O: Fujin SL1
Oliskohan näitä kellään myytäväksi asti?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Oliskohan näitä kellään myytäväksi asti?
Noilla ainakin.
http://www.challengebikes.com/fujinsl_detail.php
Taitaa olla kotomaassa aika vähän noita. Yllättävästi yksi yksilö on nyt tainnut kierrellä parillakin kuskilla.
Oukei.
Kyseisestä paikasta en ole saanut lainkaan vastausta. Elanin mukaan sl2:ää ei enää saa.
Yksi linkki olisi Sl2:een, mutta katsotaan
Eikun siis SL 1:sta ei enää oikein saa
Ligfiets.netissä on aika usein käytettyjä Fujineja myynnissä. Ja muilta Hollanin sivuilta kannattaa myös kattella.
Pitää katsella. Alkaa vaan kuume olemaan kova Mutta jos pitäis tunteet aisoissa...
Tapion Ä:n Fujinia pääsen alustavan tiedon mukaan ihmettelemään Varkaudessa jossakin välissä
Anteeksi OT, mutta...
Mulle päätyi yksi suomen Fujineista. Se on ollut ainakin 2:lla omistajalla ennen mua ja ymmärtääkseni aloittanut matkansa SL-2:na. Siitä on jäljellä hiilaripenkki. Keula ja puomi on vaihtuneet alumiinisiin.
Mutta ei ole myynnissä, kun just vasta olen sillä ajoharjoitukset aloittanut.
Mutta joo, sorry OT. Sanoinpa nyt silti, kun asiaa tuolla jo sivuttiin.
Mitä olet tykännyt kyseisestä laitteesta?
Itse asiassa tiedossa olisi "kuin uusi" sl-2 versio 2000,00 eurolla. Mitä olette mieltä hinnasta?
jounisi kirjoitti:Mitä olet tykännyt kyseisestä laitteesta?
Olen pitänyt pienesti päiväkirjaa täällä, eli sieltä voi joitain mietteitä lueskella.: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=18&t=3946
Pyörä on mun ensimmäinen 2-pyöräinen nojapyörä, eli ajaminen on vielä opettelua. Vasta ensimmäinen 100km on ylitetty, joten kokemusta ei ole vielä kovin paljoa. Lisäksi säädin penkin heti mahdollisimman alas, mikä taitaa olla tasapainon kannalta haastavin, mutta kun niin haluan oppia ajamaan, niin sillä heti liikkeelle.
Pyörä on kevyt ja voima tuntuu siirtyvän takapyörään tehokkaasti. Keveys tuntuu varsinkin mäkien nousussa, jotka kiipeää ihan toiseen malliin, kuin painavammalla trikellä. Aerodynamiikka tuntuu lisäksi varsinkin vastatuulessa ja alamäissä pitää vielä jarruttaa, kun alkaa hirvittään. Oon uskaltanut ajaa pyörällä n. 45km/h maksimit ja jos siihen laittaisi vielä lisää voimaa päälle, niin tuntuu siltä, että 50km/h menee kevyesti rikki. Noh, sen näkee sitten, kun ajataito on sillä tasolla, että uskaltaa runtata täysiä kevyessä alamäessä.
Jos olet webistä lueskellut arvosteluja, niin olet varmaan huomannut, että ne ovat lähinnä ylistäviä. Niiden pohjalta mäkin innostuin, kun Fujin tuli tarjolle. Olin laittanut ostoilmoituksen tänne Low Racereista, mutta kylläkin short listannut siihen Fujinin yhtenä mahdollisena.
jounisi kirjoitti:Itse asiassa tiedossa olisi "kuin uusi" sl-2 versio 2000,00 eurolla. Mitä olette mieltä hinnasta?
Oma pyöräni on jo kohtuu vanha ja siinä on osumia siellä täällä. Hintaa oli n. puolet tuosta. Jos tuo "kuin uusi" pitää hyvin paikkaansa, niin vastaavaa voi olla haastava löytää ainakaan merkittävästi halvemmalla. Mutta en ole asiantuntija, joten tämä nyt on vaan oma arvaukseni. Kannattaa käydä katsomassa, jos mahdollista. Ehkä lähdet pyörän kanssa kotiin.
http://www.ligfiets.net/advertisement/1 ... in-sl.html
Tuommonen, ei oo mitään numeroo laitettu. Mikä noilla numeroilla on ero sl1 -sl2?
Laitoin eilen omistajalle postia ja soitinkin perään.
Miellyttävä naishenkilö. Lupasi laittaa kuvia.
Katsotaan onnistuuko kaupat. Ei ole kuulunut mitään.
PW kirjoitti:Mikä noilla numeroilla on ero sl1 -sl2?
SL2:ssa on puomi, etuhaarukka ja penkki hiilikuidusta, eli se on vähän 1:stä kevyempi. SL1:ssä osat on alumiinia.
Onnea jounisille kaupantekoon!!
Kiitoksia!
Naiselle sopii myydä pyörä ulkomaille, mutta lähetyksestä ei vielä osaa sanoa. Täytyy kahlailla vanhoja posteja muiden kokemuksista ja optioista.
Toivottavasti ei montaa satasta maksaisi nuo lähetyskulut.
Vapaata käännöstä:
CHALLENGE Fujin SL red, medium seat, triple for 30-39-52 blades, gears 12-23, Sram 9 speed, narrow upper handlebar, carbon fork.
Ainakin hiilarihaarukka pyörässä pitäisi olla. Vielä arvelluttaa medium istuin 177cm:lle? Kuvia odotellessa.
Toivottavasti kaupat onnistuu!
Halpalento alas Eurooppaan ja polkemalla ylämäkeen takasin
SL2:ssa on erona SL1:een vain se että penkki on hiilikuitua, muut asiat kuten puomi ja haarukka ovat valittavissa molempiin malleihin uutta pyörää tilatessa. Itse ajelen SL1:llä "tweener" ohjaustangolla ja on paras pyörä jonka olen omistanut, eikä ole liian matala esim kaupungilla ajoon. Muista varmistaa kuvista että toi ilmoitettu SL1 on myös SL1 eikä jousitettu tour malli joka on yleensä paljon halvempi. (kuvissa pitäisi myös näkyä kirjaimet "SL" fujin tekstin vieressä).
SL1 tulee vain yhden penkkikoon kanssa, itse olen 183 ja sopii hyvin. Penkki on mukava ja tuuletusaukkojen ansiosta ei selkä hikoile juurikaan.
ja mitä tulee tuohon kuin uuteen 2000 euron SL2:een niin kannattaa verrata noita molempia ja kysyä alennusta esim 10-15% sl2:sta. Voi olla että tuossa SL2:ssa on esim paremmat komponentit ja on muutenkin kalliimpi malli, eli muutamien satasten lisääminen hintaan voi olla sen arvoista. Voit laittaa kuvan tänne tosta SL1:stä, olisi mielenkiintoista nähdä se.