Moi
Houkuttelin vaimon kokeilemaan nojapyörää ja miten sitten kävikään
Vaimo kävi lenkin ajamassa ja tuumi, että mulle kans tollanen.
On se vaan kumma, lähti ajamaan ensi yrittämällä, eikä edes kiemurrellut.
Kuin minä ensimmäisellä kerralla lähdin ajamaan, niin olin nurin jo eka polkasun jälkeen.
Vaimolla taitaa olla lahjoja enemmän, joten meille hankitaan toinenkin nojakki.
En ole ielä päättänyt, rakennanko samanlaisen kuin itselle ,vai ostanko valmiin.
Näin siinä sitten käy
Näin siinä sitten käy
Sellaista ei olekaan mitä ihminen ei pystyisi rakentamaan
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Re: Näin siinä sitten käy
Onneksi olkoon ekoista nojailuista vaimollekin!
Tottakai rakennat itsellesi uuden. Tuohan käy jo rutiinilla; vaikka kumisella takajousella, kuten Jukalla. Minä voin sponssata kumin. Toivat työpaikalle röntgeninterferometrin melko hienosti pakattuna. Siinä oli kumijoustimilla vaimennetu peti. Korjasin kumit talteen. Ovat vähän isompia, 60 mm halkaisija ja pituus, joten välityssuhde voi olla noin viiden luokkaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Näin siinä sitten kävi
Moi
Nyt on hankittu vaimollekin nojakki. Nyt saan itse ajaa venykkeellä.
Vaimolla nyt takana 10 Km ja kehuu oikein mainioksi ajopeliksi.
-
Re: Näin siinä sitten kävi
oki kirjoitti:Moi
Nyt on hankittu vaimollekin nojakki. Nyt saan itse ajaa venykkeellä.![]()
Vaimolla nyt takana 10 Km ja kehuu oikein mainioksi ajopeliksi.
Kerro lisää. Näinkö nopeasti kyhäsit yhden lisää, vai saitko jostain valmiin. Pyöräsi kuva-osioon tietenkin odotellaan molempien pyörien kuvia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ostin savenmaan Performer esittelypyörän. Pienellä modaamisella sain siitä ihan hyvän ajaa.
Laitoin 10 cm jatkon istuimelle, tuli hiemman pystympi ajoasento näin alkuun, sekä laskin ohjausputken alimmaiseen asentoon ja lyhensin ohjaustangolle menevää putkea noin 5-7 cm. Nyt on hyvä.
Molempien pyörien kuvat tulevat, kun saan venykkeen maalattua.
14.05 2013 tuli vaimon kanssa ensimmäinen 100Km täyteen.
Olo on sama kuin pikku naskalina, kun oli saanut tikkukaramellin.
Ajo sujuu jo ja voi nauttia ajamisesta. Liminkalaiset saavat myös ihastella pyöriä, sen minkä kerkiävät kun vaimon kans ajamme lenkillä ohi . Eiliset kommentit oli "tuo on itse rakennettu, meneepä kovaa" ja "katsokaa kuinka kauniita pyöriä"
kyllä siinä oli ylpeä ajella.
- mhelander
Pitää tulla katteleen kunhan likoilla on pesispeliä sielläpäin. Mahdollisesti myös omavalmisteella niin on molemmin puolin ihmettelemistä... ja tavoitteena saada se(kin) maalattua ennen reissua.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
mhelander kirjoitti:Pitää tulla katteleen kunhan likoilla on pesispeliä sielläpäin. Mahdollisesti myös omavalmisteella niin on molemmin puolin ihmettelemistä... ja tavoitteena saada se(kin) maalattua ennen reissua.
Tervetuloa
- terppa
oki kirjoitti:14.05 2013 tuli vaimon kanssa ensimmäinen 100Km täyteen.
![]()
Olo on sama kuin pikku naskalina, kun oli saanut tikkukaramellin.
Ajo sujuu jo ja voi nauttia ajamisesta. Liminkalaiset saavat myös ihastella pyöriä, sen minkä kerkiävät kun vaimon kans ajamme lenkillä ohi . Eiliset kommentit oli "tuo on itse rakennettu, meneepä kovaa" ja "katsokaa kuinka kauniita pyöriä"
kyllä siinä oli ylpeä ajella.
Sutjakkaan näköisen pyörän olit saanut tehtyä ja aika hienoa jos vaimonkin olet saanut nojailusta innostumaan Positiivinen palaute kanssaihmisiltä on kyllä kiva lisämauste tässä harrastuksessa.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.