Quatrevelo

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17833
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja PW »

Onnea, vielä viimenen odotus ja sitten toivotaan nopeeta kevättä ja teiden putsausta.
Millä konstilla pääsit jonossa kiilaamaan keulille? :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja NikoK »

PW kirjoitti:

Onnea, vielä viimenen odotus ja sitten toivotaan nopeeta kevättä ja teiden putsausta.
Millä konstilla pääsit jonossa kiilaamaan keulille? :mrgreen:

En tiedä :shock: Olisiko vaan että muut tehneet viime hetken muutoksia... Minä otin sen semmoisena kuin jo syksyllä vahvistin.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 592
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Lisää tietoa Quattrovelosta ja kokemuksia.

https://www.youtube.com/watch?v=uOg02tv2pKY

T:Jere

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17833
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja PW »

http://www.velomobiel.nl/nieuws/103/gro ... ovelo.html
Taakse tehneet isomman huoltoluukun. Onko edessä jalka-aukkojen ympärillä oleva palanen myös irrotettavissa huoltoja varten?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja NikoK »

PW kirjoitti:

Onko edessä jalka-aukkojen ympärillä oleva palanen myös irrotettavissa huoltoja varten?

Juu, kuusiokoloruuveilla kiinnitetty tuo kuvassa näkyvä musta luukku.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17833
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja PW »

NikoK kirjoitti:
PW kirjoitti:

Onko edessä jalka-aukkojen ympärillä oleva palanen myös irrotettavissa huoltoja varten?

Juu, kuusiokoloruuveilla kiinnitetty tuo kuvassa näkyvä musta luukku.

Questiinkin miettiny, kai se rakenne kestäs, vaikka jalka-aukkojen välisen kapean kuitulärpäkkeen leikkais pois ja tilalle yhtenäinen levy luukuksi. Helpottas etupään huoltoja ja varsinkin näkemistä sinne keulan sisälle. Vois olla erikseen jalka-aukollinen luukku ja umpinainen.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 592
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja takakeno »

No, jos tuo huoltoluukku on isoin parannus mitä piti tehdä,
niin hyvin on suunnittelu onnistunut. :D
Tuon lisäksi, jotkut ovat lisänneet nokkaan ilmanottoaukon.
Tupla kaasujouset kuomun ylhäällä pitämiseen olen myös nähnyt ja
kuomun kiinni pitämiseen oli joku tehnyt kumiköyden ja koukun sen päähän.
Koukku kiinnittyy reunan kourun alle.
T:Jere

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Taitaa olla ajokauden loppu lähellä. Hiekoitussorat levitetty. Tänään kolme rengasrikkoa 26km matkalla. :evil:

Kuva

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

NikoK kirjoitti:

Taitaa olla ajokauden loppu lähellä. Hiekoitussorat levitetty. Tänään kolme rengasrikkoa 26km matkalla. :evil:

Mikä rengas, koko ja paljonko painetta?
Räntiksessä 50-406 big applet ja hiekoitusaikana max 3,5bar. En tiedä onko hyvä tuuri, mutta ei yhtään rengasrikkoa kolmen(?) hiekoituskauden aikana. Veikkaan, että esimerkiksi 28-406 durano 8bar paineella ei kestä soraa läheskään yhtä hyvin.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja NikoK »

44mm Shwalbe Shredda. Painetta kai noin 3bar. Tässä taitaa yhtä paljon vaikuttaa soran laatu kuin rengasvalinta :?:

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

NikoK kirjoitti:

Tässä taitaa yhtä paljon vaikuttaa soran laatu kuin rengasvalinta :?:

Varmasti vaikuttaa, mutta shreddoissa pistosuoja on 2/6 ja big appleissa 4/6 pistettä schwalben taulukon mukaan.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5151
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Schwalbe kieltää vertailun luokkien välillä. Ilmeisesti pisteytys on suhteellinen :? Shredda on offroad ja BIg_Apple touring.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 994
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja TMS »

Joo niin oli levitetty omallakin matkalla ja heti puhkesi DF:stäkin. Oli kyllä viimeisen päälle onnistunut sen kiven teroitus, ihan kuin olisi lasin sirpaleeseen ajanut. Contin Contact Speed 28 mm leveänä oli itsellä alla.

Stradassa aikanaan testasin Shreddoja sepelikaudella ja se kokeilu jäi hyvin lyhyeen. Tosin eipä ole itselle tullut vielä sellaista rengasta vastaan, mikä oikeasti pääkaupunkiseudun sepelilaadulla ajoa kestäisi. Suomityresin extreme 294 nastarengas on kestänyt aika hyvin pystypyörässä, mutta ei siihenkään voi täysin luottaa, pari kertaa taisi viime talvena puhjeta noin 3tkm ajoilla.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

NikoK kirjoitti:

Tässä taitaa yhtä paljon vaikuttaa soran laatu kuin rengasvalinta :?:

Totta ;-) Hiekoitussepelihän vartavasten teroitetaan, jotta se mahdollisimman helposti puhkoisi talvipyöräilijöiden renkaat. Ja näin alkukaudesta uusi sepeli ei ole vielä tylsynyt käytössä vaan on terävimmillään. Kiitos siitä!

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja NikoK »

takakeno kirjoitti:

No, jos tuo huoltoluukku on isoin parannus mitä piti tehdä,
niin hyvin on suunnittelu onnistunut. :D
Tuon lisäksi, jotkut ovat lisänneet nokkaan ilmanottoaukon.
Tupla kaasujouset kuomun ylhäällä pitämiseen olen myös nähnyt ja
kuomun kiinni pitämiseen oli joku tehnyt kumiköyden ja koukun sen päähän.
Koukku kiinnittyy reunan kourun alle.
T:Jere

Minäkin olen edelleen hyvin tyytyväinen pyörään. Loppukaudesta on ajot jääneet vähiin selkävaivojen takia, ei liity pyörään. Korjauksia en ole muistaakseni tehnyt muuta kuin yhtä vilkun johdon liitintä hieman putsannut/kiristänyt kun alkoi temppuilla vilkut. Vetopuolelta poistin etummaisen ketjuputken todettuani sen turhaksi sen jälkeen kun kerran tippui ketju ja siinä rytäkässä putki irtosi kiinnikkeistään. Otin sen tien päällä pois ja huomasin ettei sitä edes tarvi. Sillä käyttöä kai vain jos ajaa "lepattavissa" pitkälahkeisissa.

Alussa oli sitä kiemurtelua kovassa sivutuulessa. Kesän mittaan taisi oppia ajamaan kun se ominaisuus on pyörästä hävinnyt... :shock: Nyt kulkee aina vakaasti.

Kaasujousen tuplaamiselle en ole tarvetta nähnyt. Kuomun kiinnipitämiseen joku koukkusysteemi olisi varmaan ihan hyvä, mutta toistaiseksi ei ole haitanneet ne muutamat sekunnit mitä tarranauhojen kanssa menee.
Omia virityksiä on lisätakavalo sekä ajovalojen ympärille sisäpuolelle kotelointia ettei valo loista pyörän sisään.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Vastaa Viestiin