PW kirjoitti:jori kirjoitti:Hurjat ylitykset takahaarukassa ja kampipuomissa.
Ne on säätövarat
Kun pyörä joskus päätyy purkuun niin jää enempi hyödynnettävää kun on kunnon työvarat. Itse hyödynnän tätä mm. vaijereissa
Jukka
PW kirjoitti:jori kirjoitti:Hurjat ylitykset takahaarukassa ja kampipuomissa.
Ne on säätövarat
Kun pyörä joskus päätyy purkuun niin jää enempi hyödynnettävää kun on kunnon työvarat. Itse hyödynnän tätä mm. vaijereissa
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
PW kirjoitti:TKorho kirjoitti:Asiasta puheenollen: mitens tuollainen räyhäkkä mbb kulkee niitä paljon puhuttuja mäkiä? Ja onko renkaan painonjakauman ja pidon kanssa ollut ongelmaa?
Jaa, ei se oikeen kun kenkiä en oo saanu viel lukkoihin.
Ei oo pito ongelmia Räyhäkässä ollu, nyt tietyst voi tulla ku takapää lyheni huomattavasti mutt tuskin asfaltilla sutii.
Vaikken Räyhäkkää olekaan kokeillut, niin arvaan ottaa kantaa, kun oma on aikalailla samanlainen.
Jos pyörittää osaa, ei kesällä juuri ongelmaa ole sorallakaan. Kuskilta tuntuu loppuvan usko ennen kuin renkaalta pito. Jyrkin (sora)nousu minkä kaltevuuden olen mitannut oli 15%. Ajoin ajourassa, jossa oli hieman irtotavaraa. Pito tuntui ohuelta, mutta riitti mäen nousemiseen. Ajoin tarkoituksella ilman vauhtia ja oli iloinen yllätys, kun pito riittikin. Kävin jälkeen päin mittaamassa mäen jyrkkyyden. Tuossa mäessä tienpinta oli tasainen. Jos se on kovin epätasainen, tahtoo rengas pomppia ja pito katoaa.
Liikkeelle lähteminen vastamaahan ei tahdo onnistua, mikäli pinnalla on irtotavaraa. Hetkellinen momentti nousee liian suureksi
Joo, miun kohalla tuo usko horjuu aika aikasin Pomppiminen on se joka aiheuttaa sutimisen ja siitä helpost taas uuden pompun - usko loppuu.
En vieläkään ymmärrä kuinka Jooseha lähtee samankaltasella pyörällä liikkeelle ilman ohjaustankoa Itse pystyn ajamaan ilman käsiä, jos ei oo kauheen jyrkkiä kurveja, pomppuja tai reunakiviä - jonkun matkaa. Kädet pitää olla kuitenkin kokoajan valmiina ja lähellä tankoa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Kädet pitää olla kuitenkin kokoajan valmiina ja lähellä tankoa.
Mulla paras ajoasento on kädet jarrukahvoilla. Eivät heilumalla vaikuta tasapainoon ja pakottavat samalla lapaluut painumaan penkin reunoja vasten, joten selän tuki penkistä paranee.
Niin miun jarrukahva on ohjaustangossa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jarrukahvat ei ollutkaan jutun juju vaan penkistä kiinnipitäminen lonkan ja kylkiluiden välistä
Moottorisaha penkin alle kiinni - takakiekkoo piti siirtää yks pykälä taaksepäin jotta mahtu siel hyvin olemaan. Kampia siirsin eteenpäin ku tajusin ett ne on liian lähellä. Tuntu paremmalta, voi olla ett vieläkin vois.
Polkimille pitäs jotain tehdä ku en saa klosseja lukkoihin, eivät pysy paikoillaan - oon rälläköiny noista omatekosista polkimista kaiken ylimääräsen pois jos siinä olis vähän rautaa mihin kengän kärkiosan sais painettua ni sitten pysys paikallaan sen aikaa ett klossi napsahtaa.
Tää on tämmönen citimaasturi - mettään ei oo asiaa mutt komee ja raskas
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Tää on tämmönen citimaasturi - mettään ei oo asiaa mutt komee ja raskas
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Rälläköin ja hitsasin mm. penkin takaosaa taivutin jyrkemmäksi - niskatuen oikea paikka vielä hakusessa. Ajo tuntu heti paremmalta.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nyt taitaa niskatukikin olla kohdillaan, jostain syystä kun penkki on lapaluiden takaa taivutettu jyrkemmäks, alkaa ristiselän kohta huutaa tukea. Tuo jyrkempi mutka penkin takaosassa antaa selvästi tukea ajoon ja helpottaa ilman käsiä ajoa.
Ehkä laitan vaan maantiekumit alle Nokialle
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tuolleen revenny, se on muistaakseni vasen laakeripesä ennenkin liikahtanu ja nyt sitten repäs oikeen pesän irti. Tarttee koittaa saako sinne ujutettua uuden 50mm putken pätkän kammen mutkien läpi - kait se onnistuu ku polkimen laakerin vaan saa irti.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jollei mene ehjä putki kammen läpi, tuohon voi ujuttaa halkaistun. Jättää kiinni hitsatessa halkion klemmarin ja laakeripesän väliin.
Kappas. Olipa hyvä että aikoinaan laitoin neliöputken murusista vahvikkeet kinnerin kampiin juuri tuohon murtumakohtaan:
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Muistelen ett Jukka kehotti aikasemmin tukipalikat tuohon laittamaan mutt en viitsiny. Muuten kestäs mutt ku toinen puoli liikahti ni repes hitsauksen vierestä.
Yhtä kampiakselin kulmaa leikkasin loivemmeks ni laakeripesä mahtu menemään paikoilleen.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pyörä virallisilla nojapyöränaruilla. Ehkä nyt kestää jos ei solmu petä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.