FlyKly
Nelosen uutisissa (hyvissä- ja huonoissa-) mainittiin eilen kyseinen napamoottori systeemi. Ainaskin helppo asentaa. Ei mitään piuhoja, kännykällä ohjaillaan säädöt.
Toimiiko etukiekossa ? Saako takanapaan useamman vaihteen ?
Petri
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Nelosen uutisissa (hyvissä- ja huonoissa-) mainittiin eilen kyseinen napamoottori systeemi. Ainaskin helppo asentaa. Ei mitään piuhoja, kännykällä ohjaillaan säädöt.
Toimiiko etukiekossa ? Saako takanapaan useamman vaihteen ?
Petri
PW kirjoitti:
Nelosen uutisissa (hyvissä- ja huonoissa-) mainittiin eilen kyseinen napamoottori systeemi. Ainaskin helppo asentaa. Ei mitään piuhoja, kännykällä ohjaillaan säädöt.
Toimiiko etukiekossa ? Saako takanapaan useamman vaihteen ?
Eteen saa kun levittää haarukkaa, taakse tuskin saa vaihteita. Tai, no kolme jos laittaa ketjun kiristäjän ja etuvaihtajan.
Keveydestä(4kg) päätellen moottorin teho on paljon alle 250W koska on saatu noinkin pitkä toimintasäde(50km). Iso akku ja tehokas moottori ei vain mahdu nykytekniikalla neljään kiloon. mun mielestä 250W onkin liikaa, vie motivaation polkemisesta kun sen vaikutus vauhtiin on minimaalinen.
Talvellahan tuolla ei suomen oloissa tee mitään jos pyörää ei saa lämpimään varastoon...
Jukka
Niin, oliko akku tuossa neljässä kilossa mukana ?
Teknisissätiedoissa 250w luvattiin, pitääkö paikkansa, tiedä häntä.
En saanu myöskään selvää sisältääkö tuo hinta akut ?
Petr
Idea aivan hyvä ja kehitystä vaan lisää. Akku on navan sisällä suojassa . Ei johdotuksia hyvä . Lyhyellä työ- ja kauppa matkalla toimii varmasti. Laittaisin mielummin eteen , olisi helpo vaihtaa likaamatta käsiä liikaa. Sen mukaan mikä on matkan tarkoitus. Jos kuntoilu niin , vaihtas äkkiä kiekon eteen.
PW kirjoitti:Niin, oliko akku tuossa neljässä kilossa mukana ?
Kyllä minä sen näin ymmärtäisin. Paino kyllä pitkälti selittyy materiaalilla. Tuohan on kokonaan muovia
Navassa näyttää olevan kaksikymmentä "patteria". Nämä on kytketty ilmeisesti kahteen kymmenen sarjaan niin saadaan tarvittavat 36Volttia.
Tämän kuvan perusteella akut voisivat olla tyypiltään 18650:
Ne ovat suosittuja, joten hinta kapasiteettiin nähden alhaisimmasta päästä. Esim: http://dx.com/p/ultrafire-3-7v-18650-24 ... ttery-1213
Kapasiteettia näyttää olevan yleensä 2500-3000mAh, eli kahdessa pötkössä 5-6000mAh. Vähemmän kuin ulkopuolisissa akuissa, mutta ihan riittävästi "normaali" työmatka ja asiointi pyöräilyyn.
Jos nuo akut ovat tuota tyyppiä niin akkupaketti painaa suunnilleen kilon (20x50g).
Jukka
Ok, sillon tuo paino voi hyvinkin pitää paikkansa.
Pinnojen kiinnitys napaan näyttää hepposelta, jos ovat vaan tuossa muovissa kiinni.
Petri
Pieleen arvasin tuon kapasiteetin
Kysymyksistä ja vastauksista löytyy:
What are the Smart Wheel's battery technical specifications?
Smart Wheel's battery is currently measured at 12 amp hours (Ah) but because we're still testing out different types of Lithium batteries to ensure the best performance and durability these specifications are still bound to change in the future.
Eli akut ovat tuplasti suuremmat kuin arvasin, painoakin akkupaketilla voi olla tuplasti enempi.
Jukka
jviirret kirjoitti:Pieleen arvasin tuon kapasiteetin
Kysymyksistä ja vastauksista löytyy:
What are the Smart Wheel's battery technical specifications?
Smart Wheel's battery is currently measured at 12 amp hours (Ah) but because we're still testing out different types of Lithium batteries to ensure the best performance and durability these specifications are still bound to change in the future.
Eli akut ovat tuplasti suuremmat kuin arvasin, painoakin akkupaketilla voi olla tuplasti enempi.
Tai vastaava setti akkuja toisella puolella.