Sivu 1/1

Uutta Metaa

Lähetetty: 24 Tammi 2013, 19:47
Kirjoittaja Nojanalle

Kuva
Nyt olis paikallaan varmaan rungon uudistaminen Meta kuskeilla. :lol:


Re: Uuta Metaa

Lähetetty: 24 Tammi 2013, 19:48
Kirjoittaja Nojanalle

Kuva
Vähän toisesta kulmasta. Aika kaunis runko jos sanois . :lol:


Re: Uuta Metaa

Lähetetty: 24 Tammi 2013, 21:10
Kirjoittaja MikaL

Nyt tippui kuolaa näppikselle.


Re: Uuta Metaa

Lähetetty: 24 Tammi 2013, 21:15
Kirjoittaja jviirret

Onko tuo oikean rungon kuva, vai CAD-kuva?

Jukka


Re: Uutta Metaa

Lähetetty: 24 Tammi 2013, 21:20
Kirjoittaja Nojanalle

Näyttää kyllä CAD kuvalta, mutta tämmösen esittelivät juuri. Että en tierä sen tarkemmin. Koko pyörää ei viel ainakaan näytetty. Kyllä tuossa kuolata. Saa nähdä mikä sit tulee hinnaksi rungolle. Ainakin kevyt nojari olis helpo tehdä. Tosin täpäkkää menis aika kasa. :wink:


Re: Uutta Metaa

Lähetetty: 24 Tammi 2013, 21:49
Kirjoittaja MikaL

Näyttää samalta geometrialta, mitä on alurungossa. Sekin maksaa 1250 + alv, joten hiilarirungolle vois veikata kakkosella alkavaa hintaa.


Re: Uutta Metaa

Lähetetty: 24 Tammi 2013, 22:08
Kirjoittaja Wacky

Takahaarukka näyttää edelleen olevan yhtä tilava joten hiilikuituläskinojakki tulee olee mahdollinen.
Vaimo ei ollut yhtä innoissaan kun näki kuvan tuosta vehkeestä koska hän näkimielessään vain pankkitilitä kadonneet eurot..


Re: Uutta Metaa

Lähetetty: 24 Tammi 2013, 22:24
Kirjoittaja jviirret
Wacky kirjoitti:

koska hän näkimielessään vain pankkitilitä kadonneet eurot..

Mitä iloa niistä kenellekkään siellä tilillä on :wink:

Jukka


Re: Uutta Metaa

Lähetetty: 24 Tammi 2013, 23:52
Kirjoittaja mhelander

Jotakin tuollasta on pyöriny mielessä jos iskee himo tehdä komposiitista nykyistäkin vielä kevyempi ja jäykempi peli.

Kunhan saan budjetin kasaan ja muut komposiitti ajatukset väistyy tämän tieltä...


Re: Uutta Metaa

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 09:50
Kirjoittaja Nojanalle

Jos on Meta itsellä , niin eikö sitä voisi käyttää hyväksi ja tehdä siittä suoraan itselleen muotin. :wink:


Re: Uutta Metaa

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 11:21
Kirjoittaja mhelander
Nojanalle kirjoitti:

Jos on Meta itsellä , niin eikö sitä voisi käyttää hyväksi ja tehdä siittä suoraan itselleen muotin. :wink:

No ehkä, tai ainakin jigin voi sillä tehdä jossa kaikki strategiset on kohdallaan. Ja on live malli jos meinaa suunnitelmassa poiketa kattoa että toimiiko.


Re: Uuta Metaa

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 17:44
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:

Onko tuo oikean rungon kuva, vai CAD-kuva?

Etuhaarukan laakerit puuttuvat. Eiköhän tuo ole haavekuva = CAD-malli


Re: Uutta Metaa

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 19:08
Kirjoittaja Nojanalle

Thanks for your messages and questions about this new frame.
We share with you some more info of what is going on :-)

This is a render image of course, but is a little more than that, is the exact shape that will soon start to be CNC milled to make the mould to produce the frames.

The carbon frame fits in the MetaBikes line of recumbents. That means that an owner of any MetaBike can go into carbon only getting the new frame piece.

It will be offered as an upgrade option from the current aluminium models, also as a separate piece for the reason mentioned above. So, the frame is strong enough for touring or unpaved roads.

The geometry and overal look is based in the aluminium frame. With the use of carbon the frame will improve in the following aspects:

  • Weight: not only the material itself weights less, also the ability to get a piece made of one continue surface from front to back eliminates any redundant material. When working with aluminium basically the frame is made if many tubes welded together, so there is an overlap of material at the unions. The carbon piece will weight half of the aluminium. Weight reduction will be somewhere between 800g and 1000g
  • Aero: the tubes' sections have been sharpen to reduce aero drag. The front stiffener triangle now acts also as a splitter plate. The main tube is oval (aluminium frame is round.) Chain stays have teardrop section.
  • Comfort: Carbon softens the small vibrations from the road.

Availability is expected by mid-2013, the exact date will be known as the work progresses. Mind that there is needed some time to test and abuse of the pre-production frames.

There is a lot of hand labour working with carbon.To know the pricing is needed first to optimize the production, so we have to wait a bit until the first models are born. The material itself has a cost, as also the experts work with it, but we don't want that it ends with a crazy high price, so expect it to be no more expensive than any other recumbent carbon frame. We want to see it on the road and not in our warehouse :-)
Tykkää · Mie kun olen huono kieli mies niin , lukekaahan te joka sitä osaatte. :wink:


Re: Uutta Metaa

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 19:55
Kirjoittaja jviirret

Kohokohdat:

-kuva on kuva, mutta tismalleen sen mallinen josta aletaan pian työstämään muottia lopulliselle rungolle

-Kuka tahansa joka omistaa metabiken voi päivittää sen hiilikuitukseksi ostamalla pelkän runkokitin

-Geometria perustuu alumiini runkoon.

-800-1000g kevyempi kuin alumiini runkoinen

-virtaviivaisempi kuin alumiini runko

-hiilikuitu vaimentaa alumiinia paremmin tien pikku tärinän

-saatavilla 2013 keskivaiheilla

-hiilikuidussa on paljon työtä, hinta täsmentyy kun ensimmäiset mallit valmistuu, todennäköisesti ei ole muiden valmistajien hiilikuituisa kalliimpi

Jukka