Onnea, vielä viimenen odotus ja sitten toivotaan nopeeta kevättä ja teiden putsausta.
Millä konstilla pääsit jonossa kiilaamaan keulille?
Quatrevelo
Re: Quattrovelo
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 643
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo
PW kirjoitti:Onnea, vielä viimenen odotus ja sitten toivotaan nopeeta kevättä ja teiden putsausta.
Millä konstilla pääsit jonossa kiilaamaan keulille?
En tiedä Olisiko vaan että muut tehneet viime hetken muutoksia... Minä otin sen semmoisena kuin jo syksyllä vahvistin.
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
Re: Quattrovelo
http://www.velomobiel.nl/nieuws/103/gro ... ovelo.html
Taakse tehneet isomman huoltoluukun. Onko edessä jalka-aukkojen ympärillä oleva palanen myös irrotettavissa huoltoja varten?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 643
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo
PW kirjoitti:Onko edessä jalka-aukkojen ympärillä oleva palanen myös irrotettavissa huoltoja varten?
Juu, kuusiokoloruuveilla kiinnitetty tuo kuvassa näkyvä musta luukku.
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
Re: Quattrovelo
NikoK kirjoitti:PW kirjoitti:Onko edessä jalka-aukkojen ympärillä oleva palanen myös irrotettavissa huoltoja varten?
Juu, kuusiokoloruuveilla kiinnitetty tuo kuvassa näkyvä musta luukku.
Questiinkin miettiny, kai se rakenne kestäs, vaikka jalka-aukkojen välisen kapean kuitulärpäkkeen leikkais pois ja tilalle yhtenäinen levy luukuksi. Helpottas etupään huoltoja ja varsinkin näkemistä sinne keulan sisälle. Vois olla erikseen jalka-aukollinen luukku ja umpinainen.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 592
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: Quattrovelo
No, jos tuo huoltoluukku on isoin parannus mitä piti tehdä,
niin hyvin on suunnittelu onnistunut.
Tuon lisäksi, jotkut ovat lisänneet nokkaan ilmanottoaukon.
Tupla kaasujouset kuomun ylhäällä pitämiseen olen myös nähnyt ja
kuomun kiinni pitämiseen oli joku tehnyt kumiköyden ja koukun sen päähän.
Koukku kiinnittyy reunan kourun alle.
T:Jere
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 643
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo
Taitaa olla ajokauden loppu lähellä. Hiekoitussorat levitetty. Tänään kolme rengasrikkoa 26km matkalla.
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7313
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Quattrovelo
NikoK kirjoitti:Taitaa olla ajokauden loppu lähellä. Hiekoitussorat levitetty. Tänään kolme rengasrikkoa 26km matkalla.
Mikä rengas, koko ja paljonko painetta?
Räntiksessä 50-406 big applet ja hiekoitusaikana max 3,5bar. En tiedä onko hyvä tuuri, mutta ei yhtään rengasrikkoa kolmen(?) hiekoituskauden aikana. Veikkaan, että esimerkiksi 28-406 durano 8bar paineella ei kestä soraa läheskään yhtä hyvin.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 643
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo
44mm Shwalbe Shredda. Painetta kai noin 3bar. Tässä taitaa yhtä paljon vaikuttaa soran laatu kuin rengasvalinta
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7313
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Quattrovelo
NikoK kirjoitti:Tässä taitaa yhtä paljon vaikuttaa soran laatu kuin rengasvalinta
Varmasti vaikuttaa, mutta shreddoissa pistosuoja on 2/6 ja big appleissa 4/6 pistettä schwalben taulukon mukaan.
Re: Quattrovelo
Schwalbe kieltää vertailun luokkien välillä. Ilmeisesti pisteytys on suhteellinen Shredda on offroad ja BIg_Apple touring.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 994
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Quattrovelo
Joo niin oli levitetty omallakin matkalla ja heti puhkesi DF:stäkin. Oli kyllä viimeisen päälle onnistunut sen kiven teroitus, ihan kuin olisi lasin sirpaleeseen ajanut. Contin Contact Speed 28 mm leveänä oli itsellä alla.
Stradassa aikanaan testasin Shreddoja sepelikaudella ja se kokeilu jäi hyvin lyhyeen. Tosin eipä ole itselle tullut vielä sellaista rengasta vastaan, mikä oikeasti pääkaupunkiseudun sepelilaadulla ajoa kestäisi. Suomityresin extreme 294 nastarengas on kestänyt aika hyvin pystypyörässä, mutta ei siihenkään voi täysin luottaa, pari kertaa taisi viime talvena puhjeta noin 3tkm ajoilla.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2023
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: Quattrovelo
NikoK kirjoitti:Tässä taitaa yhtä paljon vaikuttaa soran laatu kuin rengasvalinta
Totta Hiekoitussepelihän vartavasten teroitetaan, jotta se mahdollisimman helposti puhkoisi talvipyöräilijöiden renkaat. Ja näin alkukaudesta uusi sepeli ei ole vielä tylsynyt käytössä vaan on terävimmillään. Kiitos siitä!
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 643
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo
takakeno kirjoitti:No, jos tuo huoltoluukku on isoin parannus mitä piti tehdä,
niin hyvin on suunnittelu onnistunut.
Tuon lisäksi, jotkut ovat lisänneet nokkaan ilmanottoaukon.
Tupla kaasujouset kuomun ylhäällä pitämiseen olen myös nähnyt ja
kuomun kiinni pitämiseen oli joku tehnyt kumiköyden ja koukun sen päähän.
Koukku kiinnittyy reunan kourun alle.
T:Jere
Minäkin olen edelleen hyvin tyytyväinen pyörään. Loppukaudesta on ajot jääneet vähiin selkävaivojen takia, ei liity pyörään. Korjauksia en ole muistaakseni tehnyt muuta kuin yhtä vilkun johdon liitintä hieman putsannut/kiristänyt kun alkoi temppuilla vilkut. Vetopuolelta poistin etummaisen ketjuputken todettuani sen turhaksi sen jälkeen kun kerran tippui ketju ja siinä rytäkässä putki irtosi kiinnikkeistään. Otin sen tien päällä pois ja huomasin ettei sitä edes tarvi. Sillä käyttöä kai vain jos ajaa "lepattavissa" pitkälahkeisissa.
Alussa oli sitä kiemurtelua kovassa sivutuulessa. Kesän mittaan taisi oppia ajamaan kun se ominaisuus on pyörästä hävinnyt... Nyt kulkee aina vakaasti.
Kaasujousen tuplaamiselle en ole tarvetta nähnyt. Kuomun kiinnipitämiseen joku koukkusysteemi olisi varmaan ihan hyvä, mutta toistaiseksi ei ole haitanneet ne muutamat sekunnit mitä tarranauhojen kanssa menee.
Omia virityksiä on lisätakavalo sekä ajovalojen ympärille sisäpuolelle kotelointia ettei valo loista pyörän sisään.
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20