http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288613455684.html
Onneksi en ole tän liiton jäsen. Tietää kenen puolella Autoliitto on ja nyt näytti hampaansa . Ketä vastaan he kampannioivat.
Autoliitto
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4909
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Autoliitto
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Autoliitto
Eikai kukaan ole epäillyt etteikö ne ajaisi vain ja ainoastaan autolijoiden etuja muiden kustannuksella. Pyöräilijät on kilpaileva ryhmä jonka niskaan pitää tietenkin heittää kaikki mikä irti lähtee, kuten oma jalka jonka ne ampu irti sillä kun ehdottivat tasa-arvo toimikunnan perustamista
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
-
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 427
- Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
- Paikkakunta: Viiala/Akaa
Re: Autoliitto
Ilmeisesti hupiluonteinen ehdotus autoilijoiden aseman havainnollistamiseksi.
Samanlaisia ehdotuksia voisi tehdä myös jalankulkijoille: katsastus kengille, kypäräpakko ym...
Ei kai kukaan vakavissaan tuollaista ehdottele, eihän?
- mhelander
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3772
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: Autoliitto
Jos ehdottelee niin edes jossakin muodossa toteutuessaan vaikutus on kertaluokkia pahempi vähentämään pyöräilyä kuin kypärän "käyttöpakko". Noh mulle on ihan sama millasessa ruuhkassa ja saasteissa väestökeskittymissä eletään ja ajetaan niitä moottoriajoneuvoja... harmi että ilmeisesti myös Oulu kuulunee joskus mokomiin.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4909
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Autoliitto
HELSINGIN KAUPUNGIN LIIKENNESUUNNITTELUN JA YLEISKAAVAN ONGELMAT 2013
Parhaillaan on käynnissä useita erillisiä liikennesuunnitelmia, uuden yleiskaavan lisäksi, joita kaikkia tuntuu yhdistävän suunnittelijoiden käsittämätön vimma yhden ja vain yhden asian edistämiseen kaikkien muiden liikennemuotojen kustannuksella.
Arvasitte väärin, kyseessä ei ole jalankulkualueiden lisääminen tai talvikunnossapidon edellytysten parantaminen eikä edes joukkoliikenteen väylien ja yhteyksien parantaminen, vaan pyöräteiden lisääminen oikealle, vasemmalle ja keskelle. Siis PYÖRÄILY!
Kun katsoo pallokarttaa havaitsee heti, että Helsinki sijaitsee 60 astetta pohjoiseen päiväntasaajalta ja samalla leveyspiirillä pallon ympäri ei sijaitse mitään. Mitä nyt idässä Siperian ikirouta tai Kanadassa täysin asumattomat alueet. Siitä huolimatta pyöräilyanarkistit haluavat vuoden ympäri 24/7 pyörätieverkon, jotta elitistit voivat harrastaa.
Liikennesuunnitteluvirasto tuntuu hylänneen täysin kokonaisvaltaisen liikennesuunnittelun, jolla saadaan ruuhkat purettua ja liikenne sujumaan ilman, että läpikulkuliikenne pakataan asuinkaduille lisäämään päästöjä ja vähentämään kanta-asukkaiden viihtyvyyttä. Sen sijaan edellä mainitun lisäksi tuntuu siltä, että myös rakennuslain määräykset pysäköintipaikkojen määristä on tarkoitushakuisesti unohdettu fillaribaanojen tieltä.
Pyöräily sinänsä on hienoa, mutta tässä ilmastossa varsin marginaalinen osa väestöstä oikeasti tarvitsee esille tulleissa suunnitelmissa ehdotettuja väyliä. Väestön ikääntyminen huomioiden liikennesuunnittelun tulisi keskittyä esteettömän jalankulun ja helppokäyttöisten joukkoliikenneyhteyksien kehittämiseen. Joukkoliikennesuunnitelmista Pisara-rata ei tule olemaan helppokäyttöinen eikä ainakaan esteetön yhteys liikuntarajoitteiselle.
Erityisen ongelmalliseksi kaupunkilaiset kokevat Mechelininkadun nykyisen liikenteen ja varsinkin julkisuudessa esitellyn uuden suunnitelman ( katusuunnitelma Töölö nro 29980 ), josta Autoliiton Helsingin osastokin on tehnyt muistutuksen. Osaston liikennetoimikunta seuraa herkeämättä tilanteen kehitystä.
Liikennesuunnittelu ei tunnu mieltävän sitä, että paitsi Töölöläinen asuinkatu, Mechelininkatu on ainoa väylä muualta maasta ja liitosalueilta tuleville autoilijoille, jotka aikovat Tallinnan lauttaan Jätkäsaareen ( lukuunottamatta niitä harvoja, jotka saapuvat Lauttasaaresta tai Länsiväylää ). Juuri nyt pitäisi laatia kokonaisvaltainen suunnitelma miten saadaan satamaliikenne pois Mechelininkadulta sekä itä-länsisuuntainen poikittaisliikenne pois kantakaupungin katuverkosta, tai Mechelininkatua Runeberginkadulle ja edelleen Helsinginkadulle (keskustatunneli)! Satamaliikenteen määrän selvittäminen on varsin yksinkertaista, suorittakaa viikon ajan liikennelaskenta Marian sairaalan nurkilla aamuisin ennen lauttojen lähtöä ja iltaisin viimeisen lautan saavuttua!
Helsingin Sanomien artikkelin 28.2. mukaan liikennesuunnittelupäällikkö Ville Lehmuskoski olisi vihdoin havahtunut keksimään keskustan ruuhkien purkamiseen sopivan ratakaisun: KESKUSTATUNNELI !
Kaupungin verkkosivuilta löytyy myös mielenkiintoinen suunnitelma Helsingin alueella olevien n 25 km moottoritieluonteisten väylien muuttaminen kaupunkibulevardeiksi alentamalla ajonopeuksia ja jopa kattamalla väylät ja rakentamalla asuntoja teiden päälle. Todella loistava idea miten luoda asuinkelvottomia slummeja ilman liikenneyhteyksiä, kauppoja tai mitään muuta infraa betonikannelle jonka alla rekat jyristävät 24/7!
Eikö kuntalaisten virkaansa äänestämien luottamushenkilöiden ensisijainen tehtävä olekaan kuntalaisten elinolojen ja viihtyvyyden parantaminen. Hyvät valtuutetut, pankaa virkamiehet ruotuun!
Liikennetoimikunta 2013
Autoliiton Helsingin osaston liikennetoimikunta tulee johtokunnan asiantuntijaelimenä toimimaan oman toimialueensa etujen valvojana. Toimikunnan päätehtävänä on vaikuttaa aktiivisesti pääkaupunkiseudun liikenneasioiden ja –olosuhteiden kehittämiseen. Liikennetoimikunta seuraa yleistä liikenneturvallisuuden kehitystä ja ottaa siihen tarvittaessa kantaa.Liikennetoimikunta seuraa, antaa lausuntoja ja ottaa kantaa varsinkin pääkaupunkiseudun liikennettä koskeviin suunnitelmiin, ratkaisuesityksiin ja toteutuksiin sekä tiedottaa niistä jäsenilleen. Toimintavuoden painopisteenä tulee olemaan mm. uudet asuinalueet ja nykyisten satama-alueiden ”alta” vapautuneet asuntotuotantoon tulleet alueet sekä Keskustatunneli. Katuverkoston yleinen kunnossapito ja sen taso tullaan pitämään erityisessä tarkkailussa.
Myös lisääntynyt liikenne satamiin, erityisesti Länsisatamaan, on toimikunnan seurannassa.
Toimintavuoden aikana tullaan pitämään vähintään kuusi (6) kokousta. Toimikunta on mukana Autoliiton Helsingin osaston järjestämissä pääkaupunkiseutua koskevissa tapahtumissa ja ottaa osaa muihin ajankohtaisiin tilaisuuksiin. Yhteistyötä tullaan jatkamaan Helsingin Yrittäjien, kaupunkisuunnitteluviraston, YTV:n, poliisin, taksin, kuljetusyrittäjien, liikenneturvallisuusyhdistyksen ja Helsingin Kauppakamarin kanssa. Autoliiton Helsingin osasto on myös mm Helsingin Liikenneturvallisuusyhdistyksen jäsen.
http://www.autoliitto.fi/autoliitto/pai ... ikennetmk/ Tässä tämä kopsatun lähteen otto paika.
Tässä anarkisti pyöräilijöille. Voi jumpe mitä , anteeksi Paskaaaaaaaaaaaaaaaa.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4909
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Autoliitto
http://www.kaupunkifillari.fi/blog/2013 ... nesaannot/ Enpä taira enään sannoo mitään . Kun tuntuu että Autoliitto tuntuu olevan kolmas valtionvalta liikenteessä.
- mhelander
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3772
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: Autoliitto
^ tuon voisi quottaa ja ei haittais jos laittaisi myös lähteen. Vastaisen varalle.
Yhdyn nojanallen mielipiteeseen kirjoituksesta. Ettei nimimerkki "Juha Kastemaa" fillarifoorumilta olisi mokoman pykänny kasaan...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
-
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 271
- Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
- Paikkakunta: Nokia
Re: Autoliitto
kuparinen kirjoitti:Ilmeisesti hupiluonteinen ehdotus autoilijoiden aseman havainnollistamiseksi.
Samanlaisia ehdotuksia voisi tehdä myös jalankulkijoille: katsastus kengille, kypäräpakko ym...
Ei kai kukaan vakavissaan tuollaista ehdottele, eihän?
Ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli (pruukas mun mummini sanoo aikoinaan)
t. musti
Re: Autoliitto
Tyhmää omaan jalkaan ampumista, on varmaan paljon autoilijoita jotka ei juuri aja pyörällä, ilmeisesti juuri autoliitossa. Suurin osa pyörällä usein liikkuvista ajaa kuitenkin myös autolla.
Jokatapauksessa älytöntä vastakkain asettelua.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Autoliitto
PW kirjoitti:Tyhmää omaan jalkaan ampumista, on varmaan paljon autoilijoita jotka ei juuri aja pyörällä, ilmeisesti juuri autoliitossa. Suurin osa pyörällä usein liikkuvista ajaa kuitenkin myös autolla.
Jokatapauksessa älytöntä vastakkain asettelua.
Kysymys ei ole ihmisistä, vaan liikennemuodoista. Jokainen ajettu pyöräreissu vähentää autoilua, ellei ole niin lyhyt, että muuten mentäisiin kävellen. Jos saat vähennettyä pyöräilyä, autoilu lisääntyy ja Autoliiton valta ja rahat kasvavat. Siksi!
Aiemmin oli kypäräkeskustelussa puhetta myös "yhdistyksestä" Liikenneturva. Tämä on julkisen toimijan asemaan itsensä nostanut Autoliiton filiaali. Sen ovat perustaneet nimenomaan Autoliitto ja Liikennevakuutusyhdistys. Siksi!
Liikenneturva perustettiin 22. lokakuuta 1971. Sitä ennen Suomessa oli vastaavaa työtä tehneet Liikenneturvan edeltäjät Liikennekulttuurikomitea (1929–1938) ja Tapaturmantorjuntayhdistyksen liikennejaos TALJA (1938–1971). Perustamiseen osallistuivat myös Liikennevakuutusyhdistys ja Autoliitto. Eduskunnan hyväksymän lain nojalla Liikenneturva muuttui vuoden 1974 alussa julkisoikeudelliseksi yhteisöksi. Nykyinen Liikenneturvan toiminnan määrittelevä laki on vuodelta 2003.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4909
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Autoliitto
http://www.hs.fi/kaupunki/Helsinki+halu ... 2760968848 Kohti parempaa hesaa, vähentäkää autoilua . Lisää pyöräteitä ja julkista .
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Autoliitto
Tämä taitaakin olla laajamittaisempi operaatio ihmisvoimin kulkevia välineitä (engl. HPV = Human Powered Vechicle ) vastaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Autoliitto
Mukailtu lainaus: "Sosiaalisessa mediassa on levinnyt kirjoitus, jossa lääkäri Nina Bjelogrlic-Laakso arvostelee marraskuussa alkavia HPV-rokotuksia. Hän muun muassa kauhistelee "pysyviin vammautumisiin ja jopa kuolemaan johtaneita haittoja", joita HPV-rokotteisiin hänen mukaansa liittyy."
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Autoliitto
Pystyssä pyöräily on tosiaan vaarallista ja vakavan vammautumisen riski on suurempi joten HPV-rokotetta kannattaa välttää
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)