Sivu 1/1

DF XLR

Lähetetty: 18 Huhti 2015, 10:05
Kirjoittaja PW

http://www.velomobilforum.de/forum/inde ... sse.41065/
Saksan foorumilla tuommonen keskustelu, (ei tarttunu saksankieli miuhun lukiossa) eikä tuosta googlestakaan oikeen apua ole.

Tarkottaakohan XLR-malli kuvanmukaista, jossa mm. kiekkojen aukot peitetty? Kovasti on vauhtipainotteista suunnittelu.


Re: DF XLR

Lähetetty: 18 Huhti 2015, 10:26
Kirjoittaja jori

Pannaan vähän isompi kuva, niin ei tarvitse tihrustaa.
Kuva


Re: DF XLR

Lähetetty: 18 Huhti 2015, 10:32
Kirjoittaja PW

Sen verran olin kieltä ymmärtävinäni, ett DF malli olis DFXL mallia hitaampi :? kö?


Re: DF XLR

Lähetetty: 18 Huhti 2015, 19:17
Kirjoittaja Wacky
PW kirjoitti:

Sen verran olin kieltä ymmärtävinäni, ett DF malli olis DFXL mallia hitaampi :? kö?

Tuo käännös on epäluotettava. Muista että noi koneelliset käännökset voi olla vähän mitä sattuu.
En näkis että että tavallinen DF XL olis millään nopeampi kuin tavallinen DF, mutta noilla eturenkaiden peitteillä ihan varmasti. Isommassa XLässä on lähes varmasti aavistuksen isompi ilmanvastus koska on kookkampi.


Re: DF XLR

Lähetetty: 18 Huhti 2015, 20:12
Kirjoittaja PW
Wacky kirjoitti:
PW kirjoitti:

Sen verran olin kieltä ymmärtävinäni, ett DF malli olis DFXL mallia hitaampi :? kö?

Tuo käännös on epäluotettava. Muista että noi koneelliset käännökset voi olla vähän mitä sattuu.
En näkis että että tavallinen DF XL olis millään nopeampi kuin tavallinen DF, mutta noilla eturenkaiden peitteillä ihan varmasti. Isommassa XLässä on lähes varmasti aavistuksen isompi ilmanvastus koska on kookkampi.

Joo, käännös on todella epäluotettava koska itse sen käänsin, todella huonolla 3vuoden "lukio-opiskelulla" ;) Mutta tästä lauseesta sen näin ymmärsin "Das Df ist etwas langsamer als das Xl." , kyseisen ketjun 1. viestistä irrotettu lause. Ittekin tuota ihmettelin miten isompi voi olla nopeempi, miten lie mitattu?


Re: DF XLR

Lähetetty: 18 Huhti 2015, 20:13
Kirjoittaja TMS

Kyllä mäkin ymmärsin asian niin että jostain kumman syystä DF XL olisi Daniel Fennin mittauksisa kulkenut hieman kovempaa samalla teholla kuin tavallinen DF. Mutta kun en itsekään saksaa ymmärrä, niin varma en ole. Jossain tuolla saksan foorumilla Daniel ilmoitti tarkat lukematkin, mutta en niitä tähän hätään löytänyt. Kyseessä oli kuitenkin hyvin pieni ero.

Tässä muuten hurjastelua tuolla DF:llä johon on teippailtu nuo pyöräkatteet, taakse lisäkate ja sitten visiirillinen aukkokate: ja tuossa toinen video jossa kylläkin alkuvauhdit otetaan isossa mäessä:

Tuntuisi siis kulkevan aika liukkaasti. Luinkohan jostain että 105 W vaaditaan 50 km/h vauhtiin ja 350 W 85 km/h vauhtiin.


Re: DF XLR

Lähetetty: 19 Huhti 2015, 07:59
Kirjoittaja Saukki

Täällä oli jotain noista nopeuksista:

http://velomobileobserver.blogspot.fi/2 ... eason.html


Re: DF XLR

Lähetetty: 19 Huhti 2015, 16:26
Kirjoittaja vaaka

On niin julmia teholuvut per nopeusväittämät, että haluaisin monta riippumatonta vahvistusta. Pieterin sivuilla oli 34 km/h @ 100 W väittämä kinnereille, jonka yli tuo menee heittämällä. Gerry Pease kirjoitti artikkelin, jonka mukaan Varna Diablo menee noin 48 kilsaa tunnissa 100 W teholla ja 105 W epätarkasta graafista katsoen on karkeasti 50 km/h, joten tässä olisi kiinni teipattuun työntämällä startattavaan kaksipyöräiseen verrattuna noin yhtä nopea väline kolmella renkaalla väittämän mukaan. Huima suoritus, jos totta, joten osoitteeksi Battle Mountain ja ainakin kolmipyöräisten nopeusennätys haltuun, jos ei overall enkkakin. Ei ehkä tasaisessa maastossa tarvitsisi sähköjä avuksi ajakseen normaalisti autolla tehtäviä pituuksia päivässä. Esim. 12 h @ 105 W on monelle mahdollista ja jos pääsisi ajamaan ilman olosuhteiden häirintää, ei tuo teho kaikkia rajoittaisi, joten päiväetenemä olisi monille saavutettavissa oleva 600 km. Suomi päästä päähän 2 pv pyörällä. Ei paha. Ja jos kunto riittää ja on hätäinen, 1700 km 20 h @ 350 W olisi jo urheilijamainen sjuoritus :-D Voi välttää joitain pahimmin liikennöityjä reittejäkin noilla lisäkilsoilla Suomen päästä päähän ajamalla. Jos vaikka 4 h varaa valoihin ja ruuhkiin sekä pieniin nopeusrajoituksiin. Halukkaita? Mikähän se Suomen enkka pyörällä päästä päähän olikaan lyhyimmältä kestolta?


Re: DF XLR

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 09:19
Kirjoittaja Velonautti

Pitää muistaa suurin osa videoista ja velomobiilin hurjista vauhdeista on kuvattu alamäkeen, hyvin kulkee :D .Ylämäkeen 5% sitten mennään 150 W tehoilla 9km/h samaa vauhtia kuin "mummopyörällä" :( .Suomi halki ajoi sen alhaalta ylöspäin tai ylhäältä alaspäin niin ylämäkiä riittää satoja kilometrejä,se syö vauhtia ja miestä.
Muistelen ,että joku triathlonisti olisi ajanut Suomen halki pystypyörällä jotain 75 h. Alle 3vrk ei ole ajettu ?