Cruzbike
Onkohan tämä ollut näillä sivuilla: http://cruzbike.com/tilting-trike-prototype-testing
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Onkohan tämä ollut näillä sivuilla: http://cruzbike.com/tilting-trike-prototype-testing
irakas kirjoitti:Onkohan tämä ollut näillä sivuilla: http://cruzbike.com/tilting-trike-prototype-testing
Keksiikö joku, mitä ihmeen hyötyä on kahdesta takapyörästä tässä tapauksessa? Triket ovat erikseen.
irakas kirjoitti:irakas kirjoitti:Onkohan tämä ollut näillä sivuilla: http://cruzbike.com/tilting-trike-prototype-testing
Keksiikö joku, mitä ihmeen hyötyä on kahdesta takapyörästä?
Liikkeellelähtö on helpompaa, jos kallistusmekanismi voidaan lukita keskiasentoon.
irakas kirjoitti:irakas kirjoitti:Onkohan tämä ollut näillä sivuilla: http://cruzbike.com/tilting-trike-prototype-testing
Keksiikö joku, mitä ihmeen hyötyä on kahdesta takapyörästä?
Jotkut käyttää kahta etupyörää
Ilman käsiä ajaminen näytti helpolta.
Tuo kampien käyttö, kallistuvassa vaikuttaa aika toimivalta ratkasulta.
PW kirjoitti:irakas kirjoitti:irakas kirjoitti:Onkohan tämä ollut näillä sivuilla: http://cruzbike.com/tilting-trike-prototype-testing
Keksiikö joku, mitä ihmeen hyötyä on kahdesta takapyörästä?
Jotkut käyttää kahta etupyörää
![]()
Ilman käsiä ajaminen näytti helpolta.
Tuo kampien käyttö, kallistuvassa vaikuttaa aika toimivalta ratkasulta.
Sinänsä ei olisi kovinkaan vaikea toteuttaa, mutta minkä vuoksi? Painoakin tulee lisää.
Voishan tuo olla hyvä talvipyörä, pari leveähköä rengasta taakse, ei ehkä vingurtelis urissa - ei tiedä ennenku kokeilee.
irakas kirjoitti:Sinänsä ei olisi kovinkaan vaikea toteuttaa, mutta minkä vuoksi? Painoakin tulee lisää.
Siellä oli luettelo eduista ja maininta että eri ratkaisujen paremmuudesta on loputon väittely
Joo ihmettelin itsekin mitä Parkerit virittelevät... näyttää kuitenkin jotekin toimiman.
Se mitä sain muutamista tuubivideoista selvää niin takanavan tilalle on rakennettu trike/tandem-tyylinen jatkopuomi ja siinä on alkuperäisen taka-akselin (etu) perässä nelikanttikeskiö kampineen ja kammissa on kiinni triken navoilla varustetut etukiekot.
Hommassa on puutteensa. Tässä ei ole lukitusmekanismia kallisteluun mietitty lainkaan, ja ei siitä paljoa apuja saisikaan kun kyseessä on aika korkea nojakki ja kapea takarenkaiden väli. Ja takakiekoissa ei ole minkäänlaisia jarruja ja tuskin niitä tällä mekanismilla saisi edes toimimaan. Nimittäin jos poljinkampeen laittaa jarrusatulan ja kiekkoon levyn, niin pyrkii keskiö kiertymään jarruttaessa joka aiheuttanee kaikenlaista odottamatonta hupia kuskille sitten vaihtelevissa tieolosuhteissa.
Jos tuosta meinaa EU-"katulaillisen" saada tulee uudempien CB:n runkojen levyjarrukorvakot tarpeen, eteen kun joutuu laittamaan sitten sekä vanne- että levyjarrut. Ja toivoa ettei joudu paljoa jarruttelemaan huonommilla pinnoilla...
http://www.hupi.org/HPeJ/0020/0020.html
Teoriaa aiheesta.