Sivu 1/1

USSR delta

Lähetetty: 08 Elo 2015, 22:44
Kirjoittaja samuel
USSR Delta.jpg

n. 7 tunnin miettimisen ja modailun tuloksena piha-ajoon soveltuva delta.
Vanha venäläinen kolmipyörä poljinkeskiön takaa poikki ja 60 cm putkea väliin.
Poikittaiset neliöputket penkin alle ja taakse, 4mm vaneria ja superlonia.
etäohjausta varten vanhan retkituolin putkea pystyyn ja alkuperäinen tanko siihen.
Välitanko eturenkaalle ja 2 settiä ketjuja.
Alkuperäiset ketjusuojat peräkkäin, AVOT!

Muksut ajaa mielellään, ja toinen voi seistä taka-akselin päällä.
Pitää kuulemma laittaa niskatuki, kun "isilläkin on"
Ei mäkisen piha pyörä koska vain toinen takarengas vetää.

Jos innostuu enemmän niin sit täytyy rakentaa "katulaillinen" paremmista osista.


Re: USSR delta

Lähetetty: 08 Elo 2015, 22:51
Kirjoittaja jviirret

Kuva

Jukka


Re: USSR delta

Lähetetty: 08 Elo 2015, 23:02
Kirjoittaja tm

Taitaa tulla kohta ruuhkaa Nokialle junnulähtöön :D .


Re: USSR delta

Lähetetty: 09 Elo 2015, 09:39
Kirjoittaja Vilijami

Hieno ja hyvin oivallettu kierrätyspeli!


Re: USSR delta

Lähetetty: 09 Elo 2015, 10:14
Kirjoittaja irakas

Oivallinen suoritus! :mrgreen:


Re: USSR delta

Lähetetty: 09 Elo 2015, 10:25
Kirjoittaja Premnas

Täähän on hieno :) !


Re: USSR delta

Lähetetty: 09 Elo 2015, 10:58
Kirjoittaja Vilijami

Hmm...aikuistenkin deltapystärikolmipyörät näyttäytyvät nyt aivan toisella mielenkiinnolla. :wink:

Nyt muistinkin deadly mantis triken, joka oli tehty nopsan kolmipyörästä.


Re: USSR delta

Lähetetty: 09 Elo 2015, 17:43
Kirjoittaja vaaka

Ihan kuin tuosta puuttuisi joku tärkeä varuste...

http://m.varusteleka.fi/fi/product/neuv ... 90-cm/3337


Re: USSR delta

Lähetetty: 09 Elo 2015, 21:24
Kirjoittaja samuel
Ohjaus.jpg

Ohjauksessa on "sulake" eli reikävannetta kolminkerroin. Tämä antaa myöden kun eturengas ajetaan rotvalliin tai seinään.

Vielä tarvii voimalinja huomiota, ketjut hyppää pois päältä kun kovempaa runttaa.
Alustava arvio on että rattaat ei ole samassa linjassa ( iso maa ja isot toleranssit, ei mun hitsauksissa tietenkään)
Lisäsin eturattaan taakse taittorullan että ketju on pidemmän matkaa rattaan ympärillä, ei auta.

Toinen voi olla se että kampikeskiö on liukulaakeroitu, ja edellisen omistajan jäljiltä siinä on klappia.
Ehkä ratas pääsee kääntymään riittävästi että hyppää.

Sen verran saa vauhtia kerättyä että mutkassa kippaa jos ei kallista sisäkaarteen puolelle.

Jatkuu huomenna töiden jälkeen ( prkl kun lomat loppu)


Re: USSR delta

Lähetetty: 09 Elo 2015, 23:01
Kirjoittaja jviirret

Ei näissä kovin hyvin oo ketjut muistaakseni koskaan pysynyt. Taka-akseli saattaa joustaa ja/tai koko taka-akselin ripustus... Vai lähteekö ketju edestä?.

Jukka