VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Niin muuten MATT WEARILLÄ oli tämän tyyppinen velomobiili mutta 2 gumminen 2000 Battle Mountainissa..jota ajettiin kameran välityksellä..pyyhälsi jo silloin yli 80 mph mutta jarrutti ennen maalia.

Arvelen jos kaikki toimii niin tällä silpasee BM:ssa tollaset 90 mph tauluun herkästi.

Katuajossa työpaikalle sitten ohjauksen joutuu säätämään isommalle niin tuskin yli 80-90 km/t vauhdit on hyvästä.

Erittäin mielenkiintoinen tämä voisi olla matkaennätyskokeessa jos 1500 km tulisi täyteen jo 20 tunnin ajon jälkeen..vai mitä..voisi sitten nukkua 3-4 tuntia ennen kun muut tulee maaliin ja olisi silti uusi ME ? Kliffaaa vai kuinka ?

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Kaitsu62
Viestit: 57
Liittynyt: 11 Marras 2012, 11:21
Paikkakunta: Vaajakoski
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Kaitsu62 »

Lizard100 kirjoitti:

Tästä näkee hyvin eteenpäin..kun ei ole kädet edessä.

Tässä on tuplasti isommat takarenkaat kuin rullaluistelijoilla....jopa 2.5 kertaa....

Suorana olevan jalan polven yli näkee vähän etuviistoon, vuorotellen eri puolille, muttei keskelle? Ennätysajossa ei haitanne.

Ennätyskuskilla jalka varmaankin mahtuu oikenemaan, jotta kaikki tehot saadaan irti? Mahtuuhan aukosta lantio ja hartiat jotenkin vinottain sisään? Jätevanerista tai lastulevystä saisi varmaan kohtuuhelpolla sahatuksi muutaman 1:1 poikkileikkauksen parin kakkosnelosen väliin. Pääsisi kokeilemaan mallia käytännössä...

Onkohan tuollaisten renkaiden vierintävastustietoja julkaistu?

Hyvän näköisiä nämä ovat, toivottavasti toteutuvat.

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Kaitsu62 kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:

Tästä näkee hyvin eteenpäin..kun ei ole kädet edessä.

Tässä on tuplasti isommat takarenkaat kuin rullaluistelijoilla....jopa 2.5 kertaa....

Suorana olevan jalan polven yli näkee vähän etuviistoon, vuorotellen eri puolille, muttei keskelle? Ennätysajossa ei haitanne.

Ennätyskuskilla jalka varmaankin mahtuu oikenemaan, jotta kaikki tehot saadaan irti? Mahtuuhan aukosta lantio ja hartiat jotenkin vinottain sisään? Jätevanerista tai lastulevystä saisi varmaan kohtuuhelpolla sahatuksi muutaman 1:1 poikkileikkauksen parin kakkosnelosen väliin. Pääsisi kokeilemaan mallia käytännössä...

Onkohan tuollaisten renkaiden vierintävastustietoja julkaistu?

Hyvän näköisiä nämä ovat, toivottavasti toteutuvat.

Joo vinottain sisään oli se ajatus..ja olkapäiden ja selän maksimaalinen kupertaminen tms. Tolla ajaminen voi olla kohtuullisen epämukavaa..muttei läheskään yhtä epämukavaa kuin laitteissa joissa hartiatilaa on tasan 36 cm.

Kiitos kehuista..harvoin kuultua herkkua.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Pieniä päivityksiä kommenttien pohjalta.

Liitteet
V-trike new
V-trike new

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Tässä vielä toi sisäänmeno-ongelman ratkaisu 500 mm hartioiden osalta. Käsittääkseni tän tarvii tehdä vain toiselle puolelle.

Liitteet
ohjaamon leikkaus ja lukitus
ohjaamon leikkaus ja lukitus
V-TRIKE_structure_canopy2.JPG (31.9 KiB) Katsottu 2908 kertaa

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Laitoin polkimet vielä 80 mm edemmäs..nyt alkaa olla.

Liitteet
extremely low sectional area
extremely low sectional area

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Timppa kirjoitti:

Onko tämä "minitrike" tarkoitettu lasten käyttöön? Itse en ainakaan mahdu noin kapeaan tilaan. Olen 165 cm pitkä (tai lyhyt) juippi...Ja niska joutuu kyllä aikamoiseen asentoon tuossa.

Joo niska voi olla kovilla mutta hartiatilaa on 10 cm enemmän kuin EIVIE II:ssa ja 5 cm enemmän kuin Varna Diablo II:ssa joka liikkuu 133 km/t !

En tiedä kannattaako lasten käyttöön antaa laitetta johon mahtuu 193 cm 110 kiloinen ukko kun laite liikkuu 100-200 km/t välimaastossa..ihan vaan polkemalla.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Timppa kirjoitti:

"En tiedä kannattaako lasten käyttöön antaa laitetta johon mahtuu 193 cm 110 kiloinen ukko kun laite liikkuu 100-200 km/t välimaastossa..ihan vaan polkemalla."

No, ei varmaan mahdu. :lol:

Ihan tasan varmaan mahtuu.

Kertoisitko mistä kohtaa et mahtuisi tuohon..huomaa että keskeltä paksuimmasta kohtaa ei ole leikkausta piirretty. Se on jotain 0.190 m2 luokkaa.


EDIT: Nyt on ! Blogiin päivitetty myös yläkuvanto; http://max3fan.blogspot.fi/

Liitteet
3+1
3+1

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Timppa kirjoitti:

Miesten keskimääräinen hartioiden leveys Jenkeissä 47,2 cm... :lol:

Eli siis jokainen jenkki mahtuu tähän koska 2 tuumaa saa jokainen supistettua hartioitaan..mikä olikin tarkoitus, koska silloin saadaan paljon ennemmän potentiaalisia polkijoita Battle Mountainia varten.

Liitteet
1610 mm tila pilotille
1610 mm tila pilotille
Viimeksi muokannut Lizard100, 25 Joulu 2012, 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Timppa
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 08:02
Paikkakunta: Sotkamo

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Timppa »

En ole ennen kuullutkaan, että hartioita voi jopa supistaa... :lol:

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Timppa kirjoitti:

En ole ennen kuullutkaan, että hartioita voi jopa supistaa... :lol:

No miten muuten EIVIEllä voidaan ajaa 350 mm hartiatilalla..eteenpäintuomalla käsiä voidaan kaventaa ja litistää samalla kudosta kohti luuta.

Liitteet
VELOCITRIKE_5.jpg

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Lizard100 kirjoitti:
Timppa kirjoitti:

En ole ennen kuullutkaan, että hartioita voi jopa supistaa... :lol:

No miten muuten EIVIEllä voidaan ajaa 350 mm hartiatilalla..eteenpäintuomalla käsiä voidaan kaventaa ja litistää samalla kudosta kohti luuta.

Jos sulla tuntuu olevan aikaa piirtää näin paljon eri versioita, niin mitenkä olisi, jos hakisit kaupasta aaltopahvia ja leikkaisit/liimaisit niistä suunnittelemasi kokoisen laatikon, siis kuskin vaatiman tilan. Laitat keskelle vetävää pyörää ja voimansiirtoa leveydeltään vastaavan pahvilevyn ja sopivaan kohtaan ohjausta simuloivat pahvi-tms putket. Sitten hankit 190 cm /110 kg koehenkilön, esim. itsesi, joka menee laatikkoon makaamaan. Otat/otatat kuvan, jolla voit näppärästi todistaa meille kaikille muille, että pyörään mahtuu sisälle. Lopetamme tästä asiasta jankkaamisen ihan varmasti.

Jos kuski joudutaan rusentamaan kyytiin niin voimalla, ettei aaltopahvi sitä kestä, voit olla ihan varma siitä, että se kuski ei myöskään pysty hengittämään kulkuneuvossa 500 watin tehontuoton edellyttämällä tavalla.

Miten olisi? Loppuisi tämä inttäminen.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nebulus kirjoitti:

Loppuisi tämä inttäminen.

Ilmeisesti tässä ei edes siihen pyritä :wink:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Nebulus kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:
Timppa kirjoitti:

En ole ennen kuullutkaan, että hartioita voi jopa supistaa... :lol:

No miten muuten EIVIEllä voidaan ajaa 350 mm hartiatilalla..eteenpäintuomalla käsiä voidaan kaventaa ja litistää samalla kudosta kohti luuta.

Jos sulla tuntuu olevan aikaa piirtää näin paljon eri versioita, niin mitenkä olisi, jos hakisit kaupasta aaltopahvia ja leikkaisit/liimaisit niistä suunnittelemasi kokoisen laatikon, siis kuskin vaatiman tilan. Laitat keskelle vetävää pyörää ja voimansiirtoa leveydeltään vastaavan pahvilevyn ja sopivaan kohtaan ohjausta simuloivat pahvi-tms putket. Sitten hankit 190 cm /110 kg koehenkilön, esim. itsesi, joka menee laatikkoon makaamaan. Otat/otatat kuvan, jolla voit näppärästi todistaa meille kaikille muille, että pyörään mahtuu sisälle. Lopetamme tästä asiasta jankkaamisen ihan varmasti.

Jos kuski joudutaan rusentamaan kyytiin niin voimalla, ettei aaltopahvi sitä kestä, voit olla ihan varma siitä, että se kuski ei myöskään pysty hengittämään kulkuneuvossa 500 watin tehontuoton edellyttämällä tavalla.

Miten olisi? Loppuisi tämä inttäminen.

Mä haen aktiivista polkuasentoa jossa pedalisti vetää kahvoista selkä hieman köyryssä ja näin edes auttaa ( aerodynaamisen ) asentonsa ylläpitämistä ja maksimaalista voimantuottoa..happea tulee sitten aivan eri kanavoista kuin muissa laitteissa. Pahvilaatikko ei mitenkään kuvaa oikeaa tilannetta...mutta ei varmaan haittaakaan. Tein eilen kriittisiä mittauksia ja ne on nyt kohdillaan.

Rakennejärjestelmä on niin yksinkertainen että kestävän pahvilaatikon tekemisen vaivalla saan kasaan jo prototyypin.

Miten lasken mitä nopeutta tällä pääsee milläkin välityksellä..jos tavoitteeksi otetaan 135-140 km/t ohuessa ilmassa ja loivassa alamäessä ???

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

MikaL kirjoitti:

Olet suunnittelemassa maailman nopeinta pyörää, mutta et osaa laskea välityksiä :o Ehkä pitäisi panostaa perusteisiin ensin.

Osaan kyllä laskea mutta en tiedä mikä on ketjussa hammasväli.

Rakenne on vastaava kuin tässä...vaneri-foam-hiilari !

Liitteet
puurunkoinen bentti !
puurunkoinen bentti !

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lukittu