Sivu 1/2

Kulkineen viimeistelyn merkitys - bling bling

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 17:00
Kirjoittaja Wacky

Petri, ei millään pahalla, mutta esteettisestä näkökulmasta tarkastellen sun luomukset ei varsinaisesti tihku luotettavuutta ja toimintavarmuutta.


Re: Parhaat Kommentit

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 17:34
Kirjoittaja Mustasudenkorento
Wacky kirjoitti:

Petri, ei millään pahalla, mutta esteettisestä näkökulmasta tarkastellen sun luomukset ei varsinaisesti tihku luotettavuutta ja toimintavarmuutta.

Kaikki on suhteellista :wink: Petrin Laitteet näyttävät siltä mitä ne on, niistä tulee selväksi miten ne on tehty, ilman että niitä on maalailtu ja pakkeloitu nätiksi.


Re: Parhaat Kommentit

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 18:23
Kirjoittaja Pastori
Mustasudenkorento kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Petri, ei millään pahalla, mutta esteettisestä näkökulmasta tarkastellen sun luomukset ei varsinaisesti tihku luotettavuutta ja toimintavarmuutta.

Kaikki on suhteellista :wink: Petrin Laitteet näyttävät siltä mitä ne on, niistä tulee selväksi miten ne on tehty, ilman että niitä on maalailtu ja pakkeloitu nätiksi.

Vähän rupesin kuumenemaan, onneks on tuuletin päällä.

Kyllä mä tiedän muutaman hienosti pakkeloidun pyörän jotka ei kyllä toimi yhtään. Tähän pätee juurikin kätevästi 80/20 sääntö. Proto valmistuu 20% työmäärällä 80% valmiiksi ja sitten se loppu 20% vie sen 80% työajasta ja tähän kuuluu merkittävältä osin se puunaus.

PW:n lowracer on nyt vaan monivuotisten koeponnistusten ja kusetus sekä ravistustestien perusteella määritelty toiminnallisesti erittäin onnistuneeksi rakkineeksi. Jos siinä nyt on vähän silmäpakoa ja kynsilakka on lohjennut, niin ei haitanne (ja ihan trollausfiilksellä voisin tähän laittaa jotain raflaavaa, mutta rupeenkin vittuillessani venyttelemään).


Re: Parhaat Kommentit

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 18:28
Kirjoittaja jori
Mustasudenkorento kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Petri, ei millään pahalla, mutta esteettisestä näkökulmasta tarkastellen sun luomukset ei varsinaisesti tihku luotettavuutta ja toimintavarmuutta.

Kaikki on suhteellista :wink: Petrin Laitteet näyttävät siltä mitä ne on, niistä tulee selväksi miten ne on tehty, ilman että niitä on maalailtu ja pakkeloitu nätiksi.

Maalaaminen ei välttämättä lainkaan paranna toimintavarmuutta tai luotettavuutta -usein jopa päin vastoin. Puhun nyt yleisesti, enkä välttämättä lainkaan polkupyöristä. :wink:


Re: Parhaat Kommentit

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 19:25
Kirjoittaja PW

:D jopa intiassa kiehuu kun engelsmanni lausuu totuuksia pyörästäni :mrgreen:

Petri


Re: Parhaat Kommentit

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 19:31
Kirjoittaja jviirret

Sen mitä itse olen näitä kommenteja kuullut niin "iloisemmaksi" tulee hyvin tehdyn pyörän kommenteista kuin viimeistelemättömän, vaikka toiminnallisesti molemmat olisivatkin valmiita. Tämän viestiketjun viimeiset viestit johdattelee sen verran tuohon naisten meikkaus taipumukseen ja ehkä nyt osaan 1% enempi samaistua heihin ja meikkaamisen syihin :D Suurin osa kommenteista on toki tuossa mielessä "neutraaleja", mutta kyllä joku "mistä ostit?"-tyylinen oma valmisteen kohdalla pistää aina vähän hymyilyttämään.

Jukka


Re: Parhaat Kommentit

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 20:36
Kirjoittaja mhelander

Joo on vähän amerikkalais tyylisiä mokomat kalustonsa kiillottajat. Tuolla yleisemmällä kulkine foorumillakin kovasti vallitsevaa bling-bling puolen asiat.

Mun mielestä se vaan kuuluu vähän asiaan että itse tehty on sellaisen ja tekijänsä näköinen. Ja ne maalit ja muut, vain siksi ettei ruostu enempää kuin on pakko. Ja että saa edes siedettävästi puhtaaksi suolatuilla teillä ja muussa sotkussa ajon jälkeen.


Re: Kulkineen viimeistelyn merkitys - bling bling

Lähetetty: 06 Maalis 2013, 06:27
Kirjoittaja Pastori

Senverran mäkin pyyttonia maalasin ettei ruoste iseknyt suoraan siihen teräsniskaan kiinni. Rakkineen siivoominen on myös helpompaa, toki. Mikäli sitä harrastaa.


Re: Kulkineen viimeistelyn merkitys - bling bling

Lähetetty: 06 Maalis 2013, 08:04
Kirjoittaja weapea

Kuten omista koneistani näkee, minä itse tykkään enempi siitä ,että laite toimii, ja ellei toimi, sitä voi muuttaa ja hitsailla mielin määrin niin että se pelaa! mikään ei vituta enempää kuin viimesenpäälle rakennettu vekotin, josta irtoaakin sitten joku hitsaus juuri sen suurimman pakkeliklöntin alta, ja siinä sitte hiot pakkelia veks viikon että pääset hitsaan osat takas kii. tässä vaan esimerkkinä kerrottuna. lisäks korjaan autoni ilman pakkelia, koska ensvuoden katsastukseen ne joutuu kuitenkin pöllyttään pois, enkä tykkää pitää pölysuojuksia naamalla, nekun ei hengitä yhtään.

toimivuus on kaiken a ja j.toki hienoja vehkeitä voi tehdä jos on aikaa ja rahaa, mulla ei ainakaan niitä oo. blinbblinggiä voi aina lisätä jälkikäteen niinku teinit tekee corolloissaan (nykyisin aixameissaan)


Re: Kulkineen viimeistelyn merkitys - bling bling

Lähetetty: 06 Maalis 2013, 11:58
Kirjoittaja Timppa


Re: Kulkineen viimeistelyn merkitys - bling bling

Lähetetty: 06 Maalis 2013, 17:36
Kirjoittaja MikaL

Hyvin sanottu :D


Re: Kulkineen viimeistelyn merkitys - bling bling

Lähetetty: 06 Maalis 2013, 22:13
Kirjoittaja jori

Mitä ihmettä on taplaaminen. Eikös sen pitäisi olla taaplaamista, eli sahatavaran asettamista tapuliksi.


Re: Kulkineen viimeistelyn merkitys - bling bling

Lähetetty: 06 Maalis 2013, 23:45
Kirjoittaja Timppa

Jokkainen taaplaa tyylillään, sanonta jäi , merkitys lie monella samaa tarkoittavaa, eli oma työ saa kelvata. :mrgreen:


Re: Kulkineen viimeistelyn merkitys - bling bling

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 19:28
Kirjoittaja weapea

Kaikki kunnia niille, jotka jaksaa tehdä viimosenpäälle!

kattelin just vähä kuvia ja foorumeita, ni jo menee pikkutarkaks joillain noi osatkin... harrastus on siis vienyt mennessään ja kunnolla :P hyvä niin.

onhan se hienoo käydä amerikan kaarshowssa ihastelemas muiden kättenjälkiä, ku ei itellä ikinä kärsivällisyys moiseen riittäis. sama pätee fillareihin!

:lol:


Re: Parhaat Kommentit

Lähetetty: 21 Maalis 2013, 10:27
Kirjoittaja tavasti
jviirret kirjoitti:

kyllä joku "mistä ostit?"-tyylinen oma valmisteen kohdalla pistää aina vähän hymyilyttämään.

Itse olen kaupallisella vehkeellä ajellessa kuullut paljonkin kysymyksiä 'itekkö teit', ja onhan tuossa toki noita itse kötöstettyjä lisäominaisuuksia, ja pyörä on aina kurainen...