Sivu 1/2
Pythonin perusinfoa
Lähetetty: 10 Marras 2014, 12:45
Kirjoittaja Pastori
jori kirjoitti:Tuolla aiemmin oli puhetta ohjaussysteemistä, jossa olisi takaohjauksen lisäksi minimaalisesti kääntyvät etupyörät. Tästä valmistui meillä jokin aika sitten kandintyö. Se ei suostunut latautumaan tähän ketjuun liitteeksi, joten panin sen Nojakki wikiin.
Tästä saatiin hieno sivukuva pythonin tekoon 
Python naruperällä?
Re: Pyhtonin perusinfoa
Lähetetty: 10 Marras 2014, 14:21
Kirjoittaja samuel
Nyt nousi kunnioitus lisää pythonkuskeja kohtaan!!!!
Saa olla rautainen hanuri ja kulkuset että kestää tuollaisen eturengassetupin. 
Re: Pyhtonin perusinfoa
Lähetetty: 10 Marras 2014, 19:15
Kirjoittaja Härski
Jep. Tos varmaa kannattaa voidella eturengas hyvin, ennenkun lähtee kurvailee! =)
Re: Pyhtonin perusinfoa
Lähetetty: 10 Marras 2014, 19:37
Kirjoittaja jori
Ei taida noin matalaa pythonia olla muita, kuin Ängeslevän Old Fox Kanape. Kuvaa en tähän hätään löytänyt.
Re: Pyhtonin perusinfoa
Lähetetty: 10 Marras 2014, 20:02
Kirjoittaja jooseha
Julmetun korkealla kammet tuossa
Kahdeksan sentin istuinkorkeudella tulee helposti ongelmia jo maavaran kanssa
Hieno mitoituskuva. Tuommoinen kun olisi itsestäkin 
jori kirjoitti:Ei taida noin matalaa pythonia olla muita, kuin Ängeslevän Old Fox Kanape. Kuvaa en tähän hätään löytänyt.
Jos löydöt kuvan tuosta Ängeslevän koneesta laita ihmeessä näytille. En muista missään nähneeni.
Mulle tuli matalista heti mieleen tämä kakskymmentävuotta vanha flevo:

Tuskin kuitenkaan pääsee tuohon 8 senttiin.
Re: Pythonin perusinfoa
Lähetetty: 10 Marras 2014, 21:26
Kirjoittaja Pastori
On noita yhtä matalia näköjään useita.
http://en.openbike.org/wiki/Python_Projects_Survey
Ängeslevän pyörän kuva oli muinon Meriluodon sivustolla. Ei ole näköjään enää.
Jokavuotinen python kuume alkoi taas 
Joskohan saisi tähän hätään p300 kasattua niin pääsisi siitäkin kuumeesta, voisi käydä jossain sisäparkkiksella verestämässä taitoja.
Re: Pythonin perusinfoa
Lähetetty: 20 Marras 2014, 16:30
Kirjoittaja PW
Semmonen raakaidea, toimisko tai onko muuten mitään järkeä? Kun nyt oon tehny MBB:n jossa nivel on penkin alla kuin Pythonissa ja jättö on negatiivinen kuten pythonissa - ei vaan ihan niin paljon. Josko laittaskin nivelen penkin yläpuolelle, niin ett jätön sais n. -15cm
penkki kuitenkin hyvin lähelle tietä
Onko siitä mitään hyötyä ett jättö olis vähän suurempi ku -30cm - esim. tuo -15cm?
Re: Pythonin perusinfoa
Lähetetty: 20 Marras 2014, 17:01
Kirjoittaja jooseha
Re: Pythonin perusinfoa
Lähetetty: 20 Marras 2014, 17:07
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:Pienellä ohjauskulman muutoksella tuohon saa normaalin jätön, jolloin ohjaus keskittää.
Nähdäkseni pythonissa on negatiivinen jättö, jotta saadaan iso eturengas matalaan lyhyeen pyörään. Suuressa osassa kopioista on idea pilattu pienellä eturenkaalla
Niistä saisi matalan positiiviselläkin jätöllä. Pienipyöräisessä pythonissa hyödyksi jäänee ainoastaan itsestään pystyyn nouseva etupää, joka mahdollistaa ohjaustangon ja/tai ohjauskumin pois jätön sekä mahdollisesti ajamaan opettelun ilo
Negatiivisen jätön pienentäminen heikentää keulan pystyyn nousemista ja suurentaa rajanopeutta, jolloin python muuttuu epävakaaksi.
Ymmärtäny ett pienipyöräsellä olis helpompi oppia ajamaan koska negatiivistä jättöä on vähemmän. Näin vois siis kokeilla isokiekkosta pyörää, joka on matala - yhtä helppo oppia ajamaan ku pienikiekkonen ja kestäs vauhtiakin enempi - ehkä 
Re: Pyhtonin perusinfoa
Lähetetty: 20 Marras 2014, 17:09
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:Ei taida noin matalaa pythonia olla muita, kuin Ängeslevän Old Fox Kanape. Kuvaa en tähän hätään löytänyt.

- SNC10398.jpg (52.28 KiB) Katsottu 3235 kertaa
Oisko tuossa kuvassa Ängeslevän Tapsan pythoni? Mistä lie kuvat otettu, löyty Old Fox Kanapee-nimellä.
Re: Pythonin perusinfoa
Lähetetty: 20 Marras 2014, 17:18
Kirjoittaja jooseha
Eikös siinä lue varmistus etuhaarukan kyljessä 
PW kirjoitti:
Ymmärtäny ett pienipyöräsellä olis helpompi oppia ajamaan koska negatiivistä jättöä on vähemmän. Näin vois siis kokeilla isokiekkosta pyörää, joka on matala - yhtä helppo oppia ajamaan ku pienikiekkonen ja kestäs vauhtiakin enempi - ehkä 
Varmaan vielä helpompi, kun laittaa jätön positiiviseksi ja ohjaustangon haarukan jatkeeksi
Penkki voi olla noin matalalla kaksipyöräisessä ongelma, kun pitää kallistaa.
Re: Pythonin perusinfoa
Lähetetty: 20 Marras 2014, 17:21
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:Eikös siinä lue varmistus etuhaarukan kyljessä 
Miull ei näkökyky riitä
mutt hyvä jos lukee. Ei tuo mitenkään kauheen matalalta näytä 
Re: Pythonin perusinfoa
Lähetetty: 20 Marras 2014, 17:24
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:
Ei tuo mitenkään kauheen matalalta näytä 
Ei näytä ei, mutta on pirun tyylikkään näköinen 
Re: Pythonin perusinfoa
Lähetetty: 20 Marras 2014, 17:39
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:
Ei tuo mitenkään kauheen matalalta näytä 
Ei näytä ei, mutta on pirun tyylikkään näköinen 
Siin on ilmeisesti aika mahtava jättö - 45cm tai jotain siihen suuntaan.
Mikäs tuossa venäläis trikessä tekee sen ett kääntösäde muuttuu erisuuntaan käännettäessä?
Python.de sivuilta ku lueskelin, kovin loivan ohjauskulman sanottiin muuttavan kääntösädettä suuremmaksi 
Re: Pyhtonin perusinfoa
Lähetetty: 20 Marras 2014, 17:46
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:jori kirjoitti:Ei taida noin matalaa pythonia olla muita, kuin Ängeslevän Old Fox Kanape. Kuvaa en tähän hätään löytänyt.
SNC10398.jpg
Oisko tuossa kuvassa Ängeslevän Tapsan pythoni? Mistä lie kuvat otettu, löyty Old Fox Kanapee-nimellä.
PW kirjoitti:jooseha kirjoitti:Eikös siinä lue varmistus etuhaarukan kyljessä 
Miull ei näkökyky riitä
mutt hyvä jos lukee. Ei tuo mitenkään kauheen matalalta näytä 
Tuo se juuri on kuvattuna Velomania näyttelyssä keväällä 2007. Ei se tuosta kulmasta näytä kovin matalalta, mutta muistaakseni maavara taisi olla 80 mm. Joka tapauksessa alle sata. Pyörä on tuon telineen varassa etuhaarukasta kannatettuna, niin näyttää korkeammalta kuin on. Velomania kirjakin on jonnekin kadonnut. Siinä on muistaakseni parempi kuva.

Tuon venäläisen pythontrken kääntösäteet lienevät teoreettisia. Ei sitä ajaessaan etupyörää saa niin linkkuun. Ohjauskahva ottaa maahan ja etukiekko menee aivan kantilleen maahan. Ei kestä ajamalla tehdä sellaista käännöstä.

