Sivu 1/1

VAUHTIPYÖRÄ

Lähetetty: 11 Elo 2013, 11:17
Kirjoittaja Nojanalle

Mitäs jos soveltas tälläsen vauhtipyörän nojapyörään. Paino tietysti nousisi , mutta Nokialla sitä pystys hyöryntään siinä loivassa ylämäessä. Olisiko kieletty ????? :mrgreen:


Re: VAUHTIPYÖRÄ

Lähetetty: 11 Elo 2013, 11:23
Kirjoittaja PW

Kaikki keinot on sallittu jos saadaan Nalle radalle ;)

Petri


Re: VAUHTIPYÖRÄ

Lähetetty: 11 Elo 2013, 12:13
Kirjoittaja tm

Jos vauhtipyörä ei pyöri ennen starttia, niin kyllä tuo sallittu on. Omaa liike/potentiaalienergiaasi tuohon varastoit, eli ei ole ulkopuolinen energialähde. Mutta mikään ei tule ilmaiseksi, kyllä tuon "hyrrän" vauhdissa pitämiseen energiaa kuluu. Ja tosiaan painoakin tulee. Eli kokonaisuutena menee miinukselle.


Re: VAUHTIPYÖRÄ

Lähetetty: 11 Elo 2013, 12:19
Kirjoittaja PW
tm kirjoitti:

Jos vauhtipyörä ei pyöri ennen starttia, niin kyllä tuo sallittu on. Omaa liike/potentiaalienergiaasi tuohon varastoit, eli ei ole ulkopuolinen energialähde. Mutta mikään ei tule ilmaiseksi, kyllä tuon "hyrrän" vauhdissa pitämiseen energiaa kuluu. Ja tosiaan painoakin tulee. Eli kokonaisuutena menee miinukselle.

Eli tauoilla saa polkee varastoon ;)

Prtri


Re: VAUHTIPYÖRÄ

Lähetetty: 11 Elo 2013, 12:23
Kirjoittaja tm
PW kirjoitti:

Eli tauoilla saa polkee varastoon ;)

Niin, tauothan on kisan aikana, mikään ei estä paikallaan polkemista :wink: .


Re: VAUHTIPYÖRÄ

Lähetetty: 11 Elo 2013, 12:29
Kirjoittaja tm

No eihän tuohon paljoa energiaa saa varastoitua, on enemmänkin sellainen liikkeellelähtöavustin. Nokian radan ylämäki vaatisi enemmän "boostia".


Re: VAUHTIPYÖRÄ

Lähetetty: 11 Elo 2013, 17:38
Kirjoittaja ajarmala

Ja jos vauhtupyörä on kunnollinen (tarpeeksi suuri ja kunnolla kierroksia), niin fillaria ei saa kääntymmään kurveissa. Suoralla radalla tuo voisikin olla hyvä.