Pitäs päästä Helsinkiin julkisilla tänään - Onnibussilla pääsis edullisesti. Onko tietoa, saako lipun autosta - samaan 9,- hintaan ku netistä? Firman sivuilta en saa selvää?
Onnibussi
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Onnibussi
Olen ymmärtänyt ettei sais, mutta en ole varma
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Re: Onnibussi
Kymmenen useimmin kysytyn kysymyksen listalla viimeisenä: Voinko ostaa lipun kuljettajalta?
Vastaus: Kyllä voi, mutta vain jos autossa on tilaa. Maksutapoina käyvät ainoastaan pankki- ja luottokortit. Kuljettajalta ostettaessa lipun hinta on kalliimpi kuin etukäteen verkkokaupasta ostettuna.
Kysymyksiä ja varsinkin vastauksia lukiessa ajatus lähtee kyllä väkisinkin laukkaamaan:
K: Voinko ottaa polkupyörän matkatavaraksi?
V: Emme voi hyväksyä normaalia polkupyörää matkatavaraksi. Kokoon taitettavan pyörän siihen sopivassa kuljetuslaukussa voi ottaa matkatavaraksi. Näin se ei vahingoita muita matkatavaroita.
Entä jos on epänormaali polkupyörä? Käykö tehdasnojapyörä sellaiseksi vai pitääkö olla omavalmiste?
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
Re: Onnibussi
Kiitos, vastauksista - mitä vikaa on vanhassa hyvässä keksinnössä, käteinen raha? Pitäköön tunkkinsa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Onnibussi
PW kirjoitti:Kiitos, vastauksista - mitä vikaa on vanhassa hyvässä keksinnössä, käteinen raha?
Kun autossa ei ole rahaa, ei kukaan yritä ryöstää niitä. Parantaa kuljettajan työturvallisuutta.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Onnibussi
Ilmeisesti liiketoiminta perustuu myös kohtalaisen paljon ns. SAS-logiikkaan. Jos etukäteen varattuja paikkoja ei ole riittävästi, matka peruuntuu "teknisen syyn vuoksi" ja matkustajat etsivät itse korvaavan yhteyden.
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
Re: Onnibussi
kuljettajalta tuskin kannattaa muutenkaan ostaa , yleensä hinta on ainakin jotain 5 e kalliimpi.onhan esim. prepaid luottokorttejakin myynnissä, tosin en tiedä kelpaako ne netissä mutta luulisi että kelpais
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12 Marras 2015, 07:37
Re: Onnibussi
Hopea kirjoitti:Ilmeisesti liiketoiminta perustuu myös kohtalaisen paljon ns. SAS-logiikkaan. Jos etukäteen varattuja paikkoja ei ole riittävästi, matka peruuntuu "teknisen syyn vuoksi" ja matkustajat etsivät itse korvaavan yhteyden.
En ole kyllä tämmöiseen törmännyt koskaan Onnibussilta lippuja varatessa. Kuljen jonkin verran Turku-Pori-väliä Onnibusseilla. Ja sehän on ainakin tähän asti toiminut niin, että bussi lähtee aamulla Turusta ja ajaa Poriin, sama bussi lähtee Turkuun ja sitten taas Poriin. Kuljettajaa vaan vaihdetaan jossain kohtaa. Tosin nyt en enää tiedä, kun alkoivat kulkea samalla bussilla vielä Helsinkiin asti, mutta eiköhän joku samanlainen kuvio siinäkin ole - useampi bussi vaan.
Re: Onnibussi
Onnibussin ja sen tytäryhtiön superbussin logiikka on ajaa vain kannattavat vuorot eli jättää tyhjänä kulkevat bussivuorot ajamatta eli bussiaikataulut laaditaan sen mukaan milloin on kulkijoita. Onnibussin tytäryhtiö superbuss lopetti virossa tästä syystä kun ajolupamyöntäjä vaati ajamaan myös kannattamattomia vuoroja.eli ajankohtina jolloin kyydissä on vain vähän matkustajia.Virossa on joku bussimafia tai ainakin bussiyhtiöt on yhden suvun hallussa joka pelaa kilpailijaa ulos vaikka superbuss voitti oikeudessa.Kun kuljet lähes tyhjässä bussissa niin sen vuoron ajaminen nostaa muiden kannattavien vuorojen hintaa.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Onnibussi
ki kirjoitti:Onnibussin ja sen tytäryhtiön superbussin logiikka on ajaa vain kannattavat vuorot eli jättää tyhjänä kulkevat bussivuorot ajamatta eli bussiaikataulut laaditaan sen mukaan milloin on kulkijoita. Onnibussin tytäryhtiö superbuss lopetti virossa tästä syystä kun ajolupamyöntäjä vaati ajamaan myös kannattamattomia vuoroja.eli ajankohtina jolloin kyydissä on vain vähän matkustajia.Virossa on joku bussimafia tai ainakin bussiyhtiöt on yhden suvun hallussa joka pelaa kilpailijaa ulos vaikka superbuss voitti oikeudessa.Kun kuljet lähes tyhjässä bussissa niin sen vuoron ajaminen nostaa muiden kannattavien vuorojen hintaa.
Eihän tuo Onnibussiperiaate mitenkään täysin yllättävä aikataulujen suhteen ole. Vuoroja tarjotaan aikoihin, joihin oletetaan väkeä kertyvän. Kun liput ostetaan etukäteen, voi varsin turvallisesti päättää kannattaako joku vuoro ajaa, kun etukäteen jo tietää, onko matkustajia. Vähän tilaustaksin tapaan toimii siis Onnibussi-idea ja hämmentävän paljon laskee hintoja.
ED: Tuli mieleen, että se käteisellämyyntikielteisyys lienee vuorojen peruuttamisen helpottaminen. Helpompi palauttaa rahat, jos kannattavuusraja matkustajien lukumäärässä ei ylitykään. Jättää vain vuoron kokonaan ajamatta ja palauttaa rahat suoraan tilille.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Onnibussi
jori kirjoitti:ki kirjoitti:Onnibussin ja sen tytäryhtiön superbussin logiikka on ajaa vain kannattavat vuorot eli jättää tyhjänä kulkevat bussivuorot ajamatta eli bussiaikataulut laaditaan sen mukaan milloin on kulkijoita. Onnibussin tytäryhtiö superbuss lopetti virossa tästä syystä kun ajolupamyöntäjä vaati ajamaan myös kannattamattomia vuoroja.eli ajankohtina jolloin kyydissä on vain vähän matkustajia.Virossa on joku bussimafia tai ainakin bussiyhtiöt on yhden suvun hallussa joka pelaa kilpailijaa ulos vaikka superbuss voitti oikeudessa.Kun kuljet lähes tyhjässä bussissa niin sen vuoron ajaminen nostaa muiden kannattavien vuorojen hintaa.
Eihän tuo Onnibussiperiaate mitenkään täysin yllättävä aikataulujen suhteen ole. Vuoroja tarjotaan aikoihin, joihin oletetaan väkeä kertyvän. Kun liput ostetaan etukäteen, voi varsin turvallisesti päättää kannattaako joku vuoro ajaa, kun etukäteen jo tietää, onko matkustajia. Vähän tilaustaksin tapaan toimii siis Onnibussi-idea ja hämmentävän paljon laskee hintoja.
ED: Tuli mieleen, että se käteisellämyyntikielteisyys lienee vuorojen peruuttamisen helpottaminen. Helpompi palauttaa rahat, jos kannattavuusraja matkustajien lukumäärässä ei ylitykään. Jättää vain vuoron kokonaan ajamatta ja palauttaa rahat suoraan tilille.
On kyllä hämmentävää.Onhan se selvä että noilla hinnoilla täytyy olla kulut minimoitu.
kilpailijalla ecolines illa saa maksaa käteisellä jos on tasaraha.Kortilla ei voinut maksaa.Älypuhelimella netissä voi maksaa vähän ennen lähtöä myös.Älytöntä on se että nyt ei ole vuoroja suoraan satamasta.Satama on tallinnan taksien tärkein taksitolppa kuulemma. Luulisi että olisi bussienkin tärkeä pysäkki , ei kaikki voi omalla autolla mennä.Henkilöautollakin on halvempi mennä kuin esim junalla jos on viisi ihmistä autossa.Tappiollisissa vuoroissa voi olla vain muutama matkustaja.