Avaruudessa ei ole vastaantulijoita eikä routamonttuja
Ei haittaa jos ei ole katetta. Sitä oppii katsomaan jalkojen välistä ja alhalla olevan polven yli.
Kate muuttaa tilanteen täysin, sen kun pitää peittää polvet, eli on edessä koko ajan. Eteen näkemisen lisäksi aika tärkeä nähdä tietäkin...
Avaruudessa ei ole vastaantulijoita eikä routamonttuja
Ei haittaa jos ei ole katetta. Sitä oppii katsomaan jalkojen välistä ja alhalla olevan polven yli.
Kate muuttaa tilanteen täysin, sen kun pitää peittää polvet, eli on edessä koko ajan. Eteen näkemisen lisäksi aika tärkeä nähdä tietäkin...
Jukka
Onhan sulla pointti..mä vaan sanoin silloin että ihminen itse asiassa hahmottaa asiat ihan muusta kuin suoraa eteen konstantista näkymästä.
Kate muuttaa tilanteen täysin, sen kun pitää peittää polvet, eli on edessä koko ajan. Eteen näkemisen lisäksi aika tärkeä nähdä tietäkin...
Tuossa mainitussa trollipyörässä oli ikkuna edessä, joten siinä oli tarkoitus katsoa vuoronperään polven yli ikkunan läpi. Sinällään toimiva ratkaisu, ainakin ensimmäiseen sateeseen asti. Muun rakenteen toimivuudesta ollaankin keskusteltu jo aiemmin.
Onkohan Lizard ikinä ajanut
a) fillaria
b) nojapyörää?
Noo, vitsi vitsi.
Jopa kattamattoman lowracerin kanssa kaipailee parempaa näkyvyyttä koska alhaalta tienpinnan muotoja on vaikea hahmottaa, varsinkin kun näkökenttä alkaa vasta monta metriä pyörän edestä. Siihen jotain näkyvyyttä huonontavaa vielä väliin niin olo on aika ankea. Ei haittaisi suoralla ja tasaisella tiellä, mutta muuten kyllä. Asentoahan hahmotetaan ääreisnäeöllä ja sisäkorvalla, mutta montut väistetään ihan katseella.
Tuommoinen pleksikupla on kuulemma auringonpaisteella tuskaisen kuuma, sateella läpinäkymätön ja lisäksi korostaa pahasti kopan resonanssiääniä. Ei ole sattumaa, että lähes kaikissa arkikäyttöön tehdyissä kinnereissä on kuskin pää korin ulkopuolella.
Onko muille käynyt ikinä niin, että risteävää tietä lähestyvä toinen auto pysyy nykyauton tuulilasin sivupilarin takana piilossa toisenkin vilkaisun ajan. Ja joo, ei kolahtanut, mutta oli aika yllättävää ja opettavaista
Opetti aktiivisesti kurkistamaan tolpan taa ja sai haaveilemaan sivupilarin muotoisesta näytöstä, johon tulisi kuva piilossa olevasta alueesta. Tai ainakin varoitus jostain kohti liikkuvasta.
Onko muille käynyt ikinä niin, että risteävää tietä lähestyvä toinen auto pysyy nykyauton tuulilasin sivupilarin takana piilossa toisenkin vilkaisun ajan. Ja joo, ei kolahtanut, mutta oli aika yllättävää ja opettavaista
Opetti aktiivisesti kurkistamaan tolpan taa ja sai haaveilemaan sivupilarin muotoisesta näytöstä, johon tulisi kuva piilossa olevasta alueesta. Tai ainakin varoitus jostain kohti liikkuvasta.
Eihän tuosta kannata huolestua. Näkyy se sitten, kun on niin lähellä, että väistäminen on tarpeen. Pilari on relun metrin päässä silmästäsi, joten se peittää kymmenen metrin päässä vain metrin levyisen kohteen.
Ei vaineskaan. Opetin omille lapsille, että selkä irti selkänojasta risteystä lähestyttäessä ja heilutaan ja huojutaan samalla kun tarkastetaan väistettävät kohteet.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Volvolla oli muutama vuosi sitten tällainen konseptiauto. Kumma ettei saa hyviä ideoita tuotantoon.
Ei tuo lähempi palkki niin paha ole, jos kuskilla on kaksi silmää. Se kauempi etupilari on hankalampi. Taitaa olla, että varsinkin Volvon tapauksessa hirvitörmäystestit saivat tuon idean kuolemaan, tai menemään ainakin lepäämään parempia materiaaleja odottaessamme.
Liitteet
Läpinäkyvä etupilari.png (249.5 KiB) Katsottu 5555 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma