Sivu 1/1

SANASTO

Lähetetty: 12 Marras 2013, 07:16
Kirjoittaja Nojanalle

http://www.polkupyoraily.net/wiki/Sanasto
Jos tää helpottas vaikka puhuttua kieltä . Kun itsellä ja muilla on paljon eri termistöö käytössä. :roll: Saatas vähän selkokielisemmäksi tätä . :mrgreen:


Re: SANASTO

Lähetetty: 12 Marras 2013, 14:27
Kirjoittaja jori

Jaa'a, selventääköhän tämä, vai sekoittaa. Sanaston tekijä ei tiedä, mihin ohjainkannatin kiinnittyy ja polkee pyörällään takaperin. Nousukahvojenkin merkitys on hakusessa. :roll:


Re: SANASTO

Lähetetty: 15 Marras 2013, 13:28
Kirjoittaja Wacky

Ohjainkannatin ei tosiaan emäputkeen kiinnity, mutta mitäs suurta väärää tossa nousukahvojen kuvauksessa oikein on? Voisi toki puhua ohjaustangosta ettei mene tangot sekaisin.


Re: SANASTO

Lähetetty: 15 Marras 2013, 18:25
Kirjoittaja jori
Wacky kirjoitti:

Ohjainkannatin ei tosiaan emäputkeen kiinnity, mutta mitäs suurta väärää tossa nousukahvojen kuvauksessa oikein on? Voisi toki puhua ohjaustangosta ettei mene tangot sekaisin.

Nousukahvoja ei tarvita paremman otteen takia, vaan jotta ylämäen takia taakse kallistuvassa pyörässä kuski voisi pysyäkseen pystyasennossa kallistua pyörän suhteen vastaavan kulman eteen. Kun pyörä kallistuu taakse, siiryy myös ohjaustanko taakse, joten siellä edessä ei ole paikkaa, josta pitää kiinni, siksi laitetaan nousukahvat. Ilman nousukahvoja joutuu kuski jyrkässä mäessä putkelta ajaessaan kurkottamaan käsien välistä eteen käsien jäädessä liian taakse. Pässinsarvet ajavat nousukahvojen asian. Lisää säätövaraa tuo vielä ote jarrukahvojen runkojen päältä. Noiden "pakollisten" nousukahvasyiden lisäksi on tietysti ajoasennonvaihtomahdollisuus, jonka 90 astetta eri suuntaan sojottava ja tangon etupuolelle kurottuva nousukahva antaa.
Kuva
Kuva
Kuva