Re: Helsinkinojakki
terässiipi kirjoitti:Mistä meinaat istuimen tehdä?
Aikasemmat on vanerista liimailtu, viimessä kuitukangas epoksilla pinnassa tukemassa.
Petri
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
terässiipi kirjoitti:Mistä meinaat istuimen tehdä?
Aikasemmat on vanerista liimailtu, viimessä kuitukangas epoksilla pinnassa tukemassa.
Petri
keulakolmio hepattu paikoilleen. Laitoin sen kumminkin tuohon haaraan, helpompi tehdä ja purkaa.
Ohjaustanko pitää ettiä tai tehdä, tuossa ei reidet mahdu pyörimään.
Petri
Saisiksää kuski päällä (pyörän) kuvan niin näkis mittasuhteita.
Pastori kirjoitti:Saisiksää kuski päällä (pyörän) kuvan niin näkis mittasuhteita.
Siin on siulle suhteita sori en kerenny partaa ajaa
Opinpahan ett kännykamerassakin on ajastin.
Kammet on 170mm keskiö vois olla vähän edempänäkin.
Petri
Aika kiva. Keskiö vois mulla olla vähän ylempänä. Vois olla helpompi toki tolleen alempana. Hyvä hyvä. Hieno parta!
Käännä stemmi takaperin, niin mahtuu polvet tangon alle.
jori kirjoitti:Käännä stemmi takaperin, niin mahtuu polvet tangon alle.
Ei mahu kumminkaan päin.
Petri
Pastori kirjoitti:Aika kiva. Keskiö vois mulla olla vähän ylempänä. Vois olla helpompi toki tolleen alempana. Hyvä hyvä. Hieno parta!
Kuvassa näyttää ett keskiö olis kovin alhaalla koska se on alempana ku penkki. Se on kuitenkin ylempänä ku miun ekassa mbb:ssä
Komee karvankasvu siullakin
Petri
[attachment=0]2014-04-06 15.27.42.jpg[/attachment
Rakentamis energiat välill oikeenlaisiin pyöriin. Ketjut päällä mutt ku vaihdoin isomman rattaan, ottaa ketjuhaarukkaan kiinni, ratas sekä kampi. Pitää kaventaa ketjuhaarukkaa.
Petri
En malttanu, jokusen metrin ajoin - ihan hyvä. Penkki pitää tehdä muodokkaampi, ylhäältä käännettävä pystympään ja istuin osaankin kuppia. Tuo penkki onkin makuumallia.
Ajotuntuma enempi herrasmiesmäinen, sopii Helsingin herralle.
Petri
Eihän tuo kauniilta näytä, korjaantuuko edes maalilla ? No ei
Vaihtaja ei toimi ketjunkiristäjänä, tai siis jalkajarrut ei toimi ku kiristäjä antaa niin paljon perään. Ekassa MBB:ssäni on pelkkä kiristin rissa ja se pelaa jalkajarrullakin.
Petri
PW kirjoitti:Vaihtaja ei toimi ketjunkiristäjänä, tai siis jalkajarrut ei toimi ku kiristäjä antaa niin paljon perään. Ekassa MBB:ssäni on pelkkä kiristin rissa ja se pelaa jalkajarrullakin.
Miksi siinä on koko härpäke? Eihän jalkajarrullinen pyörä ketjun kiristäjää tarvi, ketju vain sopivan mittaiseksi ja rengasta siirtämällä kireälle.
Jukka
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Vaihtaja ei toimi ketjunkiristäjänä, tai siis jalkajarrut ei toimi ku kiristäjä antaa niin paljon perään. Ekassa MBB:ssäni on pelkkä kiristin rissa ja se pelaa jalkajarrullakin.
Miksi siinä on koko härpäke? Eihän jalkajarrullinen pyörä ketjun kiristäjää tarvi, ketju vain sopivan mittaiseksi ja rengasta siirtämällä kireälle.
Jukka
Kun siinä on normi etuhaarukan dropoutti niin rengas ei siirry. Fiksuinta varmaan tehdä uudet dropparit.
Ulkonäkö parani ku laitoin taaksekin 559 kiekon, jotenkin sopusuhtasemman näkönen.
Petri
PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Vaihtaja ei toimi ketjunkiristäjänä, tai siis jalkajarrut ei toimi ku kiristäjä antaa niin paljon perään. Ekassa MBB:ssäni on pelkkä kiristin rissa ja se pelaa jalkajarrullakin.
Miksi siinä on koko härpäke? Eihän jalkajarrullinen pyörä ketjun kiristäjää tarvi, ketju vain sopivan mittaiseksi ja rengasta siirtämällä kireälle.
Jukka
Kun siinä on normi etuhaarukan dropoutti niin rengas ei siirry. Fiksuinta varmaan tehdä uudet dropparit
Laiska vaihtaisi vain sen kokoisen takahammasrattaan että ketju on kireällä
Jukka
Tämä on muodoltaan aika lähellä sitä kevyttä maantienojakkia mitä tuumailtiin tuolla toisessa ketjussa. Näyttää aika kevyeltä, oletko punninnut? Eikö pukinsarvet toimisi jos vaihtaisit pitemmän stemmin? Jotkut näkyvät niitä käyttävän, taitavat yleensä olla toisin- eli oikein päin?