Sivu 11/18

Re: Strada DF

Lähetetty: 18 Loka 2015, 01:39
Kirjoittaja ajarmala
vaaka kirjoitti:

Ari mitä matskua mieluiten käyttäisit ja minne lamppujen vuotoilman tukkeeksi? Onko viileämpi sisäilma sinulle parempi, vai voiko lamppujen aukot tukkia? Silikoni, liima tai sinitarra ja jesari purettavuuden vuoksi jne? Sandaaleissa jesari jättänee liimajälkiä kenkään ja tuo hyttysen pierun verran lisää liikkuvaa massaa. Lamppujen aukkojen tukkiminen pistää shampoon tiukemmalle ja lämmittää kuskia mukavasti.

On erittäin hyvä, että kinnerissä ilmanvaihto toimii. Ei siis ole fiksua tukkia etupään aukkoja, koska niitä oikeasti tarvitaan myös viileämmillä keleillä. Sandaalien kärkien teippaus on pieni vaiva siitä, että varpaat eivät jäädy sandaaleissa, mutta kuitenkin ilmanvaihto toimii kinnerin sisällä.

Eli siis en aio tukkia etupään ilmanvaihtoa, koska sitä ihan oikeasti tarvitaan. Paljon helpompaa teipata sandaalien kärjet, koska se oikeasti lämmittää varpaita kivasti.

Ja tosiaan, mielestäni Teseman villasukat ovat parhaat ympäri vuoden - villa on kylmillä kelillä lämmintä märkänäkin ja kesällä se ei yllättäen ole lainkaan kuumaa vaan mukava ja miellyttävä. Vegaaneillehan tämä ei tietenkään sovi, mutta tekstiileistä villa on mielestäni parasta - villasukat ja lapaset ovat lämpimiä ja kashmirvillakankaiset housut ovat kestäviä ja miellyttäviä käyttää.


Re: Strada DF

Lähetetty: 18 Loka 2015, 13:22
Kirjoittaja vaaka

Vedenpitävissä sukissani on merinovillasisäpinta. Melikey. Säätöä tarvitsee taloyhtiömme painovoimapohjainen ilmanvaihto. Sikäli kinnerin ilmanvaihdon säädössä kelien mukaan voi olla hyödyllistä kusksta, mausta ja ikkunoiden näkyvyydesyä johtuen säätää ilmavirran määrää eri vuodenaikoina. Sikäli purettavat rajaukset ilmavirralle, kuten sinitarra ja teippi lienevät paikallaan kiinteiden tukkeiden sijaan.

Tykkään sandaaleissa käyttää vedenpitäviä sukkia. Ei tarvitse teippailla sandaaleja ja märkä, viima sekä kylmä ei haittaa. Paitsi lisäsukan tarve kylmimmillä keleillä avokonttoripyörällä. En ole herkin ulkonäkökysymyksille, mutta vedenpitävät sukat säästävät spurguimagolta hieman, kun ei ole teippiä kengissä 8)


Re: Strada DF

Lähetetty: 21 Loka 2015, 10:22
Kirjoittaja PW

Reilu 30 kinnerii Df:n tilaus listassa. Nyt kun tilais vois saada ens kesäks kyseisen laitteen, kuka tahtoo - vink, vink.


Re: Strada DF

Lähetetty: 21 Loka 2015, 11:54
Kirjoittaja rosteri
ajarmala kirjoitti:

On erittäin hyvä, että kinnerissä ilmanvaihto toimii. Ei siis ole fiksua tukkia etupään aukkoja, koska niitä oikeasti tarvitaan myös viileämmillä keleillä. Sandaalien kärkien teippaus on pieni vaiva siitä, että varpaat eivät jäädy sandaaleissa, mutta kuitenkin ilmanvaihto toimii kinnerin sisällä.

Jep, kokeilin yhden lenkin tuuletus teipattuna kiinni ja samaa mieltä, sisälle tuli erittäin voimakas kasvihuoneilmiö ilman tuuletusta. Kokeilin seuraavaksi pientä tuuletusohjuria ja se pelasi mainiosti. Täytyy tehdä tästä ohut muovikalvoversio tarrakiinnityksellä (liimattava tarranauha kun tuntuu olevan kinnerien pääasiallinen rakennusmateriaali).

jenkki.jpg

Re: Strada DF

Lähetetty: 22 Loka 2015, 01:27
Kirjoittaja vaaka

Juu paljon tee-se-itsehenkisempi, halvempi ja kevyempikin kai kuin auton tuuletussäleikkö.


Re: Strada DF

Lähetetty: 22 Loka 2015, 23:21
Kirjoittaja rosteri

Ei, kyllä tuollainen säädettävä tuuletussuutin voisi olisi aika mainio. Sellaista nättiä ja kevyttä autosuutinta on tullut toistakymmentä vuotta metsästettyä lentokoneeseen, mutta yleensä kun luulet löytäneesi hyvän, niin se piilossa oleva loppupää on valtava tai itse säätöosa vaikea irrottaa. Niitä on myöskin aika vaikea päästä käytännössä vertailemaan... Mini Cooper R56:sen suutinta olen jo pitkään katsonut sillä silmällä, sitä täytyy ehkä kokeilla.

Lentokonepuolella valikoima on kasvanut vuosien saatossa reilusti, esim täältä näkyy aika paljon vaihtoehtoja:
http://www.aircraftspruce.com/menus/ap/ ... l?pageno=1
Toisaalta tuo purukumipakkauskin hoitaa tässä tapauksessa homman...


Re: Strada DF

Lähetetty: 23 Loka 2015, 08:40
Kirjoittaja jviirret
rosteri kirjoitti:

Ei, kyllä tuollainen säädettävä tuuletussuutin voisi olisi aika mainio. Sellaista nättiä ja kevyttä autosuutinta on tullut toistakymmentä vuotta metsästettyä lentokoneeseen, mutta yleensä kun luulet löytäneesi hyvän, niin se piilossa oleva loppupää on valtava tai itse säätöosa vaikea irrottaa. Niitä on myöskin aika vaikea päästä käytännössä vertailemaan... Mini Cooper R56:sen suutinta olen jo pitkään katsonut sillä silmällä, sitä täytyy ehkä kokeilla.

Ei kannata venepuoltakaan ohittaa metsästyksessä. Liekö tämä sinne päinkään, mutta esimerkkinä

Kuva

http://kauppa.maritimshops.fi/fi/saadet ... 5029189/dp

Jukka


Re: Strada DF

Lähetetty: 14 Marras 2015, 14:34
Kirjoittaja PW

https://www.intercitybike.nl/orderboek/ Tero tilauslistassa jo 15. sopivassa välissä meni tilaus. Herra Werner Klomb tilaamassa jo uutta DF:ää (1. DF:n omistsja). Muuten lista alkaa näyttää huolestuttavan lyhyeltä.


Re: Strada DF

Lähetetty: 22 Marras 2015, 14:11
Kirjoittaja jounisi

Moi
Millä välityksillä Suomessa olevat df:t on varustettu?
Olisko edessä 56/39 ja takana 11-36 passelit välitykset mäkiseen maastoon?
Vai sittenkin 61/39...mietintää

Haaveissa olis tilata kesäksi df.


Re: Strada DF

Lähetetty: 22 Marras 2015, 15:52
Kirjoittaja Velonautti
jounisi kirjoitti:

Moi
Millä välityksillä Suomessa olevat df:t on varustettu?
Olisko edessä 56/39 ja takana 11-36 passelit välitykset mäkiseen maastoon?
Vai sittenkin 61/39...mietintää

Haaveissa olis tilata kesäksi df.

Riippuu kuntotasosta,vauhdintasosta mihin pyrit,poljin nopeudesta mihin tottunut, maaston muodoista missä yleensä ajelet yms asioista.
Miulla on 56/36 edessä, takana 11- 36. Savolaisessa vaihtelevassa maastossa ollut ihan OK valinta.
56 / 11- 13 vaihdetta tuli yllättävän paljon käytettyä. Tasaisella tieosuudella sopivilla kierroksilla sillä jo huristellaan 40-50 km/h.
61 edessä on jo aika iso limppu, tarvetta ?

Lataa kännykkään Bike Gear Calculator sovellus niin antaa jotain osviittaa cadenssi / nopeus / välitys-suhteesta.
Sovellus näyttäisi että esim. 90 cadence, 56/ 11 gear ratio, speed 53,8 km/h


Re: Strada DF

Lähetetty: 22 Marras 2015, 17:40
Kirjoittaja jounisi

Moi,

Kiitos linkistä!

Tällä hetkellä Fujinissa on 52/39/30 edessä ja takana 12-24 jollen väärin muista. Hyvin kyllä kulkee ja nousee Puijollekin pienellä irvistyksellä.
Savossa itsekin ajelen (Kuopio) ja ajatus vielä vauhdikkaammin liikkuvasta kulkuvälineestä pistää pohtimaan isompaa etulimppua. Takana 11-32 voisi mennä..
56:sta varmaan hyvä lähteä liikkeelle. 155mm kammet varma valinta, ilman että ottaa pohjaan kiinni. Kenkä nroa 43.

Aikaisemmin kyselin Df:n säädettävyyttä eri kuskeille 160cm - 177cm ja vastauksena sain Ymtelta että 10 min homma kun vaihtaa kuski setuppia. Pitäisi olla "piece of cake"..
Tuumailin että jos helmikuussa tilaisi niin saisi toukokuussa jo alle.


Re: Strada DF

Lähetetty: 22 Marras 2015, 22:08
Kirjoittaja rosteri

Minulla on 155mm, 56/34 ja 11-32. 34:sta edessä tulee aika harvoin käytettyä, lähinnä jos pitää sipsuttaa oikein jyrkkää mäkeä kävelyvauhtia ylös. Loivassa (nopeassa) alamäessä 56/11 on sitten aika usein käytössä, toisaalta se 50-60 mihin sillä pääsee polkemalla alkaa olla minulle sopiva maksimi, nopeammin mennään sitten polkematta. DF on mielestäni kovissa vauhdeissa aika tuuliherkkä ja ohjata saa kieli keskellä suuta - Daniel on käsittääkseni omassaan muuttanut ohjausta raskaammaksi.


Re: Strada DF

Lähetetty: 25 Marras 2015, 00:56
Kirjoittaja ajarmala
jounisi kirjoitti:

Aikaisemmin kyselin Df:n säädettävyyttä eri kuskeille 160cm - 177cm ja vastauksena sain Ymtelta että 10 min homma kun vaihtaa kuski setuppia. Pitäisi olla "piece of cake"..
Tuumailin että jos helmikuussa tilaisi niin saisi toukokuussa jo alle.

Entäs jos tilaisit nyt ja vaatisit toimitusajaksi toukokuuta? Niillä on kyllä tosin juuri nyt tilausjono lyhenemässä, mutta mistä sen tulevaisuudessa tietää...


Re: Strada DF

Lähetetty: 11 Joulu 2015, 10:00
Kirjoittaja peksi
jounisi kirjoitti:

Moi
Millä välityksillä Suomessa olevat df:t on varustettu?
Olisko edessä 56/39 ja takana 11-36 passelit välitykset mäkiseen maastoon?
Vai sittenkin 61/39...mietintää

Haaveissa olis tilata kesäksi df.

Mielestäni maksimivälityksen sanelee se, kuinka kovassa nopeudessa kinneri on vielä vakaa polkea.
Milanissa minulla on 65/39 edessä ja 11-3x takana. Nyt pystyn polkemaan turvallisen tuntuisesti jonnekin 70-80 km/h asti loivassa alamäessä. Sen lujempaa en koe tarvetta ajaa. Keskisuomen jyrkähköt mäet menee silti valtaosin ylös tuolla isommalla kiekolla.
En vaihtaisi omastani välitystä lyhyempään suuntaan. Jos ajoseudut olisivat tasaisemmat, voisin harkita hienoista pidentämistä.
Df:n luulisi olevan milanin luokkaa nopeudessa jolloin ottaisin sen 61:sen eteen, ellei isompaakin.
Ja en ole mikään kilpapyöräilijä, tavallinen keskilaiska kuntoilija ennemminkin...


Re: Strada DF

Lähetetty: 11 Joulu 2015, 17:03
Kirjoittaja rosteri

Toi on hyvä pointti, pienemmät kampikierrokset rauhoittavat varmasti. Täytyykin kokeilla 61/65:sta... Onko kenelläkään hyvää lähdettä isoille compact rattaille?

Edit: Isoja rattaita olikin todella vaikea löytää keneltäkään hyllystä. Intercitylla lopulta oli ja hinnatkin mielestäni hyvin kohtuulliset. Tilasin sieltä 65/39 yhdistelmän kokeiltavaksi ja 61/34 olisi Ymten mukaan ollut myös vielä mahdollinen.