Re: Nojapyöriä Youtubessa
PW kirjoitti:
Ja kädet heiluu näin.
Onpa melkonen meteli kabiinissa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
PW kirjoitti:
Ja kädet heiluu näin.
Onpa melkonen meteli kabiinissa.
Coroplast kinnerin "decolte" ratkastu trikookankaalla, polven kohdalta.
Coroplastkatteen teko on helppoa kun on vehkeet.
Coroplastin käsittely vinkki, kuumailmapuhallin.
TaittuvMBB, olisko tuo tehty pystytaittopyörästä?
Aika siisti ja simppeli coroplast kate, muodoiltaan. Samantapanen sopis deltatrikeenkin - ilmanvastus ei ehkä parhaasta päästä.
Tandemtriken takakiekko vääntyy, vai kiertyy aika voimakkaasti, hidastuksissa näkyy. Joutuuko kovemmalle ku kakspyöräsessä?
PW kirjoitti:
Tandemtriken takakiekko vääntyy, vai kiertyy aika voimakkaasti, hidastuksissa näkyy. Joutuuko kovemmalle ku kakspyöräsessä?
Kaksipyöräisessä sivuvoimat ovat paljon pienemmpiä. Kallistuksen takia sivuvoimat ovat lähes olemattomia. Vain rotvallin ylityksissä on mahdollista saada kaksipyöräisen kiekkoihin merkittäviä sivuvoimia. Tadpolessa sen sijaan kaarteen keskipakovoima vääntää täyden säteen vivulla runkoa kierteelle ja kiekkoa käyräksi. Tuossa takapyörän kallistuma johtuu rungon heikosta vääntöjäykkyydestä. Kaksi ohutta putkea on jäykkyyden kannalta paljon vähemmän kuin yksi saman painoinen isompi.
jori kirjoitti:Vain rotvallin ylityksissä on mahdollista saada kaksipyöräisen kiekkoihin merkittäviä sivuvoimia.
Pyörätelineessä ja talviajossa kans Talviajossa tulee tökkäykseen päätyviä sivuluisuja ja urissa muljuamista. Näyttää ainakin mun talvipyörien pinnat löystyvän paljo enemmän kuin kesäpyörien.
Jukka
PW kirjoitti:
Tandemtriken takakiekko vääntyy, vai kiertyy aika voimakkaasti, hidastuksissa näkyy. Joutuuko kovemmalle ku kakspyöräsessä?
Runkohan tuossa näyttäis kiertyvän eikä pelkkä kiekko. Mutta varmasti aika tiukat rasitukset kiekossakin.
Niin sitä runkoo tietyst tarkotin, kiekosta vaan sen huomaa.
Hyvä demo vääntöjäykkyyden puutteen vaikuksesta.
Pitäisi olla Vilijamin laatikkopyörän ohjauslaakerin vino koura tuossa runkonivelenä, niin takarunko kallistuisi "höylänterämäisesti" kaarteeseen nähden.
PW kirjoitti:
Coroplast kinnerin "decolte" ratkastu trikookankaalla, polven kohdalta.
Paljonkohan eroa nopeuteen tulee korkeampaan kanteen, jonka läpi eivät polvet tule aiheuttamaan turbulenssia? En osaa arvata, kun ei ole käsitystä koko systeemiin vaikutuksesta, kun on niin monimutkainen juttu pyörän keskiosaan ja perään ilmavirran uudestaan kytkeytyminen. Paikallisesti tuleehan muuttuvasta osasta kattoa kierteitä ilmavirtaan. Kuinka pahasti käy totaalina, on ohi tietotasoni arvattavuudeltaan.
LWB-coroplaststreamlineri.