Effendibikes
http://www.effendibikes.de/
Lowraasereita, hyviä kuvia yksityiskohdista. Erikoista pysty ohjauskulma ja suora haarukka. Takahaarukan muoto ei ehkä kaikkien makuun.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
http://www.effendibikes.de/
Lowraasereita, hyviä kuvia yksityiskohdista. Erikoista pysty ohjauskulma ja suora haarukka. Takahaarukan muoto ei ehkä kaikkien makuun.
Kovasti sitä on aina kaikenlaista yrittäjää. Enpä nää näissäkään pyörissä mitään uutta mullistavaa
Kotirankentajalle suo tuollaiset loveamalla tehdyt mutkat putkiin, mutta kaupallista menestystä... Noh, hyvähän se että on tarjolla. Tämä osu silmään:
Kätevä oikean jätön löytämiseksi.
Ja nämä:
ovat kai jarrukahvat?
Jukka
jviirret kirjoitti:Kotirankentajalle suo tuollaiset loveamalla tehdyt mutkat putkiin, mutta kaupallista menestystä... Noh, hyvähän se että on tarjolla.
Itse jäin siihen käsitykseen että kyseessä olisi vain harrastus-projekti, tosin saksan taitoni on melko kehno.
jviirret kirjoitti:
ovat kai jarrukahvat?Jukka
jep, M5:n "peukalojarrut".
Ovat harkitsemassa tuotteistamista, tuolla lisää aiheesta:
http://www.bentrideronline.com/messageb ... hp?t=33513
Mullistavaa uutta näissä ei tosiaan ole, mutta eihän sitä muutkaan valmistajat sellaista usein keksi. Kehitys taitaa olla löytämässä uomansa ja hyviksi havaittuja malleja parannellaan pienin askelin.
lowrides kirjoitti:Kovasti sitä on aina kaikenlaista yrittäjää. Enpä nää näissäkään pyörissä mitään uutta mullistavaa
Olenkohan ainoa jota hieman huolestuttaa näiden "sikahalpis" sarjan nojisten yleistyminen? Kun pyörä on herraties mitä kierrätys/vesijohtoputkea niin satunnaninen ostaja pettynee painoon ja/tai loukkaantuu onnettomuudessa. Ja sitten kuullaan että nojapyöräthän vasta ovatkin surkeita kapistuksia.
Pystypyörien BSOt (eli "Bike Shaped Object") joita kauppaavat kaiken maailman mattotalot ja kuponkiuutiset ovat varoittavia esimerkkejä.
Hyötypyörä kirjoitti:Olenkohan ainoa jota hieman huolestuttaa näiden "sikahalpis" sarjan nojisten yleistyminen? Kun pyörä on herraties mitä kierrätys/vesijohtoputkea niin satunnaninen ostaja pettynee painoon ja/tai loukkaantuu onnettomuudessa. Ja sitten kuullaan että nojapyöräthän vasta ovatkin surkeita kapistuksia.
Missä kohtaa näiden pyörien yhteydessä on puhuttu hinnasta? Ei tuo ole mikään firman myyntisivu, vaan harrastajaporukan -joskin taitavan- kertomus tekemisistään. Tekijä itse tai satunnainen ostaja toki ymmärtää, ostaessaan sikahalvan omavalmisteen, että se ei välttämättä ole kaikkein kevein, eikä varmasti pety ennen kuin tietää kevyemmistä.
Hyötypyörä kirjoitti:Kun pyörä on herraties mitä kierrätys/vesijohtoputkea
Matalalujuuksinen materiaali on selvästi turvallisempi konstruktiomateriaali suurlujuuksiseen verrattuna. Matalalujuuksinen osoittaa myötämällä, että ei kestä ja muuttaa muotoaan, mikä on helppo huomata ennen kuin se aiheuttaa ongelmia. Korkealujuuksinen on arvaamattomampi ja väsyy liitoksistaan. Kelvottomat osat ovat tietysti turvallisuusriski, mutta niitä esiintyy myös kalliissa pyörissä.
Hyötypyörä kirjoitti:Pystypyörien BSOt (eli "Bike Shaped Object") joita kauppaavat kaiken maailman mattotalot ja kuponkiuutiset ovat varoittavia esimerkkejä.
Millä lailla varoittavia. Joku on siis ostanut sellaisen eikä sitten tarvitsekaan kalliimpaa, vai onko sattunut merkittävä määrä onnettomuuksia, vai mitä ihmettä tarkoitat?
Jori
Enempi huolestuttaa se, että ihmiset alkavat luulla nojapyörääkalliiksi. Jos yleisesti hyväksytyksi periaatteeksi muodostuu joku 2000Euron hinta raja jota halvempaa nojakkia ei kannata ostaa, niin se jos joku on omiaan karkoittamaan 95% suomalaisia pois harrastuksen parista.
Kyllä foorumeita lukiessa törmää useammin tapauksiin jossa kallis pyörä hajoaa ja osien saanti kestää, kuin että halpa pyörä rikkoontuu.
Jukka
tuo Effendi oli mukana Tsekin maalla siellä nojis tapaamisessa ja voitti kaunein pyörä palkinnon. Toiseksi tuli se hiilikuituinen natrix, jonka voitte bongata tuolta jostain toisesta ketjusta, ja kolmas sija saatiin suomeen. Sen nappas Ängeslevä tuunatulla fujinillaan...
nyt täällä sähköpyörässä halvin nojis maksaa 700e, TW-bentsin Adventure+
Hyötypyörä kirjoitti:Pystypyörien BSOt (eli "Bike Shaped Object") joita kauppaavat kaiken maailman mattotalot ja kuponkiuutiset ovat varoittavia esimerkkejä.
Millä lailla varoittavia. Joku on siis ostanut sellaisen eikä sitten tarvitsekaan kalliimpaa, vai onko sattunut merkittävä määrä onnettomuuksia, vai mitä ihmettä tarkoitat?
No ihan sitä tuotteen kertakäyttöisyyttä, että kuukauden päästä on navat rikki ja kiekot vinot. Sitten hämmästytään kun pyöräkaupassa kuullaan että korjaus maksaa saman verran kuin uusi supermarkettipyörä - jolloin tietysti mennään ostamaan uusi supermarkettipyörä ja kerrotaan kavereille että pyörät eivät nykyään kestä.
Effendin tupla-26 on varmaan matalin 26 tuuman etupyörällä varustettu mitä olen nähnyt. Jos olisin tiennyt tuosta vuosi sitten niin ehkä olisin ostanut Fujinin sijaan...
ukram kirjoitti:Effendin tupla-26 on varmaan matalin 26 tuuman etupyörällä varustettu mitä olen nähnyt. Jos olisin tiennyt tuosta vuosi sitten niin ehkä olisin ostanut Fujinin sijaan...
Zox 26 low on matalampi ja myös myynnissä, Effendi ei ainakaan vielä...
ukram kirjoitti:Effendin tupla-26 on varmaan matalin 26 tuuman etupyörällä varustettu mitä olen nähnyt.
Mullakin on ollut matalampi:
Tosin nykyään tuo etuosa palvelee hipparionissa ja on "vain" 24tuumasella renkaalla.
Jukka
Hyötypyörä kirjoitti:Olenkohan ainoa jota hieman huolestuttaa näiden "sikahalpis" sarjan nojisten yleistyminen? Kun pyörä on herraties mitä kierrätys/vesijohtoputkea niin satunnaninen ostaja pettynee painoon ja/tai loukkaantuu onnettomuudessa.
Olikos tästä mitään havaintoa että Effendistä olisi tulossa mikään halpa?
Paino on sellainen asia joka on kohtu helppo todeta jo ostaessa. Liiallinen keventäminen heikentää pyörää.
Melkein veikkaan, että eivät ne halvat vaarallisia ole, ainoastaan ikäviä ajaa.
Se mitä nojapyöriin kaivataan on pidempiä sarjoja että hinnat tippuvat.