Sivu 1/2
Sascha Evo
Lähetetty: 20 Helmi 2015, 15:46
Kirjoittaja samuel
Innostuin ajamaan Tohloppilammikon ympäri pari kertaa ja hampaista meinas paikat irrota.
Tärinän seurauksena parin illan ja muutaman tunnin käpistelyn seurausta:
- nappularenkaat
- joustokeula levyjarrulla
- takaveto
Vielä kun saisi takajouston modailtua, mutta sitä ennen tarttee suojakaasupullo täyttää.
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 20 Helmi 2015, 17:55
Kirjoittaja jori
Vähän epäilyttää tuo paluuketjun reitti takahaarukan ulkopuolelta. 
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 20 Helmi 2015, 18:33
Kirjoittaja samuel
Tällä hetkellä pyörä on sinkula.
Ketju tulee juuri haarukkaa hipoen ja takajarrun väistäen.
Vetopuolella haarukkaputkea tarvitsi vähän rutistella putkitongeilla, ettei ketju ota kiinni.
Jos taittorullia siirtää taaksepäin niin vetopuolella ketju ottaa penkiin, jos taakse niin paluupuolella ketju ottaa kiinni jarruun.
Tämä siis oli pikatesti olemassa olevilla kiinnikkeillä, ilman hitsauksia ja "pakko saada testiajo ennen uimahalliin lähtöä"-metodilla. 
PS: Takarengas on Nokia Fang Comp. Hyvältä kalskahtava nimi ja komeat nappulat.
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 20 Helmi 2015, 18:46
Kirjoittaja jviirret
Eikö vetopuoli mene ilman ohjain rullaa?
Jukka
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 20 Helmi 2015, 19:15
Kirjoittaja samuel
Ei ihan, ottaa kiinni etuhaarukan olkapäähän.
Haarukan yläpuolella näkyy etuveto-version taittoakseli. Siihen mahtuisi pieni rulla
vetopuolen ketjulle, ei vaan ehtinyt penkoa varastoja.
Rullaluistimien laakereita löytyy ja 4mm muovilevyä poskiksi.
Mutta tällä fiilistellään ja mallaillaan, sitten putken taittoon.
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 20 Helmi 2015, 19:59
Kirjoittaja jooseha
Hienosti taipuu takavetoiseksikin. Kesäksi sitten uusi pyörä, kun tämä on kerran "pilattu" 
Mites meinaat takajouston toteuttaa? Tuossa kun ei ole itsestään selvää ratkaisua.
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 20 Helmi 2015, 22:26
Kirjoittaja samuel
Jostain markettitäpäristä on takahaarukka tallessa, tai sitten teen suorista (ovaali)putkista.
Iskari samasta rungosta, ei muuten väliä mutta kunhan halavalla saa osat.
Nazca-tyyppisesti taivutettu runko, tai jotain sinne päin.

Re: Sascha Evo
Lähetetty: 06 Maalis 2015, 09:23
Kirjoittaja samuel
Siirsin keskiötä hiukan taaksepäin ja nyt vetoketju kulkee suorana. No okei, hiukan osuu haarukan olkaan muttei pahasti.
Penkkiä en siirtänyt eli hiukan on jalat koukussa ajaessa.
Takavaihteetkin sain jotenkin toimimaan ( 8-pakka ja 7-vaihtaja)
Paluuketju kulkee TOSI hienosti rullien kautta 
Talven ajamattomuuden jäljilta parin kilsan lenkki vetää hapoille, eli nollatasolta taas lähdetään rakentamaan kisakuntoa Nokialle.
Onneksi voi kohta vaihtaa kesäkumit alle.
Olisiko arvon foorumilaisilla antaa suosituksia kapeille 559-kokoisille kumeille? Nykyiset on 47mm, jos vaikka kapeammilla pääsis lujempaa...
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 06 Maalis 2015, 09:58
Kirjoittaja Pastori
samuel kirjoitti:
Olisiko arvon foorumilaisilla antaa suosituksia kapeille 559-kokoisille kumeille? Nykyiset on 47mm, jos vaikka kapeammilla pääsis lujempaa...
https://www.bike-components.de/en/Schwa ... ll-p25972/
Kojakki alle
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 06 Maalis 2015, 10:55
Kirjoittaja jooseha
Mulla on 35-559 Schwalbe Duranot lenkkipyörässä. Tyytyväinen olen noihin ollut 
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 09 Maalis 2015, 14:40
Kirjoittaja samuel
Ja minä kun olen siinä luulossa ollut että kojakkia on vain 50mm leveänä.
Taidan siis kaljuihin siirtyä.
Hmm, pitäisköhän koko perheen pyörät rengastaa samantien kun 406-kokoakin saa...
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 09 Maalis 2015, 14:49
Kirjoittaja jviirret
Geopyörässä mulla on tommoset:
https://www.bike-components.de/en/Conti ... 15-p40263/ tosin 1-mallia, eli kuvio on sellainen kiemurteleva piiru.
Ei voi valittaa, yhdesti olen keskeltä "kuviota" kaivanut metalli piikin irti kun alkoi ajaessa rapsahtelemaan tietä vasten. Ei ehtinyt sisuskumia puhkaista.
Higracerissa on Kojakit, siihen verrattuna Geopyörä on aavistuksen hitaampi, mutta geopyörä painaa liki 10kg enemmän ja nojakulma on pystympi.
Jukka
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 10 Maalis 2015, 08:58
Kirjoittaja vaaka
Eilen vietin tunteja eri 559 renkaita katsellen, joten puurot ja vellit voivat olla sekaisin. Eikö Schwalbe Marathon Racer paina 390 g? On kai melko kestävä ja selvästi kevyempi, jos etsivän painon muistan oikein. Continental Grand Prix GT on ohuempana 270 ja Grand Prix 250. Onko kenelläkään tietoa, kuinka paljon helpommin Contit puhkeavat ja kuinka kauan ne kestävät? Ihan pätevät vierintävastukset Conteissa on, kun 20 mph vauhdissa yhdessä testissä vaativat noin kolmanneksen vähemmän tehoa vauhdin ylläpitoon kuin Marathon ilman Racer muutosta päätyen parhaimmistoon testatuista renkaista. Tehot vaihtelee paineista riippuen 46 watin paikkeilla. Parhaat olivat 39 paljon leveämmillä ja painavammilla renkailla. Testi lienee Rollerilla tehdyn käsittääkseni, en lukenut kuin taulukkoa, en testimetodia. Conteilla ei tuuli nappaa niin pahasti kiinni, kun ovat niin kapoiset.
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 10 Maalis 2015, 21:04
Kirjoittaja Wacky
Marathon racer ja ihan marathon ovat täysin erilaiset renkaat. Marathon renkaat ovat retkirenkaita ja siten niissä on kestävyys ja pistosuojaus aivan eriluokkaa kuin noissa contin maantierenkaissa joihin vertaat. Contit kestää n. 2000 km, marathon racer n. 5000 km, marathon kestää n. 7000 km
Re: Sascha Evo
Lähetetty: 10 Maalis 2015, 21:34
Kirjoittaja vaaka
Kiittää ja kumartaa. On se vaan kumma, että pystäreillä olen lukenut plussien leveinä kestäneen sadoista kilsoista 15000 asti puhkeamatta. Yleisimmin kuoleman iskiessä jossain 7000-12000 välissä. Ei kaikki kärsi ulkomailla tappajasepelistä.