J-Drums kirjoitti:Onko täällä kuskeja, jotka ovat ajaneet nojapyörällä kisa- tai sportive -henkisesti porukalla? Pystärillähän peesausetu on todella suuri ja porukassa energiaa pystyy säästämään isoja määriä, mutta mites tuulen läpi sujahtavilla nojakeilla?
Kysyn vähän sillä mielellä, että olisiko ajatusta joskus ajaa vaikka Pirkan Pyöräily muutaman nojailijan porukalla, vetoavuoroa kierrättäen? Keskaritavoite saisi toki sitten olla joku aika korkea, tyyliin 35km/h.
Kaikille vielä RRF:n ajopaidat päälle, niin saataisiin vähän puhumista Pirkanmaan pystärikuskeille.
myöhä vastaus ekaan viestiin:
kyllä on kovasti apua peesauksesta. sekä fyysisellä että psyykisellä puolella.
taidettiin jo todetakin, matallalla pyörällä voi peesata korkeampaa pyörää, mutta tosinpäin apu on pienempi. parhaan avun saa aina samankorkuisesta pyörästä.
Tuhansia kilometrejä olen peesaillu lowracerilla (NoCom) ja semilowracelilla (VK2) pystytypyöräilijöiden takana. Apu oli huomattava, ongelma ainoasttan isot/jyrkät mäet. Kun ajoin ryhmien mukana olin aina takimmainen/sivummainen jotta pystärit saivat apua toistaan, nojakki keskellä pystäriryhmää tuhoaa vetoavusta osan. Jostain syystä vain lowracerikuskit haluavat ajaa NoComin takana
Olen mukana 35km/h nojakkiryhmässä pirkan pyöräilyyn jos sellainen saadaan aikaiseksi. J-Drums, mie, olisiko muita lähtijöitä?