Tuntuu ajavan asian. Ei juurikaan pidä ääntä (samaa luokkaa kuin trikessä on ketjuäänet). Maksimi kuorma-asetuksella poljin 1h 45min session - Suurin piirtein keskimmäinen takaratas ja edessä isoin. Ihmettelin kun ei pulssi oikein noussut. Tais olla polarin mukaan 96 parhaimmillaan. Mietin että varmaan taas pulssivyö kiukuttelee. Joku aika treenin jälkeen tuli vasta mieleen että mahtoikohan olla näyttö HR%'lla... Noh sielähän se
Mutta summasummarum, tuolla Bilteman vastuksella saa kyllä pidettyä kunnon ylhäällä talven yli. Pitäis varmaan keskittyä peruskunto/hapenottotreenaukseen jotta ulkokelien tullessa voi taas ajaa täysillä...
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
Autotallissa poljen. Jalkapuhallin pitää hikoilun kurissa.
Ei ainakaan vielä ole kumikaarta tullut. Luultavasti autotallin tumman ruskeasta ovesta se ei kovin helposti erotu. Voisin tietystri maalarinteipillä teipata valkoisia paperiarkkeja siihen niin erottuis paremmin. Palaan asiaan...
Vois käydä kimppalenkillä tour de france'n reiteillä omasta autotallista.. (tuon systeemin saa nettiin kiinni)... hehe. Tuolle linjalle ku lähtis joutus varmaan ostaan ison taulutelkkarin autotalliin. Kunnon askel suuntaan "Man Cave"...
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
Eilisen kahden tunnin polkemisen jälkeen valkoiseen paperiin ei ollut tullut jälkeäkään mustasta kumista. Tosin, riippuu varmaan millaisella kuormalla polkee. Poljin tuon session n. 83% keskisykkeellä maksimista. Olisikohan ollut jossain 200W nurkilla... Tällä vastuksella tuskin 400W asti pääsee - vastus kuitenkin riittää ainakin minulle. Mietin jos saisin arvailtua ergometrin tuloksiin perustuen millaisia vastustehoja tehoja tuosta irtoaa. Palaan tähän...
Muutaman treenin jälkeen fiiliksiä:
On se nojailu vaan poikaa...
Huomattavasti todentuntuisempi polkea verrattuna kunto(pysty)pyörään, josta puuttuu vauhtipyörä
Tällä on tosi paljon helpompi harjoitella eri kadensseja kuin maantiellä (maantielllä on nousuja, laskuja, vasta & myötätuulta ja välillä on kilpailuvietti iskee)
Polkemistekniikkaa voi myös treenata paremmin - samat argumentit kuin kadenssissa
Mikähän minussa on vikana kun maantiellä en osaa tehdä pitkiä lenkkejä matalalla sykkeellä .... Mutta autallissa se onnistuu...
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
- Huomattavasti todentuntuisempi polkea verrattuna kunto(pysty)pyörään, josta puuttuu vauhtipyörä
En ole perehtynyt ko malliin mutta sekö siis tuntuu kuin ajaisi maantiellä (hyvissä olosuhteissa) vastuksen suhteen ? Ei paha...
vuoltu kirjoitti:
- Tällä on tosi paljon helpompi harjoitella eri kadensseja kuin maantiellä (maantielllä on nousuja, laskuja, vasta & myötätuulta ja välillä on kilpailuvietti iskee)
Polkemistekniikkaa voi myös treenata paremmin - samat argumentit kuin kadenssissa
Tuota polkemistekniikkaa kannattaa treenata näin jos kerran toimii noin hyvin. Sitten maantielle pohtia ennen lenkkiä vähän mitä osa-alueita kehittää ja ajaa sitten olosuhteiden mukaan eri tempolla ja tekniikalla.
vuoltu kirjoitti:
- Mikähän minussa on vikana kun maantiellä en osaa tehdä pitkiä lenkkejä matalalla sykkeellä .... Mutta autallissa se onnistuu...
Kuullostaa tyypilliseltä "keväällä ei kulje maantiellä" ilmiöltä. Vaatii tottumista olosuhteisiin. Rullilla toki pystyy pyöräteillä ajamiseen verrattuna paremmin tekemään pidempiä pyörityssessioita ilman keskeytyksiä.
Eikö noin kovilla sykkeillä tule hiki yhtään ? Mun ainoaksi jäänyt rullilla ajo sisällä 90-luvulla aerobisella teholla johti niin rajuun hikoiluun että taloudesta loppu sanomalehdet joita parempi puolisko levitteli alle kun pari tuntia huudatin ilmavastusta...
Eikö noin kovilla sykkeillä tule hiki yhtään ? Mun ainoaksi jäänyt rullilla ajo sisällä 90-luvulla aerobisella teholla johti niin rajuun hikoiluun että taloudesta loppu sanomalehdet joita parempi puolisko levitteli alle kun pari tuntia huudatin ilmavastusta...
vuoltu kirjoitti:
Autotallissa poljen. Jalkapuhallin pitää hikoilun kurissa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Eikö noin kovilla sykkeillä tule hiki yhtään ? Mun ainoaksi jäänyt rullilla ajo sisällä 90-luvulla aerobisella teholla johti niin rajuun hikoiluun että taloudesta loppu sanomalehdet joita parempi puolisko levitteli alle kun pari tuntia huudatin ilmavastusta...
vuoltu kirjoitti:
Autotallissa poljen. Jalkapuhallin pitää hikoilun kurissa.
Näin kyllä tuon mutta lausunto lienee ennen pidempää treeniä. Kyllä hetken kulkee rullillakin ilman että alkaa kyynärpäistä ja nenänvarresta hiki tippumaan...
Kyllä siinä hiki tulee (ja valuukin) vaikka se tuuletin puhaltaakin. Ilman en viitsisi paria tuntia veivata (vaikka onhan autotallissa lattiakaivokin ). Sekin auttaa että autotallissa lämpötila on jossain 16 asteen nurkilla.
Meikäläisen maksimi syke on 158 ja leposyke on 40-43. Tuolla mainitulla sykkeellä (83%) en kuitenkaan hengästy ja pystyn puhumaan normaalisti. Mutta varmaankin pitäisi polkea pienemmällä.... Kesän lenkit tuli tehtyä lähes poikkeuksetta kovemmalla sykkeellä.
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
Voisko tuota käyttää sisätiloissa..vai tuleeko avoero heti ekan nkäytön jälkeen ? Mitä arvelet ?
Puhallin pitää pahimman hikoilun kurissa mutta niinkuin mhelander epäili kyllä siinä edelleenkin hiki tulee. Autotallissa ei niin kauheesti haitaa jos hiki roiskuu mutta parketilla taitaa olla toinen juttu.. Voishan lattiaa pyyhkeillä tai jotenkin muuten suojata?
Ääni haittaakin hieman tulee (ketjuäänet lähinnä).
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
Voisko tuota käyttää sisätiloissa..vai tuleeko avoero heti ekan nkäytön jälkeen ? Mitä arvelet ?
Puhallin pitää pahimman hikoilun kurissa mutta niinkuin mhelander epäili kyllä siinä edelleenkin hiki tulee. Autotallissa ei niin kauheesti haitaa jos hiki roiskuu mutta parketilla taitaa olla toinen juttu.. Voishan lattiaa pyyhkeillä tai jotenkin muuten suojata?
Ääni haittaakin hieman tulee (ketjuäänet lähinnä).
Tuota, eilisen 3h session jälkeen tähän tuli uusi aspekti - hajuhaitta.
Kyllähän sitä tuoksua syntyy hikoillessa.....
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
Tuossa aiemmin oli juttua Tacxin tietokoneeseen liitettävästä harjoitusvastuksesta. Minulla on ollot tuollainen laite pari vuotta, tosin vanhempi malli
eli Tacx i-Magic .Päälisinpuolin just samannäköinen ,"aivotoiminnoista" en osaa sanoa onko eroja,todennäköisesti ei koska netistä voi hakea uusia päivityksiä.
Toiminnoiltaan laite on monipuolinen ,voi ajaa virtuaalireittejä maastossa,maantiellä tai radalla.Myös vastustajia vastaan voi ajaa.CD-n kautta voi ajaa vaikka
Ranskan ympäriajoa etappeja jne...nettiajomahdollisuuskin on eli voi netin välityksellä ajaa kilpaa muita vastaan.(itse en ole vielä kokeillut tätä ominaisuutta)