Mahtaakohan Raahen suunnalla kasvaa suomen ensimmäinen leg..nojapyöräinnsinööri! Lupaavalta ainakin vaikuttaa =)
Jos tohon Jukan ehotukseen heittää 20" tuumasen vaan etee, ni jalat tippuu kivasti alas tuolta taivaista. Varmaa alkuun turhan haastava polkee kauheen ylös. Mut kyllähän sulla aiheesta taitaa himpunverran näkemystä itelläkin jo olla! =)
Jos tohon Jukan ehotukseen heittää 20" tuumasen vaan etee, ni jalat tippuu kivasti alas tuolta taivaista. Varmaa alkuun turhan haastava polkee kauheen ylös.
Tätä mietin itsekkin, jos molemmat renkaat vaihtaa 20" niin kampi-penkki korkeussuhde pysyy samana, ellei jopa pahene kun rungosta tulee lyhyempi.
Toisaalta, jos takarengasta ei pienennä niin istumakorkeus voi jäädä liian suureksi.
Kolmas vaihtoehto on laittaa 16" etukiekko opetteluvaiheen ajaksi...
Mahtaako kuitenkin MBB:n oppimiskynnys olla liikaa hauraalle motivaatiolle? Tän osaa varmaan isänsä arvioida parhaiten että miten nopeasti turhautuminen iskee. Itse kuvittelisin että ekan pyörän kantsis olla sellainen millä pääsee heti liikkeelle ja ajelemaan, muistaen että Savenmaalla jo ajelee sujuvasti. Tässä mielessä varmaan tollanen perus-swb on passeli.
Kasvavalle pojalle varmaan joutuu tekemään vähän säätömahdollisuuksia, penkin kiinnityksiin tai puomiin.
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Oppimiskynnys ei ole ongelma oppimisen ammattilaisille, joita nämä kymmenen kesää opetelleet ovat. Motivaatio pitää vain olla kunnossa.
Minulla oli eilen naapurin poika mukana. (omat tytöt eivät ole osoittaneet kiinnistusta ) Ajeli kaksiraiteisella kolmipyörällä kisan viimeiset kolme tuntia starttipaikkaa ympäri sen jälkeen, kun sen ohjaus miehissä korjattiin toimivaksi. Hän sai 12 h kisan jälkeen kokeilla stapanin "munapyörää", josta posket hehkuivat niin, etten kuskin pukilta meinannut iltahämärissä autolla kotiin ajaessa oikealle nähdä. Kyseli matkalla, mistä nojapyörä hänellekin. Minusta 406 MBB saa kelvata aloituspaketiksi. Riittävän helppo tehdä ja oppia ja kun sillä oppii, ajaa varmasti helposti kaikki pythoneista kinnereihin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mahtaako kuitenkin MBB:n oppimiskynnys olla liikaa hauraalle motivaatiolle? Tän osaa varmaan isänsä arvioida parhaiten että miten nopeasti turhautuminen iskee.
Tässä tapauksessa pyörä ei tule olemaan MBB. Itsekkin sanoi ettei mitään "kääntyvärunkoista"
Ajatus olisi tehdä sellainen että voisi tuupata omakustannehintaan seuraavalle sitten kun pyörä tulee pieneksi. "perinteinen" rakenne edesauttaa tätä pyrkimystä.
Veikkaan että kauhukuva on tullut python-flevo-meiningistä. Ohjaustangollinen on ihan toinen juttu. Minulla oli 11-vuotiaana itse suunnittelemani MBB, eikä mitään ongelmaa ollut oppia ajamaan. Helsinkinojakki 406 koossa toimisi mainiosti, eikä tarvitse polkea ylöspäin. Useimmilla lapsilla on ensipyöräkin MBB-trike
Liitteet
2015-08-04-06-44-47--1911025835.jpeg (4.73 KiB) Katsottu 3572 kertaa
Minulla oli 11-vuotiaana itse suunnittelemani MBB, eikä mitään ongelmaa ollut oppia ajamaan.
Noin se toimiikin kun on itse suunnitellut/tehnyt, mutta jos lapselle tekee niin mitä enemmän se lapsen mielipide tulee tehdessä huomioitua niin sitä enemmän on motivaatiota sillä opetella ajamaan.
Vilijami kirjoitti:
Useimmilla lapsilla on ensipyöräkin MBB-trike
Ikävä kyllä, tai tuon jälkeen pitäisi siirtyä aitoon MBB:n. Olenkin sanonut vanhemmille, että jos haluavat että lapsen pyörällä ajon oppiminen venyy kouluikään asti niin ostaa tuollaisen kolmipyörän. Tuollaisen jälkeen on ihan hirveä lähteä ajamaan pyörällä jolla ei saakkaan vetää käsillä polkemista vastaan ja jota ei voikkaan ohjata jaloilla.
Jälkimmäisessä keskiötä laskettu puomin mutkalla. Jos itse päädyn siirrettävään keskiöön niin luultavasti puomi on kiinteä ja keskiö liikkuu sen alapuolella.
Tuo alempi näyttää liian raskas rakenteiselta
Entä chopperimalli? Polkimet vaan eivät tarvitse olla nuin korkealla.
Joosehalle taisin intoilla tästä mallista Nokialla? Omaan silmään muotoilu sopii kivasti.
Liitteet
3091426793_66438218a6.jpeg (131.2 KiB) Katsottu 3458 kertaa
Viimeksi muokannut Vilijami, 04 Elo 2015, 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Performerilta löytyy malli lyhyille, >150 cm on kuskin pituus, mutta kuvan perusteella siitä voi puomia lyhyentää reilusti jolloin se toimisi huomattavasti lyhyemmilläkin. Kuvassa on kuitenkin ainakin 165 mm kammet jotka hämää pahasti.
chopperi on niin lähellä tuota savenmaata ettei huvita alkaa tekemään. Lisäksi tulee helposti liian suuri heiluri ohjaukseen, välitankohässäkkä tai turhan pysty nojakulma...
Tuo performeri on lähellä mun päässä olevia suunnitelmia. Takakolmiota ei runkoon tule ja kammet kiinnittyy puomin alapuolelle. Lähinnä siksi että tuollainen "palikka" on valmiina.
Tärkeän akseliväli-tiedon sain tuosta linkistä. 99cm. Voisi varmaan tehdä vähän lyhyemmän, 95cm?