Sivu 8/10

Re: PWyytton

Lähetetty: 09 Elo 2017, 10:17
Kirjoittaja PW
20170809_101613.jpg
20170809_101613.jpg (285.7 KiB) Katsottu 5923 kertaa

Re: PWyytton

Lähetetty: 09 Elo 2017, 15:26
Kirjoittaja jori

Tuli paljon tyylikkäämpi. Miten laitoit tuon aaverattaan paikalleen. Irrotitko taka-akselin mutterin, työnsit aaverattaan niin taakse kuin meni ja sitten kiristit ketjun taka-akselia dropparissa siirtämällä.

Tuli tuota kuvaa katsoessa mieleen, että yhdellä aaverataskoolla saa erilaisia kiristysmääriä, vaikkei ratas ole joustava siirtämällä ratasta jännevälin keskikohdalta sivummalle, milloin kiristettävää on enemmän. Muovinen aaveratas on ohut hammastettu rengas, jonka saa ketjujen väliin helpommin painamalla aaveratas soikeaksi.

Tuollaisia aaverattaita voisi joku 3D-tulostusfirma printata vaikka mainostuotteiksi. Vinkvink! :wink:
Kuva


Re: PWyytton

Lähetetty: 09 Elo 2017, 16:33
Kirjoittaja PW

En löysänny akselimuttereita ollenkaan, vaan löysäsin ketjua eturattaan paluupuolelta - laitoin rinkulan ketjujen väliin ja pyöräytin kammmesta ketjun paikoilleen :mrgreen: Säkällä oli sopivan kokonen.
Heti kävi mielessä maalata kirkkaalla värillä ja joo kivasti siinä pyöris joku RRF logo tai muu mainos :mrgreen:


Re: PWyytton

Lähetetty: 09 Elo 2017, 22:32
Kirjoittaja MM

PW on nyt "Aaveratastaja".


Re: PWyytton

Lähetetty: 10 Elo 2017, 08:51
Kirjoittaja PW

:lol:

MM kirjoitti:

PW on nyt "Aaveratastaja".


Re: PWyytton

Lähetetty: 10 Elo 2017, 08:55
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:

Tuli paljon tyylikkäämpi.

Mikäs siitä tyylikkäämmän teki? Ratas vai uusi kiekko, ehkä rengas? Taustalla oleva vene tai apilat edessä?


Re: PWyytton

Lähetetty: 10 Elo 2017, 09:29
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:
jori kirjoitti:

Tuli paljon tyylikkäämpi.

Mikäs siitä tyylikkäämmän teki? Ratas vai uusi kiekko, ehkä rengas? Taustalla oleva vene tai apilat edessä?

Minusta pythoniin kuuluu paksummat renkaat. Kilpanakit näyttävät jotenkin epäsopivilta, varsinkin isohalkaisijaisina. Johtuu kai tuosta minimaalisesta, mutta istuimen takia melko paksuna näyttäytyvästä runko-osuudesta. Ohuilla renkailla se näytti jotenkin huteralta ja heikolta, joksi se heti osoittautuikin, kun sitä Nokialla kokeilin. Rengas räjähti 50 metrin ajon jälkeen. :oops:


Re: PWyytton

Lähetetty: 10 Elo 2017, 12:59
Kirjoittaja jooseha
jori kirjoitti:

Ohuilla renkailla se näytti jotenkin huteralta ja heikolta, joksi se heti osoittautuikin, kun sitä Nokialla kokeilin.

Kokeilin myös ja juuri ja juuri ylsin ajamaan. On se heikko. Runko joustaa aivan liikaa. Paljon enemmän kuin omani, joka sekin on liikaa. Ajoon tulee turhaa epävarmuutta tehon hukkumisen lisäksi. Geometrian puolesta tämä kyllä on pätevä :)


Re: PWyytton

Lähetetty: 11 Elo 2017, 17:38
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:
jori kirjoitti:

Ohuilla renkailla se näytti jotenkin huteralta ja heikolta, joksi se heti osoittautuikin, kun sitä Nokialla kokeilin.

Kokeilin myös ja juuri ja juuri ylsin ajamaan. On se heikko. Runko joustaa aivan liikaa. Paljon enemmän kuin omani, joka sekin on liikaa. Ajoon tulee turhaa epävarmuutta tehon hukkumisen lisäksi. Geometrian puolesta tämä kyllä on pätevä :)

Ainakin tuo nivel on väljentyny ja lenkkuaa, voiko tuosta rungosta päätellä mitään, enen ku nivelenklapin saa pois :? :roll:


Re: PWyytton

Lähetetty: 11 Elo 2017, 20:06
Kirjoittaja PW
Laakerin suojakumi
Laakerin suojakumi
20170811_195846.jpg (165.32 KiB) Katsottu 5595 kertaa
Nivelen mutteri kiristetty
Nivelen mutteri kiristetty
20170811_195806.jpg (182.08 KiB) Katsottu 5595 kertaa

Kiristin nivelen mutteria ja tuntu klappi häviävän. Pitää viel mennä testaamaan.
Sisuskumilla suojasin laakerit kun sinne kerty hiekkaa ihan urakalla.


Re: PWyytton

Lähetetty: 11 Elo 2017, 21:09
Kirjoittaja PW

Enää ei osaa ajaakaan kun ammattilaiset haukkuu löysäks :?
Saatto mennä tuo nivel jäykäks, vaikkei se klappi kokonaan hävinnykään :? Varmaan tuo pitäs tehdä kakspuoleisella kiinnityksellä, ei se muuten kestä ja vahvemmalla takarungolla - tiedä sitten viittinkö, nyt kun näyttää ett suurinpiirtein pyyttonin ajon osaan (alkeet), ei siitä ehkä kuitenkaan tuu miun arkipyörää.


Re: PWyytton

Lähetetty: 11 Elo 2017, 22:29
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:

voiko tuosta rungosta päätellä mitään, enen ku nivelenklapin saa pois :? :roll:

Voi toki kunhan osaa erottaa nivelen väljyyden ja rungon joustamisen ;)


Re: PWyytton

Lähetetty: 28 Maalis 2020, 15:40
Kirjoittaja PW

Tällä taas vähän harjotellu, lyhyitä matkoja kork 0,5km kerrallaan. Ei usko riitä, ett oppisin oikeesti = rennosti ajamaan. Vaatii hirveen keskittymisen jos ajatus karkaa, tapahtuu jotain. Ylämäkeen ajo vaatii melkeen koko tien, eikä alamäkeenkään aina pysy omalla puolella :(


Re: PWyytton

Lähetetty: 29 Maalis 2020, 14:40
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Tällä taas vähän harjotellu, lyhyitä matkoja kork 0,5km kerrallaan. Ei usko riitä, ett oppisin oikeesti = rennosti ajamaan. Vaatii hirveen keskittymisen jos ajatus karkaa, tapahtuu jotain. Ylämäkeen ajo vaatii melkeen koko tien, eikä alamäkeenkään aina pysy omalla puolella :(

Tällaisena aikana tuo on koronastressin poistoa parhaillaan, kun on 100% keskityttävä vain ajamiseen. :wink:
Kyllä se rentous sieltä tulee, kun jatkat vaan ajelua. Varmasti.


Re: PWyytton

Lähetetty: 29 Maalis 2020, 18:38
Kirjoittaja jviirret

Jos pysyt puolen kilometri pätkiä tiellä ja pystyssä niin ei muuta ku pidempää lenkkiä. Eihän tuommosella matkalla ajatus edes ehdi lähtä ajamisesta mihinkään. Toki semmoiseen paikkaan ettet vaaranna liikenneturvallisuutta.