TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja jori »

Hieno!
Miten on takalokasuojien laita. Onko kiekot riittävän leveällä, ettei tarvitse, kun kura suihkii ohi, vai tuleeko sivutuulella naamalle. Etulokari sinulla näyttääkin olevan. -Tuli vain mieleen, kun tuonne ulos katselin. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Imi
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:15
Paikkakunta: Kempele

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja Imi »

Ensin pitää tehdä levyjarrukiinikkeet. Siihen sitten vois laittaa jonkulaiset tadpoletyyppiset lokarit. Ei ole vielä tärkeätä, kun en tolla pääse kovin lujaa. Sateella mulla on sitten Radius käytössä. Hanskoja toi varmaan sotkee pahiten, kun ne on suoraan 10cm renkaan edessä.
-Imi

Giant revive (2012 -> 2022), Nojapyörä.tk CLWB (2013 -> 2015), Radius C4 (2014 -> 2022) TÄH1 flevo (2015 -> 2022)

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Nyt kun kavensin omastani raideleveyden 405 milliin, niin tuli mieleen, että voisihan takarenkaiden etupuolelle tehdä pulttikiinnitteisen poikittaispalkin johon saisi bmx- tai maantiejarrut yhden pultin kiinnityksellä. Oisko Imi tämä helpompi (=halvempi) toteuttaa sullekin? Vai kärsiikö ulkonäkö liikaa?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja jori »

Vielä mahtuu salkku takapyörien väliin ja tuohon samaan rautaan saa myös lokasuojat kiinni. :D

Viimeksi muokannut jori, 30 Kesä 2015, 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jori kirjoitti:

Vielä mahtuu salkku väliin ja samaan rautaan saa myös lokasuojat kiinni. :D

Niimpä sais lokaritkin kiinni. Pitäänee vaihtaa businesslookkiin ja käydä pyörälenkit nahkasalkku renkaiden välissä ja musta puku päällä :mrgreen:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tulipa imin pyörästä niinku tehtaassa tehty.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Imi
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:15
Paikkakunta: Kempele

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja Imi »

Kavennus ja palkki maantiejarrua varten ois aika hyvä idea. Mahtuis ovistakin helpommin.
Toinen kehitysidea ois laittaa depron levytys kiekkoihin, ei tulisi liikaa painoa, 120g/m2.

Työmatka takana, ei tullut kuin 1km/h hitaampi lenkki kuin kakspyöräisellä, ajoin normaalilla 130bpm keskisykkeellä.
Valitettavasti alamäet pelottaa ajaa vielä täydellä nopeudella, enkä tohi ajaa ilman käsiä.
Jokainen matka tuntuu helpommalta, toivottavasti totun tähän sen verran että pystyn ajaa myös talven yli.
-Imi

Giant revive (2012 -> 2022), Nojapyörä.tk CLWB (2013 -> 2015), Radius C4 (2014 -> 2022) TÄH1 flevo (2015 -> 2022)

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ihan varmasti totut! Vauhdin pelko hälvenee kilsojen myötä. Itelläki eka 300km tuntu koko ajan siltä, ettei tästä tuu yhtään mitään. Nyt tuntuu vaikealta enään 1/4 lenkistä :D Sama homma oli Papan Jopon kans, eka 300km olin varma, että täysin epäonnistunut peli. Ja 1000km vaatii varmasti tämä flevokin, että ajaminen sujuu ajattelematta jokaista kehon liikettä.

Kiekkojen levytys kiinnostas muakin!

Avatar
Imi
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:15
Paikkakunta: Kempele

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja Imi »

Miäpä rupean tekemään levytyskokeita illalla, 2 vaihtoaehtoista väriä löytyy, harmaa tai valkoista.

Viljami, oisko sulla matskua yksirenkaiseen taka-akseliin? Kiinnostais tehdä myös sellainen.

-Imi

Giant revive (2012 -> 2022), Nojapyörä.tk CLWB (2013 -> 2015), Radius C4 (2014 -> 2022) TÄH1 flevo (2015 -> 2022)

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ei oo ku pikkupätkä. Pitää hommata lisää tuota 40x40 huonekaluputkea. Yksirenkainen perä tulee kokonaan uusi ohjausnivelestä taaksepäin. Taitaa tarvita haarukkaputkea lisäksi? Tai jos tekee vanhemman ohjeen yksipuoleisen haarukan, niin 40x40 käy siihenkin.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Kävin tänään testaamassa mäennousukykyä ajatuksen kanssa. 42 piikkisellä etulehdellä nämä Oulun mäet (=lähinnä alikulkutunneleita) nousevat kyllä, kunhan ei päästä vauhtia tippumaan alle hölkkävauhdin. Jos nopeus laskee tämän alle ja joutuu vaihtamaan pienemmille 32 ja 22 lehdille, ei meno muutu yhtään keveämmäksi vaan vain hitaammaksi. Tämä on kummallinen ilmiö? LWB tadpolessa meno kevenee selvästi pienemmillä etulehdillä. :?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja jori »

Vilijami kirjoitti:

Kävin tänään testaamassa mäennousukykyä ajatuksen kanssa. 42 piikkisellä etulehdellä nämä Oulun mäet (=lähinnä alikulkutunneleita) nousevat kyllä, kunhan ei päästä vauhtia tippumaan alle hölkkävauhdin. Jos nopeus laskee tämän alle ja joutuu vaihtamaan pienemmille 32 ja 22 lehdille, ei meno muutu yhtään keveämmäksi vaan vain hitaammaksi. Tämä on kummallinen ilmiö? LWB tadpolessa meno kevenee selvästi pienemmillä etulehdillä. :?

Johtuu siitä, että kaksipyöräisellä ja varsinkin runko-ohjatulla sellaisella hitaassa vauhdissa iso osa työstä tulee pystyssä pysyttelemisestä. Tuohan ei varsinaisesti ole kaksipyöräinen, mutta ajo kaatuvalla keulalla muistuttaa melko lailla sitä. Mitäst tuosta. Ajat vauhdilla ylämäet ja huilaat mäen päällä, kuten nojapyörällä kuuluukin. Hidas sitkuttaminen ylämäkeen vie vain hermot. :twisted:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Vilijami kirjoitti:

Polkimet ovat pari senttiä liian lähellä. Ketju on suurimmalla vaihteella puolenmillin päässä haarukasta. Miten ratkaisen ongelman? Pidemmät kammet? :shock: Taittopyörä? Jatkan etupuomia taitoskohdasta, jolloin jättö nollautuu? Isommat ketjupyörät poljinkeskiöön? Harmittavan vähästä on kiinni :evil:

No isommalla 52 hampaisella etulehdellä saisin polkimet tarpeeksi eteen. Pärjäisin pelkästään yhdellä etulehdellä, jos vaihtaisin MegaRange vapaarattaan. Mutta siinä on isoin 34 piikkinen ja seuraava 24, mikä on aika loikkaus. Vakiovapaarattaassa isoin on 28, joka olisi oikein sopiva tuohon väliin. 16 tai 22 rattaan voisi jättää välistä pois. Eli vakio on 14-16-18-20-22-24-28 ja mega on 14-16-18-20-22-24-34. Lopputulemaksi haluaisin 14-16-18-20-24-28-34 tai 14-18-20-22-24-28-34. Onnistuuko tämä homma? Onko kukaan purkanut vapaarattaan hammaspakkaa?

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Mua taas harmittaa ettei tuollaisia pakkoja saa kuin tuon kierteisen Megarangen. Saisi "vararenkaan" niihin jyrkimpiin mäkiin.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Saa niitä kasettinakin!

Vastaa Viestiin