Spezi satoa
Tuommonen löyty saksan foorumiltahttp://www.velomobilforum.de/forum/index.php?t ... 674/page-8 Spezi 2015 ketjusta. Etuveto nuijapää ja takaohjaus. Ihmettelen vaan miks ohjaussauvasta lähtee myös eteen tanko?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tuommonen löyty saksan foorumiltahttp://www.velomobilforum.de/forum/index.php?t ... 674/page-8 Spezi 2015 ketjusta. Etuveto nuijapää ja takaohjaus. Ihmettelen vaan miks ohjaussauvasta lähtee myös eteen tanko?
Voisko tuo edessä oleva punnus olla jonkin sortin vakain/stabilaattori, jonka tarkoitus on hidastaa nopeita ohjausliikkeitä? Tiedä sitten kuinka toimii...
tm kirjoitti:Voisko tuo edessä oleva punnus olla jonkin sortin vakain/stabilaattori, jonka tarkoitus on hidastaa nopeita ohjausliikkeitä? Tiedä sitten kuinka toimii...
Jos, niin aikapaljon rautaa siihen on hukattu Kuminauhalla olis ehkä...
PW kirjoitti:...Jos, niin aikapaljon rautaa siihen on hukattu
Kuminauhalla olis ehkä...
Paljon rautaa = massan hitaus .
Pistätkö linkin niin pääsee kurkkaamaan lähdettä
jooseha kirjoitti:Pistätkö linkin niin pääsee kurkkaamaan lähdettä
Linkki lisätty.
Ymmärrykseni yli menee tämäkin http://www.velomobilforum.de/forum/inde ... 674/page-8
Ranskalainen kaunotar
tm kirjoitti:Voisko tuo edessä oleva punnus olla jonkin sortin vakain/stabilaattori, jonka tarkoitus on hidastaa nopeita ohjausliikkeitä? Tiedä sitten kuinka toimii...
Sehän se on. Ei sen tarkoitus ole hidastaa ohjausta, vaan tuottaa takapyörälle keskipakovoimasta riippuva oikaisumomentti, kuten etuvetoisessa jätöllisessä ohjauksessa on luonnostaan. Tuon voi tehdä noin, tai monella muulla tavalla, mutta siitä ei pääse eroon, että suoraan on vaikea ajaa takaohjatulla. Jokainen ohjausliike, jolla korjataan suuntaa, siirtää ensin painopistettä väärään suuntaan ja sitten takaisin. Merisairaaksi tulee takaohjatulla.
Hyvä pelihän tuo muuten on ja tuo on tulevaisuuden kinnerien rakenne. Vasen eturengas vetää ja tarpeen vaatiessa myös oikea eturengas. Molemmat eturenkaat ohjaavat suunnanpito-ohjausta noin asteen liikkeillä ja ketteryysohjaus on takana. Eturenkaat voivat olla suuremmat, kun eivät käänny kuin hitusen ja ne voi kattaa molemmin puolin samasta syystä. Takapyörä voi olla pieni, kun siellä on vain vähän painoa, eikä vetoa, joten sille on helppo toteuttaa suuria kääntökulmia ja saada aikaan ketterä kulkine. Polkimet vaativat kampiakselin, muuten tuo on yksinkertainen. Se suunnanpito-ohjausmekanismi etupyörille on vielä vähän kesken, mutta tekeillä.
Sitähän mie jäin kattelemaan jos tuos etukiekotkin kääntys. Eivät oo foorumia lukeneet, oikeeta
http://www.velomobilforum.de/forum/inde ... 674/page-6
Harald Winkler tuunannu kinneriään tai joku kopsannu mallin - kompakti.
PW kirjoitti:Harald Winkler tuunannu kinneriään tai joku kopsannu mallin - kompakti.
Käyny itelläki mielessä tuon tyyppinen kinnerin rakenne. Mitenkä se onkin noin pienen näkönen, onko normaalimittaselle kuskille?
Siinä ei ole tyhjää tilaa älyttömästi toisin kuin noissa kaupallisissa, jotka ovat vieressä.
tm kirjoitti:Voisko tuo edessä oleva punnus olla jonkin sortin vakain/stabilaattori, jonka tarkoitus on hidastaa nopeita ohjausliikkeitä? Tiedä sitten kuinka toimii...
Videoesittely. Harmi vain että on saksaksi
Syväri kirjoitti:PW kirjoitti:Harald Winkler tuunannu kinneriään tai joku kopsannu mallin - kompakti.
Käyny itelläki mielessä tuon tyyppinen kinnerin rakenne. Mitenkä se onkin noin pienen näkönen, onko normaalimittaselle kuskille?
Lyhyt se on sen vuoksi että takarengas ei ole kuskin takana vaan sivuilla. Keula taas näyttää lyhyeltä kun pieni(16") eturengas on korin ulkopuolella.
Matala se on siksi että siinä ei ole lattiaa ja kammet ovat lyhyet, eli polvet ei käy polkiessa niin korkealla.
Kapea se on siksi että korin sisällä olevat renkaat ei tarvi kääntymistilaa.
Jukka