Pyöräsi kuva

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Salsa kirjoitti:

Kauankohan menee, että oppii ajamaan :mrgreen: vähän pelonsekainen ja innostunut tunne.

Onnea pyörästä, se on ollut mulla 2008-2010. :) Ajamaan oppii jollain tavalla noin viidessä minuutissa- vartissa ja hauskaa ajamisesta tulee parissa päivässä, kun alkaa uskaltamaan kallistaa kunnolla mutkiin. Pitkän ohjainkannattimen kääntelyn vaikutuksen pyörän tasapainoon kun oppii, niin sen jälkeen nopea ajo on tosi nautittavaa. Pari kertaa se voi säikäyttää, ennen kuin sen huomaa.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Nebulus kirjoitti:
Salsa kirjoitti:

Kauankohan menee, että oppii ajamaan :mrgreen: vähän pelonsekainen ja innostunut tunne.

Onnea pyörästä, se on ollut mulla 2008-2010. :) Ajamaan oppii jollain tavalla noin viidessä minuutissa- vartissa ja hauskaa ajamisesta tulee parissa päivässä, kun alkaa uskaltamaan kallistaa kunnolla mutkiin. Pitkän ohjainkannattimen kääntelyn vaikutuksen pyörän tasapainoon kun oppii, niin sen jälkeen nopea ajo on tosi nautittavaa. Pari kertaa se voi säikäyttää, ennen kuin sen huomaa.

Aijaa! Vähänkö huippua :) Näin ne kiertää.

Oon kokeillu azubilla vähän ajella, mutta eniten pelottaa käännökset. Kyllä suoraan aina pääsee.
Ensi talven aikana taidan muokata tota pyörää vielä enemmän itseni näköiseksi, hioa ja maalata rungon pinkiksi jne :mrgreen:

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Wacky kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Onko meillä tässä naisten sarjan ykkönen Nokialla kaikilla matkoilla :wink:

Jukka

Taitaa olla kun premnas ei ole tulossa ja ajaisi varmaan muutenkin katetuissa :wink:
Katsotaan miten Salla innostuu ajamaan kun nyt on alla vähän nopeampi pyörä.
En tiedä kuinka paljon Salla ehtii vielä harjoitella tuolla ajoa kun kampia odotellaan vielä. Ensi vuodeksi vasta taitaa pyörä ehtiä sitten kunnolla kilpa kuosiin, mutta tänä vuonna toivottavasti pääsee edes makuun.

Äläs ny, enpä olekaan niin varma jätänkö väliin..lajitovereiden kohtaamisella on sellanen vaikutus :D . Tosin mulla ei tuota kinneriä enää silloin ole..

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Premnas kirjoitti:
Wacky kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Onko meillä tässä naisten sarjan ykkönen Nokialla kaikilla matkoilla :wink:

Jukka

Taitaa olla kun premnas ei ole tulossa ja ajaisi varmaan muutenkin katetuissa :wink:
Katsotaan miten Salla innostuu ajamaan kun nyt on alla vähän nopeampi pyörä.
En tiedä kuinka paljon Salla ehtii vielä harjoitella tuolla ajoa kun kampia odotellaan vielä. Ensi vuodeksi vasta taitaa pyörä ehtiä sitten kunnolla kilpa kuosiin, mutta tänä vuonna toivottavasti pääsee edes makuun.

Äläs ny, enpä olekaan niin varma jätänkö väliin..lajitovereiden kohtaamisella on sellanen vaikutus :D . Tosin mulla ei tuota kinneriä enää silloin ole..

Mä en ole kovin kilpailuhenkinen :mrgreen: vähän niinkuin se on niin kauan kivaa kunnes se muuttuu vakavaksi :D

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Premnas »

^ Jep, monesti aika samanlainen olo. Ehkä sitä tulee leikittyä jotain urheilijaa mutta tuntuu ettei oma kunto ainakaan ole jo kohta viiden vuoden aikana kohonnut niin paljoa et sillä missään vakavassa pärjäis :roll: . Muistelen myös noita alkuaikoja kun menin ajelemaan kaikki pihakadut läpi ja seikkailin muualla ihan vaan siitä ilosta, että voin eikä persus enää valita :D . Nojailun painotus on ehkä vähän saattanu muuttua mutta silti nuo "tää reitti ei johda mihinkään" -tutkiskelut on nimenomaan parhaimpia nojailuhetkiä joka kerta.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5024
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja tm »

Premnas kirjoitti:

Äläs ny, enpä olekaan niin varma jätänkö väliin..lajitovereiden kohtaamisella on sellanen vaikutus :D . Tosin mulla ei tuota kinneriä enää silloin ole..

Hienoa, ei muuta kuin mukaan nauttimaan kanssanojailijoiden seurasta :D . Liian vakavasti ei radan kiertämistä kannata ottaa, kukin ajelee omaa tahtiaan. Ei tarvitse olla mikään "urheilija" osallistuakseen. Ja mikä sen mukavampaa, jos sattuu löytymään samanvauhtista ajo- ja juttuseuraa, siinä oma pyöräkin tuntuu kulkevan kevyemmin. Näin siis sunnuntain pitemmillä matkoilla, lauantain tunnin ajossa tuskin kauheasti kuulumisia vaihdellaan...

Sori lipsahti mainostuksen puolelle ja ihan väärässä viestiketjussa :oops: .

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Tässäpä meidän talouden kaikki nojapyörät :)

Kuva

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

ärjy
Viestit: 125
Liittynyt: 02 Touko 2014, 20:01
Paikkakunta: joensuu

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja ärjy »

Tässäpä fotoja tosta mun kenottimesta
Kuva
Kuljetus koukku..
Kuva

Kuva
Kylläpäs on luurilla hankalaa.. pitää illasta korjata jos nuo kuvat ei toimi..
Ps: pastorilta lahjoituksena saatu tarakka ei ole vielä paikallaan, viikonloppuna pääsen migin ääreen nii saan kiinnikkeet paikalleen.. kiitos vielä kerran tarakasta!

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja jori »

ärjy kirjoitti:

Tässäpä fotoja tosta mun kenottimesta
...
Ps: pastorilta lahjoituksena saatu tarakka ei ole vielä paikallaan, viikonloppuna pääsen migin ääreen nii saan kiinnikkeet paikalleen.. kiitos vielä kerran tarakasta!

Kuva
Eikös tuollaiseen kannattaisi tavarateline rakentaa etupyörän päälle. Siinä on ylimääräistä tilaa, eikä etupyörälle siirtyvä paino ainakaan pahaksi ole.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

ärjy
Viestit: 125
Liittynyt: 02 Touko 2014, 20:01
Paikkakunta: joensuu

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja ärjy »

Juu, siihen se onkin tulossa, etukiinnike piti katkaista ja jalkoja lyhentää.. joutuu vähän hitsaamaan ennen ku saa paikalleen. Siihen saa myös loksun kiinni niin ei tarvi lätäköitä väistellä..Kuva

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja terppa »

Salsa kirjoitti:

Tässäpä meidän talouden kaikki nojapyörät :)

Kuva

Kaunis näky :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja MikaL »

terppa kirjoitti:

Kaunis näky :)

ja eikö tuosta rivien välistä voi melkein lukea "kinneri" :mrgreen:

MetaPhrastic 2012

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Oi, olisipa itellä tuollanen talli nojaferrareita :D !

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Ja ajatelkaas, jos nuo vielä tekevät pari tenavaa.
Sitten pitää jo satsata laajakuvakameraan, että kaikki mahtuu kuvaan.....

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Stapani kirjoitti:

Ja ajatelkaas, jos nuo vielä tekevät pari tenavaa.
Sitten pitää jo satsata laajakuvakameraan, että kaikki mahtuu kuvaan.....

:mrgreen: Sit pitää alkaa jo miettimään missä pyöriä säilyttää kun taloyhtiön pyörävarastossa tekee jo nytkin tiukkaa :I

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Vastaa Viestiin