tm kirjoitti:Tehot sykkeiden lisänä olisi hyvää lisädataa tuloksiin.
Tehojen mittaus polkupyörästä voi olla melkoisen vaikeaa.
Jori esitti jossain säikeessä idean sähkökitaran mikrofoniin perustuvasta systeemistä,
mutta jos se pitäisi kahdessa eri pyörässä kalibroida samaksi, pitäisi ensin käydä niillä pyörillä jossain dynamometrissa.
Ei ehkä helpoin ja tarkin systeemi.
Jatkuvaan mittaukseen toimiva ratkaisu olisi poljettava generaattori, ja ajo sähkömoottorilla.
Ajo tuntuma vaan olisi aivan erilainen, koska vääntömomentin muutokset eivät ehkä tuntuisi generaattorissa, ja hyötysuhde olisi kelvoton.
Hyötysuhteen tippumisen takia ei saavutettaisi samoja nopeuksia, joten aerodynamiikan vaikutus vähenisi.
Lääkkeeksi hyötysuhteeseen kävisi tietysti akut generaattorin rinnalle, ja moottorin tehoksi säädettäisiin esim 1.5x generaattorin tuottama teho.
Säätämällä kerrointa voitaisiin kehnokuntoisellakin kuskilla simuloida mikä pyörä olisi paras kovempikuntoiselle.
Enää jää ongelmaksi paino, generaattori+moottori painaa liikaa, ja taas mittaustulokset eivät vastaa haluttua.
Moottorin ohjaukseen tekoäly joka kompensoi kiihdytyksissä ja ylämäessä painon vaikutuksen. Ei ehkä helppoa tämäkään. 
tm kirjoitti:Löytyisikö jostain nojapyörä-asennolla varustettua kuntopyörää talvikauden harjoitteluun?
Noja-kuntopyöriä löytyy, mutta eivät ehkä tarpeeksi nojallaan, ja istuma-asento ainakin liian pysty.
Yksi vaihtoehto on vapaarullat, joiden päällä ajellaan nojakilla.
Tacx:n T1200 soveltuu myös 20" renkaille, ks
http://www.tacx.com/producten.php?langu ... lSubSub=93
Halutessaan rulliin saa myös magneettivastuksen kovemman vastuksen harjoitteluun.
Rullat toimivat myös tadpole-tyyppiselle trikelle, kunhan etupyörät laittaa jonkun puhelinluettelopinon tms päälle.
Delta-trikelle toimii vain jos vetävä rengas on pystysuorassa. Vinossa oleva rengas hankaa, ja alkaa kärytä. Testattu, Anthrotech toimii, Kettwiesel ei.
Kaksipyöräisille 26" takarenkaisille nojakeille luultavasti toimivat myös muun tyyppiset sisä-trainerit, joita saa mistä tahansa.
Tietysti hankit oman kinnerin, ja poljet sitä sisällä vapaarullien päällä.
On ainakin riittävän hintava kuntopyörä jota kelpaa naapureille esitellä. 
EDIT: Useimmat ei-vapaarulla tyyppiset trainerit eivät toimi jos takavaihtajana on Sram Dualdrive, koska ne kiinnitetään takanapaan kahta puolta, ja DualDrivessä ei onnistu.