Nebulus kirjoitti:Nebulus kirjoitti:Kuvasta ei saa suuremmaksi klikattunakaan mitään selvää.
Lisäksi: lihastyötä tekevä ihminen kuluttaa enemmän happea kuin paikoillaan istuva. Hengitysilman paineistaminen polkemalla lisää siksi hapen kulutusta. Lisäksi poljinjärjestelmät painavat ja polkemiseen sopiva asento vaatii enemmän tilaa kuin pelkkä tiivis istuma-asento. Siksi hengitysilman paineistaminen olisi mun mielestäni järkevämpi tehdä akkusähköllä.
Laskeskelin tuossa:
Tuon sivun
http://blog.globe.gov/sciblog/2008/08/1 ... al-humans/
laskelmien mukaan 2000 kcal päivässä kuluttava ihminen tuottaa hiilidioksidipäästöjä karkeasti 700 - 900 g päivän aikana, riippuen ravinnon lähteestä (=ravinnon hiilipitoisuus).
250 watilla polkeva ihminen kuluttaa tunnissa 25 % metaboliahyötysuhteella 860 kaloria. Tunnissa tämä on siis n. 344 g hiilidioksidia normaalituotannon lisäksi, eli yhteensä n. 380g
Ihminen kokee epämiellyttäväksi yli 2000 ppm hiilidioksidipitoisuuden (ja alemmankin, jos pitää liikkua). Tuhannessa litrassa ilmaa saa siis olla kaksi litraa hiilidioksidia. 380 g hiilidioksidia on tilavuudeltaan 380g/44 g/mol * 22,4 l/mol = 193 litraa. Tunnin aikana polkemalla pitäisi siis paineistaa ja puhaltaa ulos ilmaa 193 / 2 * 1000 = 97 kuutiometriä, josta 90 % = 87 kuutiometriä tarvitaan pelkän polkemisen takia. 50 polkijalle + 14 polkemattomalle määrä on 4990 kuutiometriä per tunti.
Joku muu saa laskea ko. ilmamäärän paineen nostoon vaadittavan energiamäärän 16 kilometrin korkeudessa merenpinnassa.
Kyllä, hiilidioksidia voidaan poistaa hengitysilmasta kemiallisten suodattimien avulla. Ne kuitenkin vaativat tilaa ja painavat. Lisäksi 5000 kuutiometrin pukkaaminen suodattimen läpi tunnissa vaatinee jonkin verran a) virtauskapasiteettia b) tehoa.
Jos jotain positiivista haetaan, niin 50 kpl 250 watilla polkevaa ihmistä tuottaa 50 kilowatilla lämpöä. Eristeissä siis säästetään.
Kyllä kabiinin lämmenneen ilman kierrätys moottoritilan kautta lämmittää kabiinia ja rakenteita.
Paineistetun ilman ulospuhallus on otettu huomioon työntövoiman tuottajana..heikko suihkumoottori ( Lukee teksteissä ).
5000 kuutiometriä on siis noin 65 kertaa laitteen ilmatilavuus ( eli ilma häipyy kerran minuutissa tai kerran 6 kilometrin matkalla....aiheuttanee lievän vedontunteen )...kannattasiko sitten osa aurinkoenergiasta myös laittaa tähän ilmankierrätykseen ?
Ota huomioon että noin 400 km/t kulkeva laite paineistaa itse itseää kun inletti on etupuolella ja outletit takana.
Tällä edestä poisimetyllä ilmamäärällä on myös muita merkityksiä laitteessa..tämä on melko sofistikoitu peli..kestää varmaan viikko pari tajuta se..sen kehittäminenkin kesti kuukausia tähän mennessä.
Ota huomioon että mikään lentolaite ei toimi näin tällä haavaa.
Jenkkisaitilla eräs kaiffari mainitsi tämän; http://en.wikipedia.org/wiki/Fischer%E2 ... ch_process
Kuinka paljon oikeesti noilla biodieseleillä ja biofuileilla voidaan korvata öljyntuotantoa ?