Kevyt kuljetusteline
Terratrike myy tällaisia pehmikkeitä triken renkaisiin jotta sitä voidaan kuljettaa kattotelineettömän auton katolla:
http://shop.terratrike.com/product-p/tt600207.htm
Jukka
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Terratrike myy tällaisia pehmikkeitä triken renkaisiin jotta sitä voidaan kuljettaa kattotelineettömän auton katolla:
http://shop.terratrike.com/product-p/tt600207.htm
Jukka
Näppärän yksinkertainen. Kovin piukkaan noita hihnoja ei voi vetää kun kattopelti menee kuopalle.
Kyytsis kirjoitti:Näppärän yksinkertainen. Kovin piukkaan noita hihnoja ei voi vetää kun kattopelti menee kuopalle.
Niin menee, mutta sehän vain parantaa kuljetuksen ilmanvastusta.
Yllättävän vaikeasti kattopeltiin pysyviä lommoja kuitenkaan tulee. Keskelle tulee helposti suuri lommo, joka pongahtaa itsestään ylös, tai viimeistään sisälta kattoa nostettaessa. Nimimerkillä: Usein auton katolla kiipeillyt.
Totta tuokin, mutta itseä harmittaa kun katto on kuopalla
Eniten silloin, kun autoa vie vaihtoon..
Kyytsis kirjoitti:Näppärän yksinkertainen. Kovin piukkaan noita hihnoja ei voi vetää kun kattopelti menee kuopalle.
Minusta näyttää että tuossa triken renkaat tulee sen verran lähelle katon reunoja että tuo vaara ei ole kovin merkittävä. Ainakaan näissä Suomen mittakaavassa normaaleissa autoissa. Jos kyseessä vähän rupisempi auto niin trike pysynee katolla ilman pehmusteitakin?
Jukka
Farmarissa takarengas tulee melko keskelle kattoa, ellei sitten vedä ihan taakse... WAW kanssa laitettiin teippi kattoon estämään naarmuja ja sitten kuormaliina varovaisesti.
Kyytsis kirjoitti:Farmarissa takarengas tulee melko keskelle kattoa, ellei sitten vedä ihan taakse... WAW kanssa laitettiin teippi kattoon estämään naarmuja ja sitten kuormaliina varovaisesti.
Ehdottomasti kattokuormat mieluummin taakse, kuin eteen. Ilma tulee tuoss tuulilasin yläpuolella vielä aika rajusti alaviistosta, joten kiinnitykset joutuvat siinä kovemmille. Takana takapyörällekin on jämympi paikka kattopeltiä alla, eikä kinnerin keula niin pahasti ota tuulta. Kuorman ilmanvastuslisäkin on pienempi, kun virtaushäiriö on taaempana.
Mites jos tuon tyyliset askartelisi jossa pohja olisi vaikka aavistuksen isompi vanerilevy jonka pohjaan on liimattu jotain pehmeää materiaalia, olisi paino isommalla alalla? Aika joustava on kyllä nykyauton katto, en muista tuliko aikanaan vanhassa Saabissa koskaan katolla istuttua mutta konepelti ja takaluukun kansi kesti istujan ihan hyvin ja puskurit oli hyvä astinlauta
Nii, ja ajateltiinko sitä auton seuraavaa omistajaa niin paljon kuin nykyään?
Jukka