Sivu 5/13

Re: SH23

Lähetetty: 04 Elo 2014, 22:35
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Jorin kanssa niitä Viron reissulla sihtailtiin ja ihmeteltiin ett miks se takahaarukan nivel on niin kapea ku penkin alle mahtus paljon leveempikin :?

Noku se on sama ku pystäreissä ja niihin ei mahdu leveä.

Jukka


Re: SH23

Lähetetty: 05 Elo 2014, 08:12
Kirjoittaja irakas
PW kirjoitti:

Tänään tällä pyörällä vähän kaupungilla pyörähdin, ja siitä joitakin ajatuksia päissäni pyörittelin.
Miten lie nuo aurauskulmat meikäläisen painolla, Nokian vaaka näytti 93kg - vähän semmonen tuntuma ett nuo etupyörien ripustukset antaa periks miun painolla ja auraukset vaihtelee sen mukaan. Ohjaustangoista ei kovin rajusti voi vedellä myöskään, kevyemmällä kuskilla voi toimiakin.
Penkin alla oleva poikkituki painaa meikäläisen pakaroita, kovin pitkiä matkoja en tällä pystyis - johtuneeko taas painostani. Kattelin ett eikö sen penkin voi ripustaa noihin poikittaisrunkoihin - säästys painoakin vähän.
Raskaammalle immeiselle penkin kumiköydet vois varmaan myös jättää pois.
Monessa nuijapäässä takapyörä on vinossa, Jorin kanssa niitä Viron reissulla sihtailtiin ja ihmeteltiin ett miks se takahaarukan nivel on niin kapea ku penkin alle mahtus paljon leveempikin :?
Parannusehotuksia saa käyttää mutt ei oo pakko :wink:

Petri

Joo, kyllä aurauskulmiin vaikuttaa ajajan paino, ja ne pitäisi tarkistaa ajajan painon mukaan ajajan istuessa paikoillaan. Penkin alla oleva poikkituki ottaa kiinni pakaroihin riippuen siitä missä kulmassa selkänoja on. Siksi olen pitänyt lisätyynyä pyllyn alla. Penkin reunaputkiin olisi pitänyt laittaa samanlaiset korokepalat kuin penkin yläpäässä on. Tilanne korjaantuu myös, jos lisätyynyn alle asentaa sopivan kokoisen vanerinpalan.

Kokeilinkin kumiköysien sijasta tavallisia nyörejä, mutta ne kuluivat pian poikki. Kun en löytänyt sopivaa riittävän kestävää mustaa köyttä, laitoin edelleen kumiköydet, jotka minun mielestä kyllä ainakin kevyemmille kuskeille toimivat hyvin.

Takahaarukan nivel on SH23:ssa otettu alamäkipyörästä. SH22:n nivel on pystypyörän keskiöstä.


Re: SH23

Lähetetty: 08 Elo 2014, 14:24
Kirjoittaja irakas

Hei Petri!

Lappeenrannasta voi löytyä ostaja SH23:lle.

Mikä on sinun osoite ja puh. numero?

t. Sakari


Re: SH23

Lähetetty: 08 Elo 2014, 14:28
Kirjoittaja PW
irakas kirjoitti:

Hei Petri!

Lappeenrannasta voi löytyä ostaja SH23:lle.

Mikä on sinun osoite ja puh. numero?

t. Sakari

Laitoin YV:llä

Petri


Re: SH23

Lähetetty: 10 Elo 2014, 12:45
Kirjoittaja PW

Kiinnostunut mies kävi tosiaan eilen tätä pyörää kokeilemassa ja ihmettelemässä. Hänellekin penkki oli liian loivassa kulmassa ja ehkä vähän kaukana. Lähiasennossa penkki on enempi kallellaan ja kauemmaks säädettäessä nousee pystympään.
Sakari tekee tarvittavat muutokset ja toivottavasti pääsevät kauppoihin.
Nyt pyörä pitäs laittaa Imatralta Vaajakosken suuntaan menemään, onks kukaan menossa - täs ois kulkupeli millä pääsis - yhteen suuntaan. Ehkä joutuu laittaan matkahuoltoon :mrgreen: maanantaina.

Petri


Re: SH23

Lähetetty: 11 Elo 2014, 15:42
Kirjoittaja irakas
PW kirjoitti:

Kiinnostunut mies kävi tosiaan eilen tätä pyörää kokeilemassa ja ihmettelemässä. Hänellekin penkki oli liian loivassa kulmassa ja ehkä vähän kaukana. Lähiasennossa penkki on enempi kallellaan ja kauemmaks säädettäessä nousee pystympään.
Sakari tekee tarvittavat muutokset ja toivottavasti pääsevät kauppoihin.
Nyt pyörä pitäs laittaa Imatralta Vaajakosken suuntaan menemään, onks kukaan menossa - täs ois kulkupeli millä pääsis - yhteen suuntaan. Ehkä joutuu laittaan matkahuoltoon :mrgreen: maanantaina.

Petri

Homma on edennyt suotuisaan suuntaan. Kauppa on sovittu, ja yli 80-vuotias kaveri Lappeenrannasta halusi, että varustan pyörän E-SPIN 4 Premium-muunnossarjalla http://www.sahkopyorat.com/sahkopyorat/e-spin4, jonka tilasin tänä aamuna.

Jotta istuimen säätövarat lisääntyisivät, istuimen yläosaa tukevaan putkeen teen säädettävän nivelen. Kääntövarsi merkitty kuvassa punaisella. Keskiönkin etäisyyttä voi säätää.

Juuri nyt tuli tekstiviesti, että SH23 on saapunut Imatralta Jyväskylän Matkahuoltoon. Kiitos Petri nopeasta toimituksesta! :mrgreen:


Re: SH23

Lähetetty: 11 Elo 2014, 18:02
Kirjoittaja jori

Näin se käy. Markkinointi vaatii ostajan ja ostettavan kohtaamisia. Näin harvaan asutussa maassa ja oudolla ihmiselon alalla kohtaamiset vaativat matkustamista -myytävän tavaran tai ostavan asiakkaan. Tällä kertaa Petrin toimi kuriirina ja markkinointikonsulttina. :D

Tämän huomion valossa Velocraftin markkinointi-idea vuokrata mainostilaa kinnerien kyljistä, joita sitten vuokraa kinnereistä kiinnostuneille intomielisille polkijoille taitaakin olla erinomainen selviytymisstrategia. :D


Re: SH23

Lähetetty: 11 Elo 2014, 18:15
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:

Näin se käy. Markkinointi vaatii ostajan ja ostettavan kohtaamisia. Näin harvaan asutussa maassa ja oudolla ihmiselon alalla kohtaamiset vaativat matkustamista -myytävän tavaran tai ostavan asiakkaan. Tällä kertaa Petrin toimi kuriirina ja markkinointikonsulttina. :D

Tämän huomion valossa Velocraftin markkinointi-idea vuokrata mainostilaa kinnerien kyljistä, joita sitten vuokraa kinnereistä kiinnostuneille intomielisille polkijoille taitaakin olla erinomainen selviytymisstrategia. :D

Ei vaan vissiin hirveesti oo tuo mainosidea iskeny tulta :? vaikka meistä tuntuukin fiksulta bisnekseltä.

Petri


Re: SH23

Lähetetty: 11 Elo 2014, 18:25
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:
jori kirjoitti:

Näin se käy. Markkinointi vaatii ostajan ja ostettavan kohtaamisia. Näin harvaan asutussa maassa ja oudolla ihmiselon alalla kohtaamiset vaativat matkustamista -myytävän tavaran tai ostavan asiakkaan. Tällä kertaa Petrin toimi kuriirina ja markkinointikonsulttina. :D

Tämän huomion valossa Velocraftin markkinointi-idea vuokrata mainostilaa kinnerien kyljistä, joita sitten vuokraa kinnereistä kiinnostuneille intomielisille polkijoille taitaakin olla erinomainen selviytymisstrategia. :D

Ei vaan vissiin hirveesti oo tuo mainosidea iskeny tulta :? vaikka meistä tuntuukin fiksulta bisnekseltä.

Mainostaminen kinnerin kyljessä on vielä uutta ja outoa ja vaatii siksi enemmän kohtaamisia = jalkatyötä. :wink:
Ehkä kannattaisi jonkinlaisella kampanjalla tehdä molempia enemmän näkyväksi. -Siis sekä kinnerin vuokrausta, että mainostilan-. Arvaan, ettei vielä kovin moni tämän foorumin ulkopuolinen ole kuullut kummastakaan.


Re: SH23

Lähetetty: 11 Elo 2014, 20:39
Kirjoittaja irakas

Tässä tapauksessa homma onnistui niin, että laitoin Keskisuomalaiseen sp-viestin, jossa kerroin suunnittelemistani ikääntyville tarkoitetuista nojapyöristä. Juttu tehtiin, ja se julkaistiin Keskisuomalaisen lisäksi myös lehtikombinaation muissa lehdissä kuten mm. Kouvolan sanomissa. Sieltä löytyi potentiaalinen ostaja.

On se niin, että kukas kissan hännän nostaa ellei kissa itse! :wink:


Re: SH23

Lähetetty: 11 Elo 2014, 21:02
Kirjoittaja PW
irakas kirjoitti:

Tässä tapauksessa homma onnistui niin, että laitoin Keskisuomalaiseen sp-viestin, jossa kerroin suunnittelemistani ikääntyville tarkoitetuista nojapyöristä. Juttu tehtiin, ja se julkaistiin Keskisuomalaisen lisäksi myös lehtikombinaation muissa lehdissä kuten mm. Kouvolan sanomissa. Sieltä löytyi potentiaalinen ostaja.

On se niin, että kukas kissan hännän nostaa ellei kissa itse! :wink:

Sakari onkin kauppamiehiä, halpaa markkinointia - oli se Etelä-Saimaassakin siun juttu.

Petri


Re: SH23

Lähetetty: 24 Elo 2014, 12:22
Kirjoittaja irakas

Kun E-SPIN 4 Premium-muunnossarjan http://www.sahkopyorat.com/sahkopyorat/e-spin4 toimitus näyttää viivästyvän, olen tehnyt SH23:een erilaisia parannuksia, mm. kun tarakalle tulee painavahko akkupaketti, olen tarakan tukevuutta lisännyt laittamalla lisätuet. Yleensähän on takajousitetussa nojakissa takatarakan asentaminen yleensäkin vähän ongelmalisempi kuin jousittamattomassa.

Olen rakentamissani eri nojakeissa etsinyt eri vaihtoehtoja raidetangon pituuden eli aurauskulman mahdollisimman helpoksi ja luotettavaksi hienosäätämiseksi.

Eilen lamppu syttyi! :idea:

SH23 raidetanko.jpg
SH23 raidetanko.jpg (385.1 KiB) Katsottu 3908 kertaa

Raidetangon päissä 16x1,5 mm:n AL-putken löin littiin ja käänsin sen 90 asteen kulmaan. Laippoihin tein 8 mm:n reijät, ja siinä se oli! :mrgreen:


Re: SH23

Lähetetty: 24 Elo 2014, 18:54
Kirjoittaja irakas

Tarakan lisätuenta:

SH23 tarakan tuenta.jpg
SH23 tarakan tuenta.jpg (602.79 KiB) Katsottu 3876 kertaa

Kuvassa näkyy myös vasemmalla selkänojatuen säädettävä nivel.


Re: SH23

Lähetetty: 24 Elo 2014, 20:30
Kirjoittaja trike123

Tulipahan mieleen,että voisiko nuo ketjurullat taitekohdassa korvata hammasrattailla ?

Entäpä jos asentaisi ketjun taitekohtaan 2 hammasratasta vierekkäin samalle akselille
(voisiko käyttää pp:n taka-akselia)...liittäisi siihen vain toisen hammasrattaan viereen, ja
laittaisi 2 erillistä ketjua ?(ensiöketju+toisioketju) :roll:
Ketjut olisivat lyhyempiä eikä tarvisi niitä ohjausputkia,jotka aiheuttaa kitkaa.
Lisäksi lyhyt ketju ei "resonoi"...siten kuin pitkä.


Re: SH23

Lähetetty: 24 Elo 2014, 21:28
Kirjoittaja trike123

Vielä tuli mieleeni,että voisiko tuon ketjulinjan sivukorjauksen (n.40mm.),tehdä näillä taitteessa olevilla hammasrattailla(siis 2:den ketjun ajatusmallissa) ???