Kobra ( Python ? )
Kun yritetään käärmettä jalostaa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kun yritetään käärmettä jalostaa.
Pitäskö nämä youtube videot laittaa vaikka tähän ketjuun: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=6&t=2762
Kun eivät suoranaisesti liity mitenkään nojapyörän valintaan.
Jukka
Eikö tuo takapyörän ohjausnivel kannattas tehdä lukittavaksi. Helpottas varmaan tuota opettelu ja suuremmassa vauhdissa varmaan haittaa ajoa . Ohjaus voi olla liiankin nopea. En tierä,mietin vain.
Laiton tän tänne sen takia että on yksi malli lisää. Varmaan onkin väärä osasto. Sori siittä.
Nojanalle kirjoitti:Eikö tuo takapyörän ohjausnivel kannattas tehdä lukittavaksi. Helpottas varmaan tuota opettelu ja suuremmassa vauhdissa varmaan haittaa ajoa . Ohjaus voi olla liiankin nopea. En tierä,mietin vain.
Laiton tän tänne sen takia että on yksi malli lisää. Varmaan onkin väärä osasto. Sori siittä.
Ihan hyvä tälle on saada ihan oma aihe. Hauska vekotin, ihan lerppa ennen kuin istuu päälle.
Muakin epäilyttää vähän stabiilisuus kovemmissa vauhdeissa. Mutta eikös sitä vois jotenkin tuunata takahaarukan nivelen kulmalla ?
Muuten vekotin näyttää tosi linjakkaalta ja yksinkertaiselta. Tykkäsin että oli kasettikeskiöitä käytetty noissa nivelissä... samaan tapaan kuin mun off-roaderin takahaarukan nivelessä .
Varsinainen taittopyörä, eikö normi python oo tarpeeks vaikee ajaa ? Mielenkiintonen "ketjunkiristin" ratkasu.
Petri
PW kirjoitti:Mielenkiintonen "ketjunkiristin" ratkasu.
Turha keksintö. Mutta tekijä oli halunnu käyttää napavaihdetta ja oletettavasti myös napajarrua. Silti ylimääräinen lenkurointi tulee tuosta löysästä ketjulinjasta.
Itse laittaisin avovaihteet ja ehkä dual-drive navalla. Ja vanne tai levyjarruilla. Niille kahvat johonkin vaihdekahvojen kanssa. Kahvat kun duunais jalkojen väliin niin sais erittäin aeron ajoasennon (vastaavan kuin jenkkilän hurjat on viritelleet NoCom-vekottimiinsa).
Ovelalla tavalla tehty rungon etukaari, hyvin hitsattuna ja tasaiseksi hiottuna ei varmaan lisää painoakaan kauheasti. En kyllä tajunnut kelluvan ketjupyörän tarkoitusta, pienelle rattaalle tulevan ketjun kulman loiventamista kitkahäviöiden pienentämiseksi?
EDIT: Ketjunkiristinhän se olikin.