kävelytiet on vain noin metrin leveitä joten kumpi väistää jos nojapyörää vastaan tulee toinen pyörä?