Sivu 1/1

Etuvetoisen ketjurissa esimerkkejä

Lähetetty: 22 Tammi 2014, 19:06
Kirjoittaja Pastori

Tossa kaksivetoisessa oli kätsyn näköisesti hitsattu ketjurissan tukirauta etuhaarukkaan. Hyviä puolia tuossa on toki se että rissa on aina samassa linjassa kääntyvän renkaan/voimansiirron kanssa.

Kuva

Mitäs huonoa tässä nyt sitten on?

Kuva

Miksei me olla tehty tota noin - vaan esim. näin alkeellisesti? Niin. Mullahan toki toi jarru on tuossa edessä. Mutta levareillahan toi olis eri tilanne.


Re: Etuvetoisen ketjurissan sijoittaminen

Lähetetty: 22 Tammi 2014, 19:24
Kirjoittaja jori
Pastori kirjoitti:

Mitäs huonoa tässä nyt sitten on?

On se mukava ja hyvin toimiva vaihtajan suuntaan, mutta eturattaan suuntaan tulee ongelmia, joita täytyy sitten korjailla ohjuriputkenpätkillä ja muilla virityksillä, eikä siltikään pääse samaan toimivuuteen. Takaperin polkemalla etupyörä vinossa lähtee ketjut. Tuo sinunkin käyttämäsi uiva rissa minimoi kulmat molempiin suuntiin, eli maksimoi toimivuuden. Rissa pitäisi vain saada taaemmas, jotta kääntyvä rengas ei hälppää rissaan.


Re: Etuvetoisen ketjurissan sijoittaminen

Lähetetty: 23 Maalis 2014, 10:06
Kirjoittaja Pastori

Ulukomaan foorumeilta poimittuja ratkaisuja.

Toxy kaupallinen
Kuva

Ivo M:n versio.

Kuva
Kuva

Enrico on sitten tehnyt tommoisen sievän version vaijerin käytöstä. Aika edessä vaan toi rissa on.
Kuva
Kuva


Re: Etuvetoisen ketjurissa esimerkkejä

Lähetetty: 23 Maalis 2014, 10:14
Kirjoittaja Nojanalle

Kuva
STERN 3 versio, ei kaupallinen . :roll:


Re: Etuvetoisen ketjurissa esimerkkejä

Lähetetty: 23 Maalis 2014, 10:49
Kirjoittaja Pastori

Ota vielä sivulta verrokkikuva.


Re: Etuvetoisen ketjurissa esimerkkejä

Lähetetty: 23 Maalis 2014, 10:55
Kirjoittaja irakas

SH20 versio:

SH20 14.10.13.jpg
SH20 14.10.13.jpg (163.7 KiB) Katsottu 1027 kertaa

Rissahahlot ovat nivelöidyt liikkuviksi keskenään ja ovat kaksihaaraiset.

SH13 versio:

29042011 SH13.2.jpg
29042011 SH13.2.jpg (86.53 KiB) Katsottu 1027 kertaa