Erittäin kiinostava projekti, tekis mieli lähteä mukaan jos on mahdollista.
Tuntuis turvalliselta reiteille, jossa on paljon risteyksiä.
-Imi
Erittäin kiinostava projekti, tekis mieli lähteä mukaan jos on mahdollista.
Tuntuis turvalliselta reiteille, jossa on paljon risteyksiä.
-Imi
Giant revive (2012 -> 2022), Nojapyörä.tk CLWB (2013 -> 2015), Radius C4 (2014 -> 2022) TÄH1 flevo (2015 -> 2022)
Samalla vaivalla tehdään molemmille flevot. Rautakin myydään 6m salkona, joten riittää kahteen. Koneistettuja osia voidaan teettää enempikin, jos vaikka joku muukin innostuu. Pastori ja jori oli ainakin jossain määrin innostuneita...
Vilijami kirjoitti:Samalla vaivalla tehdään molemmille flevot. Rautakin myydään 6m salkona, joten riittää kahteen. Koneistettuja osia voidaan teettää enempikin, jos vaikka joku muukin innostuu. Pastori ja jori oli ainakin jossain määrin innostuneita...
Juu. Mä olen valitettavasti kova innostumaan. Mulla on listalla tommoisen mahdollisimman suoralla vedolle oleva pyörä. Flevo on niin sikahieno ja kiinnostava.
Mä olen siis mukana - vaikken lupaa tänä vuonna tätä vielä tehdä
Eihän sitä tiedä saako kukaan tänävuonna flevoa haavetta pidemmälle
Ihmeen vähän Flevoja on Suomessa tehty, vaikka ohjeita ja ideoita on netti pullollaan.
Taitaa kaikki rakentelijat olla semmoisia "propelihattuja" että minkään tekeminen toisen ohjeiden mukaan ei passaa vaan aina pitää räpeltää jotakin ennen näkemätöntä/kokematonta
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Ai! Nyt sattu arkaan paikkaan
Itekki oon koko ajan miettiny, että miten alan tuota parantamaan (pilaamaan?), mutta tuon jukan kommentin myötä päätinkin tehdä justiin ohjeen mukaan
Vilijami kirjoitti:jukan kommentin myötä päätinkin tehdä justiin ohjeen mukaan
No älä, en mäkään oo yhtään pyörää 1:1 mallin mukaan tehnyt, vaikka monessa on geometria apinoitu tehdaspyörästä.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Ihmeen vähän Flevoja on Suomessa tehty, vaikka ohjeita ja ideoita on netti pullollaan.
Nivel varmasti jarruttaa. Piirustuksissa on sellainen joka vaatii sorvin.
Menishän tuo nivel kuulalaakeroitunakin. Niitä on rakennettu täällä ilmankin sorvia.
jooseha kirjoitti:jviirret kirjoitti:Ihmeen vähän Flevoja on Suomessa tehty, vaikka ohjeita ja ideoita on netti pullollaan.
Nivel varmasti jarruttaa. Piirustuksissa on sellainen joka vaatii sorvin.
Etuveto oli pitkään kuitenkin kummajainen ja suoraetuveto vielä enempi - polkeminen vaikuttaa ohjaukseen, vaikea oppia ajamaan ym.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Vilijami kirjoitti:Menishän tuo nivel kuulalaakeroitunakin. Niitä on rakennettu täällä ilmankin sorvia.
Uskosin ett onnistuu, koska pythonissa ja muissa MBB pyörissä on toiminu.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Juu, mulla on semmoinen nivel ja
Pointti olikin että koska se on piirustuksessa, niin piirustuksen tarvitsevat lopettavat siihen. Muut tekee alusta alkaen ilman piirustusta
Niin täydelliset kuin nuo piirustukset onkin, mutta vaativat sorvin tai sitten pitää osata soveltaa juuri hankalimmassa paikassa.
Joo. Tässä kopio siitä:
Pyörittelin 3D-mallia ja ilokseni huomasin etuhaarukan pituuden, nivelkohdan ja kulman olevan kehitelty niin hienosti, ettei joustoliike vaikuta juurikaan jättöön. Tuon jutun voisi helposti tyriäkkin!
Onko muuten ideoita miten tekisi takarenkaille pikakiinnityksen?
Kolmipyöräisen saa laitettua auton vetokoukkuun kiinnitettävään pyöränkuljetustelineeseen, kun siirtää taka-akselin toiseen laitaan. Taka-akselin kiinnitykseenkin olisi tämän vuoksi hyvä olla pikalukitus.
Jukalla oli joskus hyvä idea tuosta pyörän kuljetustelineestä. Sen voi hitsata suoraan pyörän runkoon kiinni. Siten ei tarvi edes telinettä. Nostaa vaan pyörän koukkuun