Sivu 4/18

Re: Strada DF

Lähetetty: 19 Loka 2014, 10:44
Kirjoittaja PW

http://www.intercitybike.nl/orderboek/
DF taulukoita ihmetelly, valmistuneiden listan numerojärjestystä - ja nyt pisti silmään tilauslistassa on joitakin syyskuussa tilattuja pyöriä aika kärjessä. Millähän konstilla/rahalla pääsee jonon ohi vai pääseekö? :wink:


Re: Strada DF

Lähetetty: 19 Loka 2014, 12:46
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:

http://www.intercitybike.nl/orderboek/
DF taulukoita ihmetelly, valmistuneiden listan numerojärjestystä - ja nyt pisti silmään tilauslistassa on joitakin syyskuussa tilattuja pyöriä aika kärjessä. Millähän konstilla/rahalla pääsee jonon ohi vai pääseekö? :wink:

Olisiko kyse koosta. Eikös se ollut niin, että aluksi oli valmiina vasta pienemmän koon muotti. Kun tekevät nuo kuoret alihankintana, lienee niin, että tuotantovaiheessa on vain yksi muotti kerrallaan. Sitten kun vaihdetaan, tulee taas niitä eri kokoisia nipussa.

Jotenkin tässä tapauksessa markkinointi on mennyt niin hyvin, että tilauslista on jo tässä vaiheessa niin täynnä, että valmistumisjärjestyskin jaksaa kiinnostaa. Itse näkisin niin, että aivan ensimmäiset kannattaa myydä mahdollisimman lähelle ja mahdollisimman tutuille kavereille. Ensimmäisiin tulee tietenkin enemmän virheitä. Valmistusmenetelmien kehittyessä nämä jäävät pois. Ikävän kallista korjailla rungon virheitä vaikkapa vain Suomeen, tai vieläkin kauemmas, lähetetystä rungosta. Korjausreissu maksaa paljon.


Re: Strada DF

Lähetetty: 19 Loka 2014, 12:51
Kirjoittaja PW

Ei se koko kaikkia selitä kun lähes keulille on päässy pari syyskuussa tehtyä tilausta, ohi mm helmikuussa tehtyjen tilausten :roll:
Eipä tuo miuta heilauta 8) kunhan seurailen sivusta.


Re: Strada DF

Lähetetty: 19 Loka 2014, 13:01
Kirjoittaja jviirret

Itse veikkaisin jotakin esittely/messukäyttöön tulevaa laitetta tai takuukorvaus koria :roll:

Jukka


Re: Strada DF

Lähetetty: 19 Loka 2014, 13:08
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:

Itse veikkaisin jotakin esittely/messukäyttöön tulevaa laitetta tai takuukorvaus koria :roll:

Kuten sanottu, uudessa tuotteessa tulee aina korjattavia, jotka on hyvä olla lähellä ja mahdollisimman suopealla kaverilla. :)


Re: Strada DF

Lähetetty: 27 Loka 2014, 08:08
Kirjoittaja PW

21 DF:ää


Re: Strada DF

Lähetetty: 07 Marras 2014, 16:17
Kirjoittaja PW


Takakiekon vaihto.


Re: Strada DF

Lähetetty: 15 Marras 2014, 07:44
Kirjoittaja PW

Tarinaa DF XL:n laminoinnista - http://quest370.blogspot.nl/2014/11/km- ... steht.html
Oluen innoittamana näitäkin tehdään :wink:


Re: Strada DF

Lähetetty: 15 Marras 2014, 08:21
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Tarinaa DF XL:n laminoinnista - http://quest370.blogspot.nl/2014/11/km- ... steht.html
Oluen innoittamana näitäkin tehdään :wink:

Taitaa kaikki liuotin hommat olla vähän samanlaisia jos suojaus höyryja vastaan on tuolla tasolla. Kun höyryjen vaikutus lakkaa alkaa tehdä mieli kaljaa ja se tunne on aika voimakas.

Jukka


Re: Strada DF

Lähetetty: 09 Joulu 2014, 20:59
Kirjoittaja terppa

Nyt näytti olevan virallisesti Velocraftin sivuilla myynnissä http://velocraft.fi/suomi/df


Re: Strada DF

Lähetetty: 10 Joulu 2014, 15:44
Kirjoittaja Premnas

Katselin jo aiemmin että noissa on kätevästi takana kyljessä huoltoluukku takavaihtajan kohdalla. On se vaan hieno laite... :P


Re: Strada DF

Lähetetty: 18 Joulu 2014, 23:45
Kirjoittaja rutunen

16.12.2013: (vanha uutinen, muttei vielä ollut ketjussa, päivämäärä korjattu):

http://www.ligfiets.net/news/4582/strada-df-update.html

Käännetty google translatella englanniksi:

Catching up on Strada DF , a beautiful development velomobile construction

Daniel Fenn (DF) , or its alias Daniel Düsentrieb on German Velomobile Forum, shows us more and more pieces of the puzzle that Strada DF is still before us. Released are still pieces of the puzzle . We try whether we , with what we have to achieve something that comes pretty close to the final version.

The Strada DF might not become the monster race that Daniel had in mind. Velomobiel.nl still want to have a more practical velomobile , something for the road. So he stands up, to create more ground clearance. However, these Strada has become much stiffer than the current velomobiles of Velomobiel.nl , with a carbon and a swingarm , optionally , carbon front frame . What comes out in a presumably , considerably higher price.

To enhance the aerodynamics is the frontal area as small as possible , and the wheel arches are as shallow as possible ( the turning radius is comparable to the Quest ) to keep the Strada as narrow as possible (probably 69 inches of wheel bolt to wheel bolt - and that again just to narrow legally ignore the mandatory cycle ! There remains within 50 cm of the legs). Also this Strada , standard, no foot holes but wheel bulges. Upon request foot holes can be made. The frame acts as a ventilation duct ( thus Velomobiel.nl : through the beautiful funnel-shaped lamp holder ) . To give the knees room there is a so-called look trough occurs, which also gives a better view of the road .
Because Strada DF relatively high on the wheels relative to road cornering stability expected to be similar to that of the Quest. Testing tell.
People up to 1.85 meters fit into the Strada . In order to keep the weight as low as possible , there is also developed a new seat. What would be the weight? Standard somewhere around 25 kg , a special performance , including lights, around 20 kg.

Also this Strada is again equipped with a foam lid. Or adjust the various existing racing or caps on this tour Strada , remains to be seen .
The Strada DF has hatches for maintenance, gain access to vital parts.

The Strada is DF , if all goes well , from the beginning of January next year ready for test rides.

Illustration with the yellow Strada DF shows how this might look out ( livery , color and shape shoot entirely to the fantasy of yours truly) . The original photo , which was based , can be found here . This photo is among several photos that Marc Velove , and has collected over which spreads can be found in the German Velomobile Forum.

An earlier post about this Strada , with photos of the positive , archetype . There are again (negative) divisible molds made it to the final fuselage parts.

All photos are from Daniel , illustrations at pictures of Daniel .


Re: Strada DF

Lähetetty: 19 Joulu 2014, 14:23
Kirjoittaja Stapani

Strada DF update oikea päiväys 16.12.2013


Re: Strada DF

Lähetetty: 12 Tammi 2015, 20:44
Kirjoittaja PW

Joulukuussa tehneet tuotanto ennätyksen, 8 valmistunutta pyörää :mrgreen: Jo 35 onnellista ajelee DF:llä ja 86 kielipitkällä oottelee omaansa :mrgreen:


Re: Strada DF

Lähetetty: 18 Tammi 2015, 20:19
Kirjoittaja PW