Re: Nojapyöriä Youtubessa
Joo. Max leveys 80cm.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Joo. Max leveys 80cm.
Poikkeuksellisen hyvän näköinen ajopeli sähkökinnerien luokassa. Muotokieli lähestyy pikkuautoa ja yletön aerodynamiikan tavoittelu on jäänyt sivummalle sähköavustuksen myötä. Tällainen alkaa olla jo käyttökelpoinen auton korvike joissain tapauksissa.
https://www.quadvelo.com/
Samaa mieltä, sangen käytännöllisen näköinen tuo.
Tässä toinen aika samanlainen:
Kovia nuo hinnat... alkaen 8000€ ja täysin varusteltuna 14000€. Rumpujarruista levyjarruihin päivittäminen maksaa 1350€
Siinä moni miettii, että laittaisiko sittenkin muutaman tonnin käytettyyn autoon ja lopuilla maksaisi muut auton kulut useammaksi vuodeksi.
Toisaalta ostaa ihmiset esim. tällaisia tavarapyöriä samassa hintaluokassa:
https://classicbike.fi/tuote/riese-mull ... 5-touring/
Kinnerillä on kinnerin hinta, vaikka olisikin vähän eri muotoinen.
Kuva tämän Quadvelon jarrusta:
Ehkä siinä on 1350€:n edestä prikkoja. Ikinä en ole omatekoisissakaan tarvinnut tuollaista läjää. Kokonaisuudessaan ajoneuvon hinta on sellainen mitä voikin odottaa, mutta lisävarusteet ovat hurjan kalliita.
Noin yleisesti ottaen luulisin Tektron hydraulijarrujen olevan halvemmat kuin SA:n rumpujarrut.
Polkumies kirjoitti:Kuva tämän Quadvelon jarrusta:
Ehkä siinä on 1350€:n edestä prikkoja. Ikinä en ole omatekoisissakaan tarvinnut tuollaista läjää. Kokonaisuudessaan ajoneuvon hinta on sellainen mitä voikin odottaa, mutta lisävarusteet ovat hurjan kalliita.
Noin yleisesti ottaen luulisin Tektron hydraulijarrujen olevan halvemmat kuin SA:n rumpujarrut.
Kuvassa näkyy joku muu kuin pinnakiekko -> taitaa hintaero selittyä pääosin kalliimmilla kiekoilla? Lisäksi tarvitaan runkoon korvakkeet jarrusatuloille, mutta niistä nyt ei voi paljoa lisähintaa pyytää. Tai voi jos on ahne...
Jarrulevyn kiinnitys kiekossa voi tietysti olla muualla kuin standardikohdassa, jos tällaisessa toispuoleisesti tuetussa polkupyörän kiekossa voi puhua standardista. Se voisi selittää aksiaalisia prikkoja mutta ei varmaan radiaalisia? Siihen tarvitsisi vain erikokoisen ISO-postmount-adapterin.
Useimmat kuvat tuolla ovat pinnakiekoilla ja rumpujarruilla. Ehkä levyjarruihin vaihtaminen siis sisältää nuo komposiittikiekot. Olisiko nämä: http://www.alligt.nl/
takajousituksena Rosta-elastomeeri
Ilmeisesti siis juuri tällainen kumivääntöjousitus:
Nojapyöriä saa käytettynä jo niin halvalla, että itse rakentamisen motivaatiota laskee.
Mutta sähkökinnereitä ja -tavarapyöriä kannattaa rakennella. Nuo nykyiset hinnat on ihan poskettomia.
Polkumies kirjoitti:
takajousituksena Rosta-elastomeeri
Ilmeisesti siis juuri tällainen kumivääntöjousitus:
Koeajoin tuon kinnerin keväällä Spezi-messuilla. Oli kyllä oikein mukava ja hyvin näkyi ulos. Aikamoista räminää nää kovat katteet vaan pitää. Ovet, takaluukku ja korin ripustus. Tossa on muuten juuri ja juuri paikka aikuiselle matkustajallekin. Kyytiin pääsemisessä vaan on haasteita. Suurin osa kokeilijoista piti auttaa kainaloista nostamalla pois .
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Ihan teräskierrejouselta näyttää. Mitähän se "at the rear we have rosta elastomers mounted" tarkoitti videolla