Tuota 559 nuorisopystärii rupesin pilkkomaan ja asettelin MBB muotoon.
Tavoite : Matalammalle, kevyemmällä (ehkä), siistimpi (epätodennäköistä), nopee (kuskista kiinni).
Petri
Tuota 559 nuorisopystärii rupesin pilkkomaan ja asettelin MBB muotoon.
Tavoite : Matalammalle, kevyemmällä (ehkä), siistimpi (epätodennäköistä), nopee (kuskista kiinni).
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kevyemmän vois saada tekemällä rungon hiilikuidusta mutta sitten ei ilkeis enään romupyörän osia tuohon laittaa eli rahan menoo olis tiedossa - taivas kattona
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Turhan kauas jää etukiekko penkin edestä menevästä runkoputkesta. Toki tuolta polkemaan pitkä kaveri ylettää, mutta tuolla mitoituksella tuohon saisi menemään aina niin mukavan 622-kiekonkin
Toinen idea joka tuli mieleen:
Mitä jos nuo keltaisella merkityt takakolmion osat laittaisi punaisten viivojen paikalle? Ei tule kolmiorakennetta, mutta olisiko kuitenkin riittävän tukeva? Tukevampi olisi jos ne menisi takapäästään mahdollisimman ylös, mutta kuvaan piirretyllä tavalla etujarrut saisi etuhaarukan jarrutappeihin.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Turhan kauas jää etukiekko penkin edestä menevästä runkoputkesta. Toki tuolta polkemaan pitkä kaveri ylettää, mutta tuolla mitoituksella tuohon saisi menemään aina niin mukavan 622-kiekonkin
Toinen idea joka tuli mieleen:
Mitä jos nuo keltaisella merkityt takakolmion osat laittaisi punaisten viivojen paikalle? Ei tule kolmiorakennetta, mutta olisiko kuitenkin riittävän tukeva? Tukevampi olisi jos ne menisi takapäästään mahdollisimman ylös, mutta kuvaan piirretyllä tavalla etujarrut saisi etuhaarukan jarrutappeihin.
Jukka
Runko putkee olis tarkotus muuttaa niin ett penkki tulis mahollisimman lähelle eturengasta.
Nuo keltaiseksi merkitsemäsi haarukan osat lähtis jokatapauksessa pois jos keltaisen viivan kohdalle laittaa molemmin puolin rengasta putket, vaikka ohuempaa - keventyiskö rakenne, vähän epäilen.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jättöä on nyt n. 170 mm, ohjauskulma samaa luokkaa ku ekassa mbb:ssäni. Vähän siis sahasin haarukan juuresta ja taitoin. Jos tällä ajas vaan Nokian 200m lentävän ja niin kovaa ku vanha jaksaa, ni kannattaako tuota jättöö ees yrittää pienentää ? Tähän mennessä oppinu ett isompi jättö olis vakaampi kovassa vauhdissa ja pienempi hitaassa.
Jarrujakaan ei sitten tartteis - keveyempi, sinkulanakin vois toimia jos lähtis siitä mäen päältä, taas kevenee - salliikohan säännöt
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jos mäestä otat vauhtia niin painohan on vain etu
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...