kevään eka kesäpyörä lenkki
Aika erikoinen keli, piti etsiä auringonpaisteessa sulaneita pyöräteitä, kun paikoitellen oli vielä umpijäässä...
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Aika erikoinen keli, piti etsiä auringonpaisteessa sulaneita pyöräteitä, kun paikoitellen oli vielä umpijäässä...
ukram1 kirjoitti:Aika erikoinen keli, piti etsiä auringonpaisteessa sulaneita pyöräteitä, kun paikoitellen oli vielä umpijäässä...
Sama täällä: heitin tänään ekan lenkin kesä_pysty_pyörällä. Tähän asti olen ajellut talvipyörällä ja nastarenkailla pystyssä. Ajelen viikon verta pystypyörällä ja odottelen, että saisivat klv:t harjatuiksi. Sitten viikko tai puolitoista nojakilla, niin voi nautiskella siitä, miten paljon kovempaa sillä pääsee pystypyörään verrattuna. Sitten siirryn lopulta kinneriin ja nautiskelen taas siitä, kun se kulkee huomattavasti kovempaa kuin nojakki...
Ajattelin vaihtaa sunnuntaina nastarenkaan pois Gekkon perästä. Onko sen jälkeen sitten ensimmäinen kesälenkki?
Oli toissailtana aika lailla takki tyhjä kotiin päästessä. Pasila-Varisto-Konala ja kehän vartta Pihlikseen. Ei ollutkaan se kehän varren pyörätie vielä ihan sula, varmaan neljä kilsaa meni yli kymmenen senttiä syvässä sohjossa kahlaten... Mutta en jäänyt kertaakaan kiinni. Jee!
Laitoin hangesta paljastuneeseen louraseriin kiekot ja penkin. Omalla kadulla kokeilin miltä se tuntuu, kyll matala on miun makuun. Pitäskö laittaa jarrut vielä vai käydä kyläll ensteks?
Petri
Mitä noita jarruja kannattaa laittaa, tulee vain painoa lisää...
Tänään oli Hämeenlinnassa eka t-paita ja shortsi keli . Mittariin tuli reilu kuuskytkilsaa hitaasti nautiskellen. Tästä se taas lähtee...
Jep, täälläkin kevään ensimmäiset nojailut takana. Ei vaan pysty käsittämään miten kevyesti velokraft kulkee kun vertaa hybridiin
Jippii, kevään eka nojakkilenkki tehtynä sunnuntaina. Vedän sillä vielä ainakin pari kolme ennen kuin siirryn kinneriin. Kyllä muuten taas huomaa, että jalat eivät ole tuttuneet nojailuun, kun talvella on tullut ajelluksi pystypyörillä.
Mulla tuli aloitettua maantielenkit 31.3 ajamalla satasen MetaPhysic:llä ja kitkarenkailla.
Todellinen kesäkauden avaus oli 7.4. kun alla sliksit ja kun on koko talven nojaillu, vaikkakin vähän pystymmällä ja helpommin ajettavalla maastonojakilla, on vääntöä "kuin pienessä kylässä" ja tuokin lenkki mentiin yli 30:n keskarilla.
Nyt vaikuttaa siltä että huolimatta viime viikon ajamattomuudesta kun meinas flunssa puskea päälle on vauhti ihan eri lailla kohdallaan ja kevät siinäkin mielessä varmaan kuukauden etuajassa vaikka kylmiä kelejä on piisannu pidempään kuin viime keväänä.
Eilen tuli kausi avattua . Ajoin hieman yli 27km. Siittä se kausi lähtee liikkeelle. Kunhan harjakoneet viellä putsaisivat pyörätietkin . Talvi näyttää oleen akkara tiestölle. Sillä niin paljon on vaarallisia halkeamia ja vaara tekiöitä pyöräteillä. Pitäsköhän noilla pyöräteillä olla jokin EU:n laatu kriteeri. Niin noita huonoja tulisi vähemmän laisesti.
Nojanalle kirjoitti:Eilen tuli kausi avattua . Ajoin hieman yli 27km. Siittä se kausi lähtee liikkeelle. Kunhan harjakoneet viellä putsaisivat pyörätietkin . Talvi näyttää oleen akkara tiestölle. Sillä niin paljon on vaarallisia halkeamia ja vaara tekiöitä pyöräteillä. Pitäsköhän noilla pyöräteillä olla jokin EU:n laatu kriteeri. Niin noita huonoja tulisi vähemmän laisesti.
Sama juttu täällä, railoja oli todella paljon. Vieläkin pahempaa ku ne railot on se halvin tarjous paikkauksen tekevältä yritykseltä.. Öljysoraa lyödään klimppi päälle ilman mitään turhia tasoituksia
Viikonloppuna oli mitä parahin ajokeli, eilen aamulla tuli ajeltua pari kymmentä kilometriä.
http://www.sports-tracker.com/#/workout ... 50ujcmv8pl
Laitoin pyörästä lisää kuvia FaceBook sivuille.
http://www.facebook.com/#!/media/set/?s ... 680&type=1
T. Tatu
Sunnuntaina tuli ajeltua eka lenkki, puolet pojan kanssa. 18 km, suurin osa soratietä. Tiet sen verran kuivia että oli ihan ok ajaa, ei ollut mitään savivellissä rypemistä.
Kyllä se kesä alkoi viime viikolla minunkin pyöräilyssäni. Pidemmilläkin matkoilla keskinopeus oli joka päivä yli kahdenkymmenen.
Tähän asti keskinopeus on ollut vielä tuolla jää- ja sepelikeleissä alta tuon maagisen rajan. Talven työmatkapyöräilyssä keskinopeus jäi pahimmillaan yhteentoista kilometriin tunnissa. Melkein olis kävellyt nopeammin niillä kamalimmilla keleillä. "Hyvällä" talvikelillä keskinopues näytti muodostuvan tuonne 14...16 km/h tienoille. Ymmärrän hyvin, miksi talvikilometrikisa on erikseen...
Jep hienosti lähti nojailut alkuun, ensilenkit tehty nazcan fierolla ja flevobikellä. Hyvä fiilis.
Flevolla ajokin ilman ihmeempiä mutkitteluita
Nazcan säätöjäkään ei parane nyt ihan heti muuttaa kun tuntu heti hyvältä.
nazcaan vaihtu parempi jousi ja omavalmisteita varten verkkopenkkiä tuli soviteltua.