Ukrainan HPV
http://hpv.com.ua/2014/05/trayk-1-2014/#more-11070
Herra "Velodreamer" teki "äiskälle" triken - näyttää aika kapeelta.
Petri
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
http://hpv.com.ua/2014/05/trayk-1-2014/#more-11070
Herra "Velodreamer" teki "äiskälle" triken - näyttää aika kapeelta.
Petri
Kapea äiskä joka tajuaa olla paahtamatta mutkiin täysillä
Jukka
jviirret kirjoitti:Kapea äiskä joka tajuaa olla paahtamatta mutkiin täysillä
Fiksusti suunniteltu ohjaus. Ohjainvarret ovat niin pitkät, että pitää olla tosi kapea äiskä, jotta mahtuu kääntämään jyrkästi. Ajossa käsiä tuetaan kylkiin ja jyrkemmässä käännöksessä siirretään takapuolen paikkaa penkillä, vähän pythonin tapaan. Tällä tavalla suoraohjauksisesta tadpolesta saa vakaan ajettavan, mutta silti kääntyy tarpeen vaatiessa jyrkästikin, mutta niin työläästi, ettei tule kaahailtua ja selviää kapeammalla raidevälillä, jolla taas pääsee paremmin kapeita polkuja.
jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Kapea äiskä joka tajuaa olla paahtamatta mutkiin täysillä
Fiksusti suunniteltu ohjaus. Ohjainvarret ovat niin pitkät, että pitää olla tosi kapea äiskä, jotta mahtuu kääntämään jyrkästi. Ajossa käsiä tuetaan kylkiin ja jyrkemmässä käännöksessä siirretään takapuolen paikkaa penkillä, vähän pythonin tapaan. Tällä tavalla suoraohjauksisesta tadpolesta saa vakaan ajettavan, mutta silti kääntyy tarpeen vaatiessa jyrkästikin, mutta niin työläästi, ettei tule kaahailtua ja selviää kapeammalla raidevälillä, jolla taas pääsee paremmin kapeita polkuja.
Mitä jos noi pitkät ohjainvarret olis laakeroitu pystysuunnassa olkavarsiin ? Silloin kahvat voisi nostaa ylöspäin tiukemmissa kurveissa mutta pitää "rinnalla" enemmän suoraan ajaessa.
Tietysti ylä- ja alatopparit ettei tarvi käsiä jännittää ajaessa ja ettei kahvat mene "hukkaan"...
mhelander kirjoitti:jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Kapea äiskä joka tajuaa olla paahtamatta mutkiin täysillä
Fiksusti suunniteltu ohjaus. Ohjainvarret ovat niin pitkät, että pitää olla tosi kapea äiskä, jotta mahtuu kääntämään jyrkästi. Ajossa käsiä tuetaan kylkiin ja jyrkemmässä käännöksessä siirretään takapuolen paikkaa penkillä, vähän pythonin tapaan. Tällä tavalla suoraohjauksisesta tadpolesta saa vakaan ajettavan, mutta silti kääntyy tarpeen vaatiessa jyrkästikin, mutta niin työläästi, ettei tule kaahailtua ja selviää kapeammalla raidevälillä, jolla taas pääsee paremmin kapeita polkuja.
Mitä jos noi pitkät ohjainvarret olis laakeroitu pystysuunnassa olkavarsiin ? Silloin kahvat voisi nostaa ylöspäin tiukemmissa kurveissa mutta pitää "rinnalla" enemmän suoraan ajaessa.
Tietysti ylä- ja alatopparit ettei tarvi käsiä jännittää ajaessa ja ettei kahvat mene "hukkaan"...
Tillerit molempiin. Jyrkän käännöksen ja ehkä jopa kyytiin asettumisen mahdollisuudet paranisivat. Kyllä tuo on oikeasti hyvä idea suoraohjatulle tadpolelle. Ohjainvarret pitää kuitenkin olla hiukan pidemmät, jotta käsillä voi ottaa tukea lantiosta, joka ei reisien tapaan polkiessa merkittävästi liiku. Tästä syystä tuo käsien asento on vähän hassun näköinen. Tiedä sitten, onko miten mukava.
http://hpv.com.ua/2013/05/frame_c2013/
Löyty myöskin Ukrainan HPV-sivustolta, onko alottanu nojapyörä tuotannon vai kasailee runkokitistä pyöriä - en tiedä. Hintoja kumminkin euroina, harmi ku teksti venäjäks tai harmi ku en sitä ossaa. Hinnastosta tavasin kumminkin "superman" - ilmeisesti ohjaustanko, 18 euroo.
Petri
http://hpv.com.ua/2014/06/novini-z-mays ... more-11230
Samaa aihetta.
Petri
http://hpv.com.ua/2014/07/sam-trayk-2/
Nojaileva nuoriso nousee Ukrainassa.
Petri
http://hpv.com.ua/category/galerry/video/
Pitkä versio 2014 kokoontumisesta.
Petri
Vähän eri tasoisia maanteitä kuin Viron Ecotripillä viimeksi. Ruohottuneita sorateitäkin ja joutuvat oikein taluttamaan mäissä.
kuparinen kirjoitti:Vähän eri tasoisia maanteitä kuin Viron Ecotripillä viimeksi. Ruohottuneita sorateitäkin ja joutuvat oikein taluttamaan mäissä.
Reipashenkistä retkimeininkiä, joo - eivätkä hotelleissa yövy.
Petri
Hienot meiningit, hyvät tunnelmat.
Olis kyllä kokemus olla joskus mukana Ukrainan Eco-tripillä.
Saispa toi jatkua.
En yrityksistä huolimatta saa pidettyä levottomia ajatuksia ohjautumasta
kauemmaksi itään, jossa (länsi- ja itä-)medioiden levittämien matskujen
mukaan on tällä hetkellä ihan toisenlaiset kuviot
Minneköhän tässä vielä mennään...
Terho
teee kirjoitti:Hienot meiningit, hyvät tunnelmat.
Olis kyllä kokemus olla joskus mukana Ukrainan Eco-tripillä.Saispa toi jatkua.
En yrityksistä huolimatta saa pidettyä levottomia ajatuksia ohjautumasta
kauemmaksi itään, jossa (länsi- ja itä-)medioiden levittämien matskujen
mukaan on tällä hetkellä ihan toisenlaiset kuviot![]()
Minneköhän tässä vielä mennään...Terho
Joo, olis hieno kokemus - varsinkin tuo siirtymätaipale
Vähän saisivat kyllä rauhottaa menoa - itärajalla
Petri
http://hpv.com.ua/2014/08/moy-dolgostro ... more-11728
"Helsinkipyörän" serkku on "Kiovapyörä", MBB saapunut Ukrainaan
Petri