Päivittelyä taas.
Tein paremman lukitussysteemin laskeutumistelineille. Se on erään lainen V-jarru tyylinen säppi. Vieterit vetää säpin lukitusasentoon, vaijerilla/jarrukahvalla auki. Vieterit myös puristavat säpit ylä-asennossa alumiiniputkia vasten lukiten telineen ylä-asentoon. Tuntuu että tämä on nyt se versio mitä ei enää tarvi modata paljonkaan. kuuluisat viimeiset sanat tällä foorumilla.
Siirryin etulokarin tekoon. Pyörään täytyy saada suht.hyvä lokari, kostealla säällä on muuten etukoppa täynnä roisketta. Naarasmuotti on viidenminuutin mallia, 20” rengas päällystettynä putkeneristellä ja kelmulla (kuva). Siihen tein hiilarista ja aramidista päälle valun (kuva). Muottipaketin avasin rälläkällä. Idea oli että kokeilen onko tästä urosmuotiksi, jos ei niin olisin uhrannut urosmuotin ja tehnyt siitä itse lokarin. Muotti painaa 290g joten olisi ollut aika painava.
Lokarin tein muotin sisään sisäkumilla muottia vasten puristaen, yksi 17cm hiilarinauha ja keskellä 7 cm soiro 2mm nomex-hunajakennoa. Hiilarin kostutin epoksilla noin 50:50 epoksi/hiilarisuhteeseen, taivutin sen nomexisoiron päälle, kelmua päälle ja muottiin sisälle (kuvat). Muotti kiinni teipillä ja painetta sisään... ja muotti 60C lämpöön. Ja sisäkumi puhkesi muutaman minuutin jälkeen... onneksi ehti puristaa lokarin riittävän hyvään muotoon. Lokari painaa 45g ja on paljon jäykempi kuin vastaavan muovinen. Harjoitelulla ja paremmalla sisäkumilla/paineella voisin saada kymmenisen grammaa pois jäykkyyttä menettämättä. Saattapi olla seuraava rakennuskohde ”SL” nojakki, mallia ja aikataulua en ole päättänyt .
Jos kiinnostaa niin Cone Race on esillä RRF:n vuosikokouksessa lauantaina 27.