Kinnerit ovat aina silloin tällöin pyörineet mielessä ja olen miettinyt noita värejä. Jos joskus ostaisi kinnerin niin miten ihmeessä sitä osaisi päättää värin? Milloin keksivät pinnan jonka värin voisi muuttaa nappia painamalla? Jos olis vaikka torstaina vihree päivä mutta sunnuntaina olis kivempi olla sininen ?
Läpikuultava vaalea koppa, ja sisälle RGP-ledit.
Sinä teet kopan ja miehesi valaistuksen.
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 03 Helmi 2018, 17:55
Kirjoittaja Premnas
No eipäs tullut mieleen .
Olen ihastellut tuota Quattroveloa, joka vuosi on havaittavissa pientä kinnerikuumetta kyllä...varsinkin sateisina päivinä. Mut edelleen mietityttää nuo eri leveydellä kulkevat etu- ja takakiekot. Lisäksi mietityttää miksei Quattrovelon kyljistä tehty tasaisia vaan kinnerillä on "vyötärö" ja takakiekkokotelot selkeesti esillä kumpareina kinnerin kyljissä. Onko tuossa joku käytännön syy takana vai onko kyse vain esteettisestä seikasta?
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 03 Helmi 2018, 18:44
Kirjoittaja jviirret
Voihan se vähän jäykempi olla noin, mutta ulkonäkö/muotoilu taitaa olla suurin syy. Burana-pillerin muotoisena ei olisi kovin houkuttelevan näköinen. Pulleilla lokasuojilla saa urheilullista ulkonäköä, vaikka kapeiden renkaiden vuoksi ovatkin ihan tarpeettomat.
Jukka
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 03 Helmi 2018, 18:48
Kirjoittaja jori
Premnas kirjoitti:
No eipäs tullut mieleen .
Olen ihastellut tuota Quattroveloa, joka vuosi on havaittavissa pientä kinnerikuumetta kyllä...varsinkin sateisina päivinä. Mut edelleen mietityttää nuo eri leveydellä kulkevat etu- ja takakiekot. Lisäksi mietityttää miksei Quattrovelon kyljistä tehty tasaisia vaan kinnerillä on "vyötärö" ja takakiekkokotelot selkeesti esillä kumpareina kinnerin kyljissä. Onko tuossa joku käytännön syy takana vai onko kyse vain esteettisestä seikasta?
Muotoilijan valinta. Melko paljon tilaa vie etupyörien kääntyvmiseen varattu tila. Paljon kääntyvä etupyörä ei voi olla kovin lähellä kuskin kinttua, jottei kääntyessään siihen raavi. Tästä syystä eturaideväli on aika leveä, vaikka nelipyöräinen voisi kaatumiskriteerin mukaan olla kapeampikin. Kun sitten kahden takapyörän takia joudutaan myös takapäätä leventämään perinteisestä, tulee ensinnä mieleen juuri tuo muoto. Tuollaisiahan ensimmäiset katetut kilpa-autotkin olivat, kunnes muotoilu "kehittyi".
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 04 Helmi 2018, 08:01
Kirjoittaja Vilijami
Tuossa muotoiluesimerkki ilman vyötäröä.
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 04 Helmi 2018, 11:47
Kirjoittaja janx
samuel kirjoitti:
Läpikuultava vaalea koppa, ja sisälle RGP-ledit. Sinä teet kopan ja miehesi valaistuksen.
Tällainen on tehty. En vain saa sen (videon tai) kapineen nimeä nyt päähäni. Se on sellainen puolikkaan muovikuplan näköinen kinneri.
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 04 Helmi 2018, 12:23
Kirjoittaja samuel
janx kirjoitti:
samuel kirjoitti:
Läpikuultava vaalea koppa, ja sisälle RGP-ledit. Sinä teet kopan ja miehesi valaistuksen.
Tällainen on tehty. En vain saa sen (videon tai) kapineen nimeä nyt päähäni. Se on sellainen puolikkaan muovikuplan näköinen kinneri.
Itekkin eti mainosvideota kymmenen minuuttia ennen kirjoittamista.
Se oli joku "mood changing ambient light car" tai vastaava.
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 04 Helmi 2018, 12:23
Kirjoittaja Vilijami
janx kirjoitti:
samuel kirjoitti:
Läpikuultava vaalea koppa, ja sisälle RGP-ledit. Sinä teet kopan ja miehesi valaistuksen.
Tällainen on tehty. En vain saa sen (videon tai) kapineen nimeä nyt päähäni. Se on sellainen puolikkaan muovikuplan näköinen kinneri.
Firefly?
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 04 Helmi 2018, 15:22
Kirjoittaja Premnas
En tiedä tuon käytännöllisyydestä kyllä, mut jostain syystä herättää hienoista hilpeyttä. Sehän näyttää joltain ötökältä. Aika söpö .
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 08 Helmi 2018, 22:00
Kirjoittaja janx
Vilijami kirjoitti:
Firefly?
Mihin minä joutuisinkaan ilman Viljamia. Juuri se.
Tässä vielä hilpeä video:
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 09 Helmi 2018, 00:13
Kirjoittaja kuparinen
Jos tuon päälle joku pimeässä ajaa niin tekee sen tahallaan. Erikoinen vaikutelma liikkuessa kun kuskin jalkojen liike luo varjoja kuoren sisäpintaan. Eikä ole hassumpi tuo korin nostokaan...
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 16 Helmi 2018, 16:01
Kirjoittaja rutunen
kuparinen kirjoitti:
Jos tuon päälle joku pimeässä ajaa niin tekee sen tahallaan. Erikoinen vaikutelma liikkuessa kun kuskin jalkojen liike luo varjoja kuoren sisäpintaan. Eikä ole hassumpi tuo korin nostokaan...
On se siinä mielessä hassu että korkeampi ottaa tuulta enemmän sivusta ja on epävakaa tämän vuoksi. Muistaakseni joku oli täällä foorumilla 2012 tai aiemmin tehnyt kaislikkotuulennopeusmittailua ja sen perusteella m/s kasvoi merkittävästi kun vähän noustiin maan pinnasta ylöspäin.
Re: Quattrovelo
Lähetetty: 16 Helmi 2018, 17:23
Kirjoittaja jooseha
rutunen kirjoitti:
Muistaakseni joku oli täällä foorumilla 2012 tai aiemmin tehnyt kaislikkotuulennopeusmittailua ja sen perusteella m/s kasvoi merkittävästi kun vähän noustiin maan pinnasta ylöspäin.