kuljetus
Olikohan tällainen ketju jo jossain, ei osunut haaviin...
Miten kuljetat nojakkiasi/velomobiilia? Kattoteline lienee parasta mitä on keksitty?
T.ville
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Olikohan tällainen ketju jo jossain, ei osunut haaviin...
Miten kuljetat nojakkiasi/velomobiilia? Kattoteline lienee parasta mitä on keksitty?
T.ville
Kaksipyöräinen nojakki kulkee kattotelineellä. Mulla on sellainen teline, missä haarukka tulee telineeseen kiinni, eli etupyörä irti. Oli siitä kuvakin jossain ketjussa.
Tänä kesänä oon heittäny kyljelleen katolle, liinoilla ja sisuskumin pätkillä telineeseen kiinni. Pitää vaan yrittää löytää pyörälle semmonen asento ett esim poljin ei hankaa kattoon. Joskus oon laittanu maton väliin. Nokian reissulla oli kaks noakkii päällekkäin katolla.
Kolmipyörä menee myös noin, renkaat kattoa vasten ja telineeseen kiinni - pikku farmarissa - sedanin kanssa oli ongelmia kun takarenkaat meni takaikkunalle asti, eikä tainnut olla telinettä ollenkaan mutt onneks oli lyhyt matka
Petri
Kyytsis kirjoitti:Olikohan tällainen ketju jo jossain, ei osunut haaviin...
Miten kuljetat nojakkiasi/velomobiilia? Kattoteline lienee parasta mitä on keksitty?
T.ville
Kun tekee laudoista kattotelineen lisävarusteeksi lavetin, mahtuu auton katolle useampia ajopelejä.
Lastin voi tarvittaessa kasata ja sitoa maassa ja liu´uttaa sitten auton katolle.
Kinnerin kuljetuksesta joskus ketjun laitoin http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=25&t=3192 Sitä siis mieluiten katolla. Optima on sen verran matala, että mahtuu pikkutila-autoon sisälle melkein heittämällä, mitä nyt vähän ketjuja pitää suojailla ettei sotke.
Tähän asti olen polkenut joka lähes joka tapahtumaan jossa olen nojista tarviinut . Suunitelmissa on ostaa peräkärry ja kattaa se niin että pyörät kulkee siel ravalta ja sateelta suojassa.
Nojanalle kirjoitti:Tähän asti olen polkenut joka lähes joka tapahtumaan jossa olen nojista tarviinut .
Suunitelmissa on ostaa peräkärry ja kattaa se niin että pyörät kulkee siel ravalta ja sateelta suojassa.
Peräkärry maksaa ja tuottaa säilytysvaikeuksia. Olen viime aikoina useampaan otteeseen saanut naapurilta lainaan peräkärryn.
Tarkoitus polkaista siis mökille. Takaisin autolla ihan aikataulusyistä. Joko omalla virityksellä tai sitten vuokrakinnerillä.. Autossa ei ole koukkua, kattotelineellä siis pitäisi pärjätä. Mondeon katto lienee ok 100kg asti..
http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertai ... katelineet Monessa autossa katon kantavuus on aika heikko . Siksi kannattaa tutustua oman auton käyttöohjekirjaan . Ettei tapahdu muinaiselle sukulaiselleni , kun Volvon katto notkahti rypylle montussa. Auto meni yhdellä kertaa käyttö kelvottomaksi.
Tosin Nojapyörät ei nyt niin paljon paina , mutta tässäkin asiassa malti on valtia .
Nazca Paseo mahtuu Mazda 323F:ään (korimalli BJ) sisään, niin että kuskille jää vielä tilaa. Etupenkki menee ihan litteäksi, joten tästä syystä mahtuu.
Edellisessä autossa oli vetokoukku, joten meni sellaisella vetokoukkuun kiinnitetyllä telineellä. Kuvan kuljetuksen laillisuus on siinä ja siinä.
75kg oli ohjekirjassa. Meillä pitää autoon sisälle mahtua vielä 2 ja 2 joten ei onnistu sinne survoa.
Investoin tänään Thulen 541 telineisiin, Aerobar putkiin sekä Elite Sanremo Race Lock telineeseen. Jos kun Waw tulee vuokralle niin se sidotaan Bilteman 14e fillaritelineisiin ..
Eli nyt pitäisi olla kuljetuskysymys ratkaistu. Sataakohan viikonloppuna paljon...
Ville
Mulla on VW Caddy. En tunnista ongelmaa...
Siinä on kuormansidontalenkitkin vakiona, jotta saa fillarit kunnolla rungosta kiinni lattiaan. Pari liinaa vain ja vaikka makuualustaa väliin niin kolme fillaria ja kolme matkustajaa on ihan helppo sijoitella.
Toyota Versoon, kuten aikasempaan Corolla farmariin, mahtuu sekä Redmount Roller että HP-Velotechnik Grasshopper vierekkäin. Grasshopperista irroitan istuimen sekä ohjaustangon.
Mårten
MBB kulkee autonkatolla kylellään, parilla hihnalla kiinni.
Petri