Veloschmitt
Meserschmitin inspiroima velomobiili projekti: https://www.facebook.com/pages/Veloschm ... 7010997083
Googlen kuvahaku löytää enempikin materiaalia...
Jukka
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Meserschmitin inspiroima velomobiili projekti: https://www.facebook.com/pages/Veloschm ... 7010997083
Googlen kuvahaku löytää enempikin materiaalia...
Jukka
Tuli heti otsikosta tämän mieleen ja hämmästyin kovasti, kun se olikin myöhempi Messerschmit.
Luulin että tämä on pelkkä on-off, mutta onkin tulossa markkinoille useana versiona: http://www.veloschmitt.de/
Sähköapu on vakiona ja pitääkin olla koska painaa 60 kg. Erona muihin kinnereihin on, että takapenkki löytyy. Sopii varmaan hyvin asiointiin taajamissa joissa 25 km maksiminopeus riittää.
Tuossa sivulta käännettyä materiaalia:
• Easy to use
• Low cost of ownership
• Stable, low center of gravity
• Full air-suspended and adjustable suspension
• Dynamic Curve tilting *
• Versatile, since 2-seater sofa! Equally suited for the private or for commercial use
• Environmentally friendly pedelec drive *
• The very large storage space behind the driver's seat, the side shelves and in the glove compartment allow even longer to be on the move
• "Full" warranty
• Convenient service: If you have problems: response within 24 hours
• The already powerful built pedelec motor accelerates the VELO SCHMITT at a maximum speed of up to 25 Km / H *.
1-seater KR250 SUPER entry,
including 250 watt pedelec motor, 36 Volt 10Ah rechargeable battery, charger, lights, speedometer, bell
€ 5,200.00
Oho, ei vaikuta edes älyttömän kalliilta
Jukka
Tarkennetaan että 2-penkkinen maksaa tonnin lisää. Ihan kohtuullinen, varsinkin kun muistaa että vastaavaa ei taida markkinoilta löytyä?
VELO SCHMITT KR E -250C
2 seater KR250 COUPE start with a fixed roof , glass windscreen and perspex sliding windows ,
including 250 watt pedelec motor , 36 Volt 10Ah rechargeable battery, charger , rear seat, lights, speedometer , bell
€ 6,250.00
Moottori ilmeisesti jarrutuksissa lataava? Raskas polkea ja rullaa huonosti jos ei avusta sähköllä, näinollen toimintamatkat jää aika lyhyiksi tuollaisella 10Ah akulla.
Jukka
jviirret kirjoitti:Moottori ilmeisesti jarrutuksissa lataava? Raskas polkea ja rullaa huonosti jos ei avusta sähköllä, näinollen toimintamatkat jää aika lyhyiksi tuollaisella 10Ah akulla.
Jukka
Varmaan tarkoitus saada lähtöhinta alas. 10Ah lisää 245,-. Pystyykö arvioimaan miten pitkälle 10 Ah riittää. Jos pelkästään sähköllä mentäisiin niin voikos laskea näin: 10 Ah/(250W/36V)=1,44 h? Ei kai akkua ihan tyhjäksi pysty ajamaan?
Jyväskylän lowridessä Magic Pie moottoria esitellyt kertoi toimintasäteeksi muistaakseni 40km pelkällä sähköllä, eli menisi aika hyvin yksiin tuon laskelmasi kans. Lyijyakuista ei taida saada kuin puolet akun kapasiteetista ulos, Lion akuista enemmän ja Lipo akut kai parhaita tässä suhteessa.
Jukka