Re: Blackbird (Taas yksi MBB tekeillä)
Onko sulla joku mittari vai miten huomasit polkevasi oikealla jalalla enemmän?
Voi olla kyse vaan polkemisen suunnasta. Tuommoista voi ajaa lukkojen kanssa yhdelläkin jalalla suoraan
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Onko sulla joku mittari vai miten huomasit polkevasi oikealla jalalla enemmän?
Voi olla kyse vaan polkemisen suunnasta. Tuommoista voi ajaa lukkojen kanssa yhdelläkin jalalla suoraan
jooseha kirjoitti:Onko sulla joku mittari vai miten huomasit polkevasi oikealla jalalla enemmän?
Voi olla kyse vaan polkemisen suunnasta. Tuommoista voi ajaa lukkojen kanssa yhdelläkin jalalla suoraan
Ei kun tuntuu puoltavan enempi vasemmalle. Lukkoja tuskin uskaltaa lähiaikoina laittaa.
Ei kai tuosta voi päätellä jalkojen voimakkuudesta mitään. Oikealla jalalla polkiessakin, kun voi kääntyä oikeallekin jopa ilman lukkoa. Sulla vaan suuntautuu jalkojen voimat eri suuntiin.
Lukkoja en uskaltanut itsekään laittaa kuin vasta muutaman sadan kilometrin jälkeen.
Pintä pyörittelyä pihalla, jossa vähän uutta lunta. Vähän vaikea päästä liikkeelle, kiemurtelee ja jalkojen paino hidastaa korjausliikkeitä. En sentään kaatunut. Muutin nojakulmaa pystymmäksi, mikä helpottaa opettelua.
Asiallisen näköinen käyttöpyörähän siitä tuli. Onneksi olkoon.
Otatko vielä kuvan viikattuna.
jori kirjoitti:Asiallisen näköinen käyttöpyörähän siitä tuli. Onneksi olkoon.
Otatko vielä kuvan viikattuna.
Onkos tuo kumijousi kiinni siipimutterilla. Jos on, perän kai saisi taitettua näin. Jos esimerkiksi täytyisi autoon laitta tai jotain.
Aika pieneksi menee noinkin ja mahtuu keveästi normaaliin pyörätelineeseen myös seinän viereen.
Huijui miten hieno. Onnittelut.
Jarcco kirjoitti:jori kirjoitti:Asiallisen näköinen käyttöpyörähän siitä tuli. Onneksi olkoon.
Otatko vielä kuvan viikattuna.
Tolleen siin on pakkikin jos tarttee lyhkäsii matkoi peruutella
Toi menee aika pieneksi , jos toi kumijousi olisi helposti irrotettavissa. Saisi takapään taittuun linkuun . Siinä idea omaan .
Nojanalle kirjoitti:Toi menee aika pieneksi , jos toi kumijousi olisi helposti irrotettavissa. Saisi takapään taittuun linkuun . Siinä idea omaan .
Mulla on clwb:ssä kumi kiinni vaan toisesta päästään eli ei estä taittamista. Hyvin toimii
Tässä Blackbirdissä on luultavasti kumi molemmista päistään kiinni, jotta perä pysyy ryhdissään pyöräkoukuissakin.
Jarcco kirjoitti:Tuli tutkittua sopivuutta pyörätelineeseen. Keula taitettuna vastaa mittasuhteiltaan normaalipyörää aika hyvin. Kuvista näkyy että renkaan päälläkin voi yläputki olla kuljetusasennossa. Ei taitu kokonaan taakse, muttei ehkä ole tarvettakaan.
Mitenkäs te näitä kuvia teette? Kärsivällisesti ite piirtelette vai onko jotaki vippaskonstia olemassa? Viittaan siis jarccon tekemiin kuviin
jori kirjoitti:Onkos tuo kumijousi kiinni siipimutterilla. Jos on, perän kai saisi taitettua näin. Jos esimerkiksi täytyisi autoon laitta tai jotain.
Aika pieneksi menee noinkin ja mahtuu keveästi normaaliin pyörätelineeseen myös seinän viereen.
Kumi irtoaa M10 ruuvin aukaisulla. Siihen voisi toki laittaa siipiruuvinkin. Mutta haarukan alas taittamalla ei mene paljon pienemmäksi, paitsi jos irrottaa takapyörän.
Nii, noin taiteltuna tuo näyttää yhtä suurelta, mutta vain eri suuntaan
Jukka
niko kirjoitti:Jarcco kirjoitti:Tuli tutkittua sopivuutta pyörätelineeseen. Keula taitettuna vastaa mittasuhteiltaan normaalipyörää aika hyvin. Kuvista näkyy että renkaan päälläkin voi yläputki olla kuljetusasennossa. Ei taitu kokonaan taakse, muttei ehkä ole tarvettakaan.
Mitenkäs te näitä kuvia teette? Kärsivällisesti ite piirtelette vai onko jotaki vippaskonstia olemassa? Viittaan siis jarccon tekemiin kuviin
Jaa cad- kuvia meinaat? Itsehän ne on piirretty. Jonkinlainen kirjasto pyörän osia on tullut ajan saatossa tehtyä. Nyt vaan loppui Microstationin kotikäyttölisenssi joten piirtelyyn tulee tauko. Ilmaisia cad-ohjelmia löytyy verkosta jos on kiinnostusta opetella tämä taiteen laji.